H Nissan δίνει λεπτομέρειες του e-4ORCE συστήματος ηλεκτρικής τετρακίνησης

Σχετικά άρθρα

Τον Οκτώβριο του 2019 η Nissan παρουσίασε ένα πρωτότυπο Leaf, το οποίο βασίζεται στο Leaf e+ και έχει παρόμοια φιλοσοφία με το Renault Zoe E-Sport.

Το ηλεκτρικό πρωτότυπο της ιαπωνικής εταιρίας φέρει τετρακίνηση, που βελτιώνει την απόδοση των συστημάτων διεύθυνσης και πέδησης. Το σύστημα ονομάζει e-4ORCE, παρέχοντας άμεσα ροπή στους τέσσερις τροχούς και ταυτόχρονα ισορροπημένη, προβλέψιμη ισχύ σε κάθε περίπτωση.

Το “e” αντιπροσωπεύει τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες τεχνολογίες της Nissan, ενώ η ονομασία “4ORCE” συμβολίζει τη φυσική δύναμη και ενέργεια (από την λέξη force), με το “4” να συμβολίζει την κίνηση σε όλους τους τροχούς. H τετρακίνηση e-4ORCE βρίσκεται στα τελικά στάδια ανάπτυξης της και προσφέρει τέσσερις τρόπους υποστήριξης του οδηγού.

Το σύστημα e-4ORCE φέρει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν ανά άξονα), και θα το δούμε στην έκδοση παραγωγή του Ariya Concept. Το σύστημα αντιδρά στις εντολές του οδηγού με έλεγχο υψηλής ακρίβειας, που είναι τρεις φορές ταχύτερος από ό,τι το ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων, και παρέχει άμεση, ομαλή επιτάχυνση, αλλά και έλεγχο του αυτοκινήτου σε ένα ευρύ φάσμα σεναρίων.

Το σύστημα διαχειρίζεται και υπακούει στις εντολές του οδηγού και η τεχνολογία γεννήθηκε από τα διδάγματα που αντλήθηκαν από την ανάπτυξη του συστήματος κατανομής της ροπής ATTESA E-TS του Nissan GT-R και του συστήματος τετρακίνησης του Patrol.

Το e-4ORCE κατανέμει την ροπή στους μπροστινούς και στους πίσω τροχούς του οχήματος μεγιστοποιώντας την πρόσφυση, ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος και του οχήματος. Η κατανομή της ισχύος σε όλους τους τροχούς του e-4ORCE είναι από προεπιλογή σε καθεστώς 50/50, έχοντας δυνατότητα να μεταφέρει έως και 100% της ισχύος, είτε στους μπροστινούς είτε στους πίσω τροχούς και σε συνδυασμό μεταξύ τους, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Η δύναμη της επιβράδυνσης ελέγχεται βέλτιστα σε καθέναν από τους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός συνδυασμού αναγεννητικής και υδραυλικής πέδησης.

Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι ένα αυξημένο επίπεδο ελέγχου, ειδικά μέσα τη στροφή, που παρέχει στον οδηγό μια ευχάριστη, ομαλή, προβλέψιμη εμπειρία, με ελάχιστες ρυθμίσεις στο τιμόνι.

Το πρωτότυπο Leaf αποδίδει 309 άλογα (227 kW) με 680 Nm ροπής, διαθέτοντας δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα, κάνοντας έτσι το μοντέλο τετρακίνητο. Η εταιρία δεν ανακοινώνει τον χρόνο που το ιδιαίτερο αυτό Leaf κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα, το οποίο φορά σφυρήλατες ζάντες της Volk Racing διαστάσεων 17″ με ελαστικά 215/55 μπροστά και 235/50 πίσω.

Το μήκος του φτάνει τα 4,48 μέτρα, το πλάτος του τα 1,83 μέτρα, το ύψος τα 1,54 μέτρα, έχοντας έτσι 1 εκατοστό μικρότερο μήκος, 4,2 εκατοστά μεγαλύτερο πλάτος και 1 εκατοστό μεγαλύτερο ύψος από το Leaf παραγωγής. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2,7 μέτρα.

Στο παραπάνω video μπορείς να δεις τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας e-4ORCE της Nissan.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan μειώνει τις εκτιμήσεις κερδών της

Η Nissan μείωσε κατά 14,5% τις εκτιμήσεις για τα ετήσια λειτουργικά της κέρδη της, επικαλούμενη χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις αυτοκινήτων λόγω "γήρανσης" των...