H Veyron EB 16.4, το αυτοκίνητο που μας έμαθε τον όρο hypercar και ήταν το πρώτο που ξεπέρασε την απόδοση των 1.001 ίππων, αποκαλύφθηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 25 Σεπτεμβρίου 2004. Έξι χρόνια αργότερα, έκανε το ντεμπούτο της στην ίδια έκθεση η κορυφαία έκδοση Super Sport, αφού λίγους μήνες νωρίτερα είχε κάνει νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας για αυτοκίνητο παραγωγής, πιάνοντας μέση ωριαία ταχύτητα 431 χλμ/ώρα, στην ιδιόκτητη πίστα της Volkswagen, την Ehra-Lessian.

Πολλοί θεωρούν ότι η Veyron SS είχε απλά λίγο μεγαλύτερη πίεση στα turbo και ελαφρώς αναβαθμισμένο αεροδυναμικά αμάξωμα, αλλά λίγοι ξέρουν ότι πρακτικά ήταν ένα σχεδόν νέο αυτοκίνητο. Στο παραπάνω video θα δεις τον Jason Cammisa να μας αναλύει όλες τις πτυχές της Veyron Super Sport, καθώς και κάποιες “άχρηστες” πληροφορίες, όπως ο λόγος που ο Ferdinand Piech είχε θέσει ως στόχο η “απλή” Veyron να έχει τελική ταχύτητα μεγαλύτερη των 407 χλμ/ώρα.

1Διάβασε επίσης

Ένα σκίτσο κινητήρα 18 κυλίνδρων του Piech έγινε η αιτία για την δημιουργία της Bugatti Veyron

Επιστρέφοντας στην Veyron SS, αυτή φέρει ακόμα μεγαλύτερα turbo στον 8,0-λίτρων W16 κινητήρα, που αυξάνουν την ισχύ του από 1.001 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. σε 1.200 άλογα στις 6.400 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 1.500 Nm. Επίσης, έχει βελτιώσεις στο σασί, προκειμένου να διατηρεί σταθερότητα στις ακόμα υψηλότερες ταχύτητες. Συνολικά παρήχθησαν μόλις 30 αυτοκίνητα, όλα μέσα σε 1 έτος, έως το 2011. Τα 25 από αυτά, φέρουν ηλεκτρονικό κόφτη της τελικής ταχύτητας στα 415 χλμ/ώρα για λόγους προστασίας των ελαστικών.