Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της έναρξης της παραγωγής σε μια νέα -ειδική- γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Toyota στο Motomachi της Ιαπωνίας, η εταιρία έκανε σήμερα γνωστό ότι ξεκινά το εμπορικό λανσάρισμα του GR Yaris στη χώρα, κάνοντας -ταυτόχρονα- γνωστές τις τιμές του στην ιαπωνική αγορά.

1Εκδόσεις

Το GR Yaris είναι διαθέσιμο στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου σε τρεις εκδόσεις: το GR Yaris RS, GR Yaris RC και το GR Yaris RZ, μαζί με την High performance του τελευταίου. Από αυτές, η RS και η RC θα κυκλοφορήσουν αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας, καθώς η RZ θα είναι αυτή που θα εισαχθεί στην Ευρώπη (με άλλη ονομασία). Σύμφωνα με την εταιρία, η RC έκδοση αποτελεί την τέλεια βάση για μετατροπή σε αγωνιστικό και χρήση σε διάφορους αγώνες ή για άλλες custom εφαρμογές.

Ωστόσο, άξια αναφοράς είναι η RS. Και αυτό γιατί κάτω από το καπό του δεν θα υπάρχει ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος 1.600αρη turbo κινητήρα, απόδοσης 261 ίππων και 360 Nm (272 άλογα και 370 Nm η ιαπωνική έκδοση), αλλά ο ατμοσφαιρικός 1.500άρης Dynamic Force, που συναντάμε στο νέο Yaris.

Αυτός αποδίδει 120 άλογα και 148 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα Direct Shift-CVT αυτόματο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει 10 “προκαθορισμένες” σχέσεις, παρέχοντας μια εμπειρία χειροκίνητου κιβωτίου. Η κίνηση του GR Yaris RS μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, με το βάρος του να αγγίζει τα 1.130 κιλά, ήτοι 120 κιλά ελαφρύτερο από την μεσαία -RC- έκδοση και 150 κιλά ελαφρύτερο από την κορυφαία σε επίπεδο εξοπλισμού -RZ- έκδοση, με την μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. (σε κύκλο WLTC).

2Τιμές

Η βασική τιμή του GR Yaris RS, στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ξεκινά από τα ¥­2.650.000 (€21.075), αυτή του GR Yaris RC από ¥3.300.000 (€26.245), και αυτή του GR Yaris RZ από τα ¥3.960.000 (€31.500), με την High performance έκδοση να κοστολογείται στα ¥4.560.000 (€36.265).

Η εταιρία ανακοίνωσε ότι ο μηνιαίος στόχος πωλήσεων για την αγορά της Ιαπωνίας είναι τα 1.100 αυτοκίνητα.

4Κινητήρας

Μηχανικά το GR Yaris κινείται από ένα ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο 1.600αρη turbo κινητήρα, απόδοσης 272 ίππων και 370 Nm στην ιαπωνική έκδοση του, κάτι που τον καθιστά τον πιο δυνατό τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο. Διαθέτει single scroll turbo, με την κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, τις βαλβίδες, τους αυλούς εισαγωγής και τα υπόλοιπα περιφερειακά να έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατηγορίας WRC2 (R5).

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, και σύμφωνα με την Toyota, το GR Yaris ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,5 δευτ, έχοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), καθώς το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.280 κιλά.

5Τετρακίνηση

Το νέο GR Yaris είναι τετρακίνητο, καθώς βασίζεται σε μια “υβριδική” πλατφόρμα, η οποία “παντρεύει” την GA-B του Yaris και την GA-C της νέας Corolla, γι’αυτό και στον πίσω άξονα φέρει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR 4WD προέρχεται από το RAV4, και μεταβάλει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα.

Ο οδηγός έχει τρεις επιλογές, την Normal που έχει κατανομή ισχύος 60:40 μπροστά/πίσω, την Sport που έχει κατανομή ισχύος 30:70 μπροστά/πίσω και την Trac με κατανομή ισχύος 50:50 μπροστά/πίσω. Η εξέλιξη της πλατφόρμας και του συστήματος τετρακίνησης έγιναν στην Ιαπωνία και φέρνουν την υπογραφή της Toyota Gazoo Racing, με την εταιρία να κάνει δοκιμές στην Ιαπωνία, στη Φινλανδία αλλά και στο Nurburgring.

6Αμάξωμα

Το αυτοκίνητο κάνει χρήση ελαφριών υλικών, και πιο συγκεκριμένα το καπό, οι πόρτες -χωρίς πλαίσιο- και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι από αλουμίνιο, ενώ η οροφή από carbon. Το -αποκλειστικά- τρίθυρο Toyota GR Yaris διαθέτει νέο bodykit με φουσκωμένα φτερά, νέους προφυλακτήρες, μεγάλες ζάντες, αεροτομή, διαχύτη και διπλές απολήξεις εξατμίσεων.

Η γραμμή οροφής έχει μειωθεί κατά 91 χιλιοστά, ενώ για την πέδηση φροντίζουν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με δίσκους 356 χλστ. και διπίστονες πίσω με δίσκους 297 χλστ.

7GR Parts

Σε συνδυασμό με την κυκλοφορία του μοντέλου, η Toyota προσφέρει τα “GR Parts” για επιπλέον βελτίωση των δυναμικών και αισθητικών χαρακτηριστικών του GR Yaris. Η εκτεταμένη σειρά αξεσουάρ είναι διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις εκτός της RS, δημιουργήθηκε ειδικά με επαγγελματίες οδηγούς και με προδιαγραφές αγώνων. Η λίστα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, εμπρός splitter, πλαίσιο για την πινακίδα κυκλοφορίας από carbon, κλπ.