Test Drive: Δοκιμάζουμε το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo (ΜΥ2020)

Σχετικά άρθρα

Ήταν Σεπτέμβριος του 2016, όταν η Honda παρουσίασε στην -τότε- έκθεση του Παρισιού την ευρωπαϊκή έκδοση της δέκατης γενιάς του Civic. Το λανσάρισμα του έγινε στα τέλη της άνοιξης του 2017 και έκτοτε το hatchback μοντέλο επανέκτησε τον άτυπο τίτλο του best-seller της ιαπωνικής εταιρίας στην αγορά της Ευρώπης, ξεπερνώντας της πωλήσεις του CR-V, το οποίο κατείχε την πρωτιά από το 2013 έως και το 2015.

Αλλαγές

Με σχεδόν 30 μήνες πορείας στην αγορά, η Honda παρουσίασε τον περασμένο Νοέμβριο τη MY2020 έκδοση του μοντέλου, η οποία ξεκίνησε να πωλείται στη χώρα μας από τις αρχές Φεβρουαρίου. Ως model year -και όχι facelift- oι αλλαγές που φέρει το Civic είναι αρκετά διακριτικές και εντοπίζονται στους επανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, οι οποίοι διαθέτουν μια “λεπίδα” σχήματος μπούμερανγκ στα μαύρα προστατευτικά των προφυλακτήρων, η οποία είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος.

Εκτός αυτού, το αυτοκίνητο έχει αποκτήσει μια νέα μάσκα, που συνδυάζεται με νέο σχέδιο για την εισαγωγή του αέρα στο χώρα του κινητήρα, που συνολικά χαρίζουν στο εμπρός τμήμα μία πιο καθαρή, αεροδυναμική σχεδίαση. Ανασχεδιασμένα είναι και τα φώτα ημέρας LED, που εναρμονίζονται με τις δυναμικές ακμές, με τα εμπρός φωτιστικά σώματα να είναι πλέον σκουρόχρωμα, τεχνολογίας full-LED από τον βασικό εξοπλισμό. Τέλος, νέοι είναι οι προβολείς ομίχλης και τα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, με την έκδοση που είχαμε για την εβδομαδιαία δοκιμή να φορά τις 17″, σε γκρι (Shark Grey) χρώμα και με ελαστικά διαστάσεων 235/45.

Εμφάνιση

Η εμφάνιση του Civic ξεφεύγει από τον ορισμό των μικρομεσαίων hatchbacks, καθώς προτάσσει μια δυναμική σιλουέτα και μυώδεις αναλογίες. Το χαμηλωμένο αμάξωμα τονίζει το πλάτος του αμαξώματος, και οι πλούσιες διαστάσεις του χαρίζουν ξεχωριστή σχεδίαση και σπορ στυλ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη δυναμική συμπεριφορά και την αυξημένη ευρυχωρία του εσωτερικού.

Με αφορμή την τελευταία πρόταση, ο λόγος που πλέον το Civic “παίζει μπάλα” μόνο του είναι οι εξωτερικές του διαστάσεις, που το κατατάσσουν πιο κοντά στην -αμέσως μεγαλύτερη- κατηγορία των sedan. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.518 χλστ., το πλάτος του τα 1.799 χλστ. και το ύψος του τα 1.434 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.697 χλστ.

Το Civic διατηρεί τον τολμηρό και προκλητικό του σχεδιασμό και σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο, φέροντας αρκετά από την αισθητική του Type R. To αεροδυναμικό και σφηνοειδές αμάξωμα αποτυπώνει τη κατεύθυνση της Honda και του προσδίδει έναν ισχυρό και σπορ χαρακτήρα. Οι έντονες γραμμές πλαισιώνονται από ολοκληρωμένο αεροδυναμικό, που περιλαμβάνει ποδιές πλήρους κάλυψης κάτω από το αμάξωμα.

Ακόμα, η έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής, δημιουργεί μια τρίτη κολόνα με πολύ μικρή γωνία, που συνδέει την καμπύλη της οροφής με τις πίσω γωνίες. Φτάνοντας στο πίσω μέρος, αυτό είναι που έχει προκαλέσει τα περισσότερα -αρνητικά- σχόλια. Οι χαρακτηριστικές εξοχές στην οροφή ανεβαίνουν από το πάνω τμήμα των πίσω κολόνων προς τις πάνω γωνίες του πίσω παρμπρίζ, και συναντούν την αεροτομή της οροφής. Μία δεύτερη αεροτομή, πιο χαμηλά, στην πίσω πόρτα ενσωματώνει το κεντρικό, τρίτο φως του στοπ.

Οι έντονες πτυχώσεις του πίσω προφυλακτήρα και οι ανάγλυφοι ψεύτικοι αεραγωγοί ολοκληρώνουν μια εντυπωσιακή αλλά αμφιλεγόμενη εμφάνιση. Με τον 1.500άρη turbo κινητήρα του αυτοκινήτου της δοκιμής, στην έκδοση Sport θα πάρεις επιπλέον πιο έντονα εμπρός και πίσω σπόιλερ και πλαϊνές ποδιές.

Εσωτερικό

Περνώντας στον εσωτερικό, το Civic ΜΥ2020 διαθέτει νέες ταπετσαρίες και επενδύσεις σε όλη τη γκάμα των εκδόσεων. Η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στη νέα οθόνη 7 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο προσφέρει εξαιρετικά βελτιωμένη χρηστικότητα. Και αυτό γιατί η Honda άκουσε τα παράπονα των πελατών και το νέο infotainment διαθέτει πλέον φυσικά κουμπιά και διακόπτη ρύθμισης του ήχου, αντικαθιστώντας τα αντίστοιχα αφής που υπήρχαν προηγουμένως, και ήταν εξαιρετικά δύσχρηστα.

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, με το ηχοσύστημα διαθέτει πλέον οκτώ ηχεία (από τέσσερα), προσφέροντας εξαιρετικά ποιοτικό και πλούσιο ήχο, απόδοσης 180 watt. Ακόμα, ο χειρισμός του διζωνικού κλιματισμού γίνεται και αυτός -πλέον- με φυσικά κουμπιά, για τον γρήγορο έλεγχο της ταχύτητας του ανεμιστήρα. Πατώντας το κουμπί “Climate” εμφανίζεται όλο το μενού του συστήματος κλιματισμού, όπου μπορείς να ρυθμίσεις όλες τις παραμέτρους.

Το μοντέλο της δοκιμής μας έφερε ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού (8 θέσεων), με το δερμάτινο τιμόνι να έχει νέο κουμπί για τον έλεγχο της έντασης του ήχου του ηχοσυστήματος. Συνεχίζοντας, το Civic MY2020 διαθέτει και την σουίτα Honda Sensing, εμπλουτισμένη με νέα συστήματα και περιλαμβάνει τα Collision Mitigation Braking System, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist System και Traffic Sign Recognition.

Η κεντρική κονσόλα είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει μία μοντέρνα, κομψή και απλά αισθητική εμπειρία. Σχεδιαστικά διαθέτει οριζόντιες γραμμές, που τονίζουν το πλάτος και το μήκος και κατ’ επέκταση την ευρυχωρία, με την επένδυση της κονσόλας να είναι με μαλακό υλικό με χυτές ραφές, ενώ στα καθίσματα υπάρχουν υφασμάτινες επενδύσεις.

Η κεντρική κονσόλα έχει piano-black φινίρισμα και στο κάτω τμήμα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει χώρος για αντικείμενα και κινητά, ενώ υπάρχει και το πολύ βολικό σύστημα ασύρματης φόρτισης. Ένα δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο, και εκεί θα βρεις τις θύρες HDMI και USB, καθώς και πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός, με τον LED κρυφό φωτισμό να κάνει πιο ευδιάκριτη την κονσόλα στο σκοτάδι.

Τέλος, το best-seller μοντέλο της Honda έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη νέων φινιρισμάτων και υλικών που αναδεικνύουν το ποιοτικό περιβάλλον, ενώ διαθέτει νέες ηχομονωτικές επενδύσεις στο πάτωμα, στο χώρο αποσκευών και στα εμπρός και πίσω φτερά.

Χώροι

Ένα από τα τρία μεγαλύτερα ατού του Civic είναι οι εξαιρετικοί χώροι της καμπίνας του, με το μακρύ μεταξόνιο να προσφέρει στους επιβάτες εξαιρετική ευρυχωρία, είτε αυτοί κάθονται εμπρός, είτε στην δεύτερη σειρά καθισμάτων. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και δεν θα κουράσουν σε μεγάλα ταξίδια. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, με το χαμηλό καπό να βελτιώνει την προς τα εμπρός και προς τα κάτω ορατότητα, ενώ οι, επίσης, λεπτές εμπρός κολώνες δεν δημιουργούν νεκρές γωνίες.

Ο χώρος αποσκευών έχει κατώφλι στα 679 χλστ., με τον όγκο του να ανέρχεται στα 478 λίτρα. Με την αναδίπλωση των διαιρούμενων (60/40) πίσω καθισμάτων, αυτός εκτοξεύεται στα 1.209 λίτρα, με το φαρδύ άνοιγμα του πορτμπαγκάζ (1.120 χλστ.) να διευκολύνει τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους, πλάτους και βάρους.

Στην θέση της εταζέρας, υπάρχει ένα συρόμενο κάλυμμα, που συμβάλει στην πρακτικότητα του χώρου αποσκευών. Αυτό σύρεται από μία θήκη τοποθετημένη στο πλάι, γρήγορα και εύκολα. Όταν φορτώνονται ψηλά αντικείμενα, το κάλυμμα απλά “ξεκουμπώνει” και ξαναμπαίνει στη θήκη του, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί τίποτα, όταν πρέπει να μεταφερθούν μεγαλύτερα αντικείμενα. Εάν χρειαστεί, η θήκη του καλύμματος μπορεί να τοποθετηθεί στην άλλη πλευρά, ακόμα και να αφαιρεθεί εντελώς.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό δεν υπάρχουν αλλαγές, και ο 1.500άρης VTEC turbo κινητήρας είναι το δεύτερο μεγάλο ατού του αυτοκινήτου. Αυτός αποδίδει 182 άλογα στις 5.500 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή των 240 Nm να εμφανίζεται μεταξύ 1.900 σ.α.λ. και 5.000 σ.α.λ., όταν συνδυάζεται με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, όπως αυτό της δοκιμής.

Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, μικρής διαμέτρου turbo μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), τεχνολογίες ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μεταβλητού χρονισμού και βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC).

Χάρη στη μικρή τουρμπίνα η απόκριση του στις εντολές του γκαζιού είναι πρακτικά αμελητέες, με την σχεδίαση της να την βοηθά να παράγει πίεση υπερπλήρωσης ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού και στις χαμηλές στροφές. Επιπλέον, η ηλεκτρική ενεργοποίηση της wastegate επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης, κάτι που σημαίνει ότι ο κινητήρας έχει ένα πολύ ευρύ φάσμα λειτουργίας. Εκεί, όμως, που πραγματικά δείχνει τις δυνατότητες του είναι μόλις ξεπεράσει τις 4.000 σ.α.λ., καθώς η επιτάχυνση γίνεται ακόμα πιο έντονη.

Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογίες μείωσης τριβών, σχεδιασμένες για να βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα, που σαν αποτέλεσμα έχουν την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στην εβδομαδιαία δοκιμή του αυτοκινήτου γράψαμε 850 χλμ., με την μέση κατανάλωση που έγραφε το trip computer όταν το επιστρέψαμε να ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ., όταν η εργοστασιακή ανακοινώνεται στα 6,1 λίτρα/100 χλμ, και οι εκπομπές CΟ2 στα 134-147 γρ/χλμ., σε WLTP.

Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι αναβαθμισμένο και ειδικά σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη ιπποδύναμη των turbo κινητήρων. Έχει πολύ καλή αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή σχέσεων, με την τριβή κατά τις αλλαγές να έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic.

Διαθέτει αραιή κλιμάκωση, που μειώνει την κατανάλωση στο ταξίδι, με την πλούσια δύναμη και ροπή του κινητήρα να επηρεάζουν την απόκριση κατά την επιτάχυνση και την εμπλοκή του οδηγού σε περιπτώσεις που θελήσει να κινηθεί γρήγορα.

Η μεγάλη δύναμη του κινητήρα και το συγκρατημένο βάρος του αμαξώματος στα 1.360 κιλά, χαρίζουν στο Civic πολύ καλές τιμές επιδόσεων. To εργοστάσιο ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,2 δευτ., αλλά στις μετρήσεις με το VBox μας είδαμε νούμερο καλύτερο κατά 0,5 δευτ. Έτσι, για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 7,75 δευτ., για το 0-200 χλμ/ώρα 31,58 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ/ώρα.

Τιμές

Έκδοση Τιμή
CIVIC 5D 1.0 PETROL MT COMFORT MY20 20.650 €
CIVIC 5D 1.0 PETROL CVT COMFORT MY20 22.150 €
CIVIC 5D 1.0 PETROL MT ELEGANCE NAVI MY20 22.190 €
CIVIC 5D 1.0 PETROL CVT ELEGANCE NAVI MY20 25.250 €
CIVIC 5D 1.0 PETROL MT COMFORT SPORT LINE MY20 22.190 €
CIVIC 5D 1.0 PETROL CVT COMFORT SPORT LINE MY20 25.250 €
CIVIC 5D 1.5 PETROL MT SPORT PLUS NAVI MY20 28.070 €
CIVIC 5D 1.5 PETROL CVT SPORT PLUS NAVI MY20 31.350 €

Αναλυτικά τον εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κάθε έκδοσης μπορείς να τα βρεις εδώ.

Οδηγώντας

Το Civic βρίσκεται στην γκάμα της Honda από το 1972 και σχεδόν κάθε γενιά του είχε να επιδείξει αξιοθαύμαστη δυναμική συμπεριφορά. Με το MY2020, η Honda άλλαξε ελαφρώς το setup της ανάρτησης και με το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα νιώθεις κάθε στιγμή τις αντιδράσεις του άκαμπτου πλαισίου. Το Civic διατηρεί την εξαιρετική οδική συμπεριφορά και οδηγική άνεση, με το αμάξωμα να διαθέτει χαμηλό κέντρο βάρους, που βοηθά στις γρήγορες εναλλαγές της κατεύθυνσης, ενώ σαν σύνολο προσφέρει άριστη πληροφόρηση, ειδικά όταν αυξάνεις ρυθμό.

Χάρη στην πολύ κοντή κρεμαργιέρα του συστήματος διεύθυνσης (μόλις 2,2 στροφές από άκρη-σε-άκρη), οι κινήσεις των χεριών σου είναι μικρές, αλλάζοντας ταχύτατα κατεύθυνση, κάτι που θα το εκτιμήσεις σε έναν επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές. Το πεντάθυρο Civic έχει ειδική χαρτογράφηση για ταχύτερη, πιο άμεση απόκριση διεύθυνσης και ακόμα πιο σπορ αίσθηση, με το σύστημα δύο πινιόν να εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο προηγούμενο Civic Type R.

Στον εμπρός άξονα, υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω συναντάμε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με άκαμπτο υποπλαίσιο. Συνολικά, το αμάξωμα είναι απόλυτα σταθερό ανεξαρτήτως χλμ/ώρα που γράφει το ταχύμετρο, προσφέροντας αυξημένη ευστάθεια, αλλά κυρίως αυτοπεποίθηση και ασφάλεια στις υψηλές ταχύτητες.

Χάρη στο στιβαρό πλαίσιο, το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο, άμεσο και ακριβές στις εντολές σου. Το πίσω μέρος δεν είναι τόσο συμμετοχικό, αν θελήσεις να κινηθείς επιθετικά και να πλασάρεις το αυτοκίνητο πριν τη στροφή, αλλά από την άλλη αυτό προσφέρει ακλόνητη σιγουριά στην είσοδο της στροφής.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις βάσεις της ανάρτησης προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη ακαμψία και η αποτελεσματικότητα. Υπάρχουν υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ μπροστά και πίσω που προφέρουν πολύ καλή απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου. Επιπλέον, τα νέα υποπλαίσια μπροστά και πίσω έχουν ειδική διάταξη ώστε τα εγκάρσια φορτία να μεταφέρονται πιο άμεσα μέσω της ανάρτησης.

Από την άλλη, παρά το σαφώς σπορ προσανατολισμό των ρυθμίσεων της ανάρτησης, δεν θα νιώσεις ποτέ να αναπηδά το πίσω μέρος, με το φιλτράρισμα από το δρόμο να είναι εξαιρετικό, παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Συνολικά το Civic προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση, ποιοτική κύλιση και κυρίως αθόρυβη καμπίνα.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr