Εξαιτίας της πανδημίας, λόγω της νόσου Covid-19, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα σε όλες τις αγορές του κόσμου. Και αυτό γιατί οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων σε αρκετά μέρη είναι κλειστές, ενώ φυσικά υπάρχει και η αβεβαιότητα για το μέλλον, με πολλές χώρες να ανακοινώνουν αριθμούς-ρεκόρ για τα ποσοστά αύξησης της ανεργίας.

Σύμφωνα με μέσα της Αυστραλίας, η BMW ανακοίνωσε ότι πούλησε σχεδόν 1.750 αυτοκίνητα τον Απρίλιο, ένα νούμερα ιδιαίτερα ψηλό για τα σημερινά δεδομένα της αγοράς. Σε αυτές τις πωλήσεις, όμως, συμπεριλαμβάνονταν 700 αυτοκίνητα, τα οποία η BMW Αυστραλίας “πινακίδωσε” για να φανεί ότι οι συνολικές πωλήσεις δεν μειώθηκαν σημαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, 300 αυτοκίνητα εμφανίστηκαν ως εταιρικά της, ενώ έβαλε πινακίδες σε άλλα 400 demo αυτοκίνητα των εκθέσεων των αντιπροσωπειών. Αυτές οι “πωλήσεις” αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 40% των μηνιαίων πωλήσεων της γερμανικής εταιρίας, και χωρίς αυτές η BMW θα είχε πτώση τουλάχιστον κατά 45% τον Απρίλιο, ενώ τελικά εμφάνισε πτώση μόλις 5,7%.

Ουδέν μεμπτό νομικά, καθώς οι αριθμοί αυτοί κάνουν την BMW να φαίνεται καλή στα χαρτιά σήμερα, αλλά η χειραγώγηση και η διόγκωση των πωλήσεων τείνουν να έχουν συνέπειες αργότερα, κυρίως σε επίπεδο κερδών.

Από τους άμεσους ανταγωνιστές της βαυαρέζικης φίρμας, η Audi σημείωσε πτώση 63,6% και η Mercedes-Benz 54,4%, ενώ όλες οι top 15 εταιρίες της χώρας εμφάνιζαν μειωμένες πωλήσεις από 45 έως 65%. Συνολικά, η αγορά νέων αυτοκινήτων στην Αυστραλία σημείωσε πτώση 48,5% τον Απρίλιο, τη μεγαλύτερη μηνιαία μέχρι στιγμής και ταυτόχρονα το χαμηλότερο νούμερο πωλήσεων για ένα μήνα, εδώ και περίπου 30 χρόνια.