Το 2008 στην έκθεση του Detroit, η Toyota παρουσίασε το Venza, ένα μεσαίου μεγέθους SUV, το οποίο βασιζόταν στην τότε γενιά του Camry (XV40), και κυκλοφόρησε στην αγορά της Αμερικής. Το όνομα του αποτελεί σύντμηση των λέξεων “Venture” και “Monza”, με την πρώτη γενιά να μένει στην παραγωγή μέχρι το 2015, καθώς καταργήθηκε τον Ιούνιο του έτους, αφού πρώτα είχε προηγηθεί ένα facelift το 2012.
Μετά από μια “απραξία” πέντε ετών, η Toyota παρουσίασε σήμερα τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο από το Harrier που κυκλοφορεί στην Ιαπωνία, και η νέα του -τέταρτη- γενιά παρουσιάστηκε πριν ένα μήνα. Το νέο Venza θα παράγεται στο εργοστάσιο της Toyota στην πόλη Takaoka της Ιαπωνίας, μαζί με το Harrier, εν αντιθέσει με τη πρώτη γενιά του Venza, του οποίου η συναρμογή γινόταν στο εργοστάσιο της Toyota στο Kentucky των Η.Π.Α.
Το νέο SUV της εταιρίας έρχεται να προστεθεί στα C-HR, RAV4, Highlander, Land Cruiser, 4Runner και Sequoia, που κυκλοφορούν στην αγορά της Αμερικής, και τοποθετείται δίπλα στο RAV4, ως μια πιο πολυτελής πρόταση. Το νέο Venza βασίζεται στην TNGA (GA-K) πλατφόρμα της ιαπωνικής εταιρίας. Στο εμπρός μέρος υπάρχουν γόνατα MacPherson και πίσω διπλά ψαλίδια, με αποτέλεσμα -σύμφωνα με την Toyota- το αυτοκίνητο να είναι σταθερό και ευχάριστο στην οδήγηση.
Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4.740 χλστ., πλάτος 1.855 χλστ. και ύψος 1.660 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει πλέον τα 2.690 χλστ.. Σύμφωνα με την εταιρία, η νέα αρχιτεκτονική προσφέρει ένα πιο άκαμπτο αμάξωμα με χαμηλό κέντρο βάρους, κάτι που χαρίζει άνετη οδήγηση και δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, με έμφαση στην ευχαρίστηση του οδηγού.
Μηχανικά, το νέο Venza εφοδιάζεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύνολο του RAV4 Hybrid. Αυτό συνδυάζει ένα 2,5-λίτρων κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα 88 kW (120 ίππων) στον μπροστά άξονα και έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, απόδοσης 40 kW (54 ίππων). Συνολικά, το αυτοκίνητο αποδίδει 222 άλογα, και είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως τετρακίνητο.
Η σχεδίαση του εσωτερικού θυμίζει το νέο RAV4, χωρίς να αποτελεί πιστή αντιγραφή του. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας εντύπωση προκαλεί η μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών, για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς και για το σύστημα πλοήγησης T-Connect SD. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη (4,2 ή 7 ιντσών), με την Toyota να αναφέρει ότι έχει χρησιμοποιήσει πολύ ποιοτικά υλικά.