Οι οθόνες αφής των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αποσπούν περισσότερο την προσοχή του οδηγού

Σχετικά άρθρα

Το βρετανικό WhatCar διεξήγαγε μια έρευνα συγκρίνοντας τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 20 αυτοκινήτων, προκειμένου να διαπιστώσει ποια αποσπούν περισσότερο την προσοχή του οδηγού ενώ αυτός οδηγεί.

Με σχεδόν όλα τα σύγχρονα συστήματα να αποτελούνται κυρίως από οθόνες αφής, έχοντας ελάχιστα φυσικά κουμπιά/πλήκτρα και περιστροφικούς διακόπτες, η έρευνα έδειξε πως οι οδηγοί, παρότι είχαν χρόνο να εξοικειωθούν με κάθε σύστημα, χρειαζόταν δύο φορές περισσότερο χρόνο προκειμένου να εκτελέσουν μια λειτουργία, όπως η ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού, μέσω της οθόνης αφής, παρά με την χρήση ενός περιστροφικού διακόπτη ή κουμπιών.

Επίσης οι οδηγοί χρησιμοποιώντας τις οθόνες αφής, χρειάστηκαν τέσσερις φορές περισσότερο χρόνο, σε σχέση με την χρήση περιστροφικών διακοπτών ή κουμπιών, για να σμικρύνουν τον χάρτη του συστήματος πλοήγησης και οκτώ φορές περισσότερο χρόνο για να μετακινηθούν προς τα κάτω σε μια λίστα ραδιοφωνικών σταθμών.

Σε ότι αφορά την χρήση φωνητικού ελέγχου, η έρευνα έδειξε πως οι οδηγοί πήραν τα μάτια τους από τον δρόμο για περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα, όταν αναζήτησαν μέσω φωνητικών εντολών το πλησιέστερο πρατήριο βενζίνης και το σύστημα αργούσε να ανταποκριθεί στο ερώτημά τους, αναγκάζοντάς τους να κάνουν την αναζήτηση με άλλο τρόπο.

Διάβασε επίσης

Έρευνα: Τα Android Auto και Apple CarPlay πιο επικίνδυνα ακόμη και από το αλκοόλ

Στην έρευνα οι οδηγοί που συμμετείχαν σε αυτή, έπρεπε να κάνουν τις ακόλουθες δοκιμές:

  • Να αυξήσουν την θερμοκρασία του συστήματος κλιματισμού κατά 2 βαθμούς.
  • Να αυξήσουν την ταχύτητα του ανεμιστήρα του συστήματος κλιματισμού κατά 2 σκάλες.
  • Σε μια διαδρομή 20 μιλίων στο σύστημα πλοήγησης και ενώ βρισκόταν στην αρχική σελίδα της οθόνης του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με πάνε στην οθόνη του χάρτη και να τον σμικρύνουν προκειμένου να δούνε ολόκληρη τη διαδρομή.
  • Να ακυρώσουν την διαδρομή του συστήματος πλοήγησης.
  • Με το ραδιόφωνο συντονισμένο στον σταθμό Virgin Radio DAB και με την οθόνη ψυχαγωγίας στην αρχική σελίδα, να πάνε στην κύρια λίστα των σταθμών DAB και να επιλέξουν τον ραδιοφωνικό σταθμό BBC Radio 4.
  • Χρησιμοποιώντας το κουμπί φωνητικού ελέγχου στο τιμόνι (σε όσα αυτοκίνητα διέθεταν τέτοιο κουμπί), να ζητήσουν από το αυτοκίνητο να βρει το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων.

Τα καλύτερα αποτελέσματα τα είχε η BMW 3-Series με το Live Cockpit Professional αφού κατάφερε να αποσπάσει βαθμολογία 28 στα 30, ενώ την χειρότερη την είχε το MG ZS, το οποίο συγκέντρωσε βαθμολογία 12/30. Αναλυτικά τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

BMW 3-Series με Live Cockpit Professional (28/30)

Mercedes CLA with 10.25-inch touchscreen (27/30)

Porsche Panamera with Connect Plus and PCM (27/30)

Audi Q3 Sportback with Virtual Cockpit Plus (26/30)

Mazda 3 with 8.8-inch color display and Mazda Connect (25/30)

VW Passat with 8.0-inch Composition Media System (24/30)

Ford Fiesta with Sync 3 and FordPass Connect (23/30)

Hyundai Ioniq with 10.25-inch screen and Bluelink (22/30)

Opel/Vauxhall Corsa with 10-inch Multimedia Navi Pro (22/30)

Skoda Kamiq with 9.2-inch system (21/30)

Jaguar XE with 10-inch Touch Pro Duo system (21/30)

Volvo S60 with Sensus (20/30)

Toyota Corolla with Touch 2 media system (20/30)

Nissan Juke with Nissan Connect (19/30)

Honda CR-V with 7-inch touchscreen and Honda Connect (18/30)

Lexus RX with 12.3-inch multimedia display (18/30)

Peugeot 508 SW with 10.0-inch Connected 3D Navigation (17/30)

Skoda Citigo-e iV with color screen (16/30)

Fiat 500X with 7.0-inch touchscreen and Uconnect Live (14/30)

MG ZS with 8.0-inch touchscreen (12/30)

ΠηγήWhatcar.com

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα LFP μπαταρία από την CATL με αυτονομία 1.000 χλμ

Η CATL παρουσίασε μια νέα μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, στον κινέζικο κύκλο δοκιμών. Η μπαταρία...

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...