To Hyundai Motor Group παρουσίασε μία νέα αντλία θερμότητας για τα ηλεκτρικά μοντέλα των Hyundai και Kia, η οποία -σύμφωνα με την εταιρία- είναι μια κορυφαία καινοτομία στη διαχείριση θερμότητας. Η νέα αντλία μεγιστοποιεί την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων των εταιριών, ενώ επιτρέπει στους οδηγούς να θερμαίνουν την καμπίνα του αυτοκινήτου σε κρύο καιρό χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά η αυτονομία τους.

1

Η συγκεκριμένη τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014 στην πρώτη γενιά του Kia Soul EV. Η νέα αντλία αποτελείται από έναν συμπιεστή, έναν ατμοποιητή και έναν συμπυκνωτή, και έχει την ικανότητα να συλλέγει την απορριπτόμενη θερμότητα που εκπέμπεται από έναν μεγαλύτερο πλέον αριθμό πηγών. Στη συνεχεία, ανακυκλώνοντάς την, μπορεί ζεστάνει τη καμπίνα του οχήματος πιο αποτελεσματικά σε κρύες συνθήκες, με απώτερο στόχο να μην επηρεάζεται η αυτονομία των αυτοκινήτων σε κρύες συνθήκες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας συγκριτικής δοκιμής που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 20 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα στην παγωμένη Νορβηγία από την Norwegian Automotive Federation (NAF), το Kona Electric πήρε την πρώτη θέση, καλύπτοντας 405 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του, όταν η εταιρία ανακοινώνει 449 χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP (ποσοστό επιτυχίας: 91%).

2Πως λειτουργεί η αντλία θερμότητας

Το σύστημα χρησιμοποιεί τη θερμότητα που παράγεται από διάφορα μέρη του αυτοκινήτου (ηλεκτρονικά ισχύος, μπαταρία, ηλεκτροκινητήρας κλπ.) για την εξάτμιση του ψυκτικού μέσου από υγρή σε αέρια μορφή. Ακολούθως, το συμπιεσμένο αέριο αποβάλλεται από τον συμπιεστή και αναγκάζεται μέσω του συμπυκνωτή να μετατραπεί ξανά σε υγρό.

Η παραπάνω διαδικασία παράγει επιπλέον θερμότητα που ανακτάται από την αντλία και χρησιμοποιείται για τη θέρμανση της καμπίνας και αυτή η ενέργεια βελτιώνει την αποδοτικότητα του συστήματος κλιματισμού (HVAC, Heating, Ventilation & Air Condition), ενώ παράλληλα ελαχιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία.