Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Toyota Corolla Cross στη Βαρκελώνη

Σχετικά άρθρα

Όταν το καλοκαίρι του 2018, η Toyota κατοχύρωσε το όνομα Corolla Cross στο Ευρωπαϊκό γραφείο πνευματικής ιδιοκτησίας όλοι περίμεναν ένα μοντέλο αντίστοιχο των Ford Focus Active και VW Golf Alltrak. Τα αποκαλυπτήρια του, όμως, δύο χρόνια αργότερα έδειξαν κάτι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το best-selling μοντέλο παγκοσμίως, ανεξαρτήτου μάρκας. Η ιαπωνική εταιρία ακολούθησε την ίδια τακτική που είδαμε στο Yaris Cross, καθώς το Corolla Cross δεν θυμίζει σε τίποτα τα hatchback, sedan και touring sports, μοντέλα, τουλάχιστον αισθητικά, ώστε να υπάρχει “ένα Corolla για όλους”.

Το Corolla Cross παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2020 στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης, με τις πωλήσεις του στην Ασία να ξεκινούν αμέσως μετά. Ωστόσο, έπρεπε να περάσει 1,5 χρόνος για να αποφασιστεί ότι θα έρθει και στην Ευρώπη, με το πράσινο φως να δίνεται στα τέλη του 2021.

Τα μικρά και μεσαία crossover και SUV αποτελούν τα πιο “hot” προϊόντα της αγοράς παγκοσμίως, και είναι τουλάχιστον αυτοκτονικό για μια εταιρία να μην διαθέτει μια ή και περισσότερες τέτοιες προτάσεις στην γκάμα της. Με το νέο Corolla Cross, η Toyota προσφέρει δύο επιλογές στην δημοφιλέστατη κατηγορία των C-SUV. Παράλληλα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία C και υποστηρίζει τον φιλόδοξο στόχο της εταιρείας για 400.000 πωλήσεις -που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 9% της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας αυτοκινήτων της Ευρώπης- έως το 2025.

Το Corolla Cross ολοκληρώνει τη γκάμα των SUV της Toyota, η οποία περιμένει ότι θα τις φέρει νέους πελάτες, καθώς είναι εντελώς διαφορετικό από C-HR. Η Ιαπωνική εταιρία προσφέρει πλέον τη μεγαλύτερη SUV γκάμα στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς έχει στη γκάμα της το Yaris Cross, το Corolla Cross, το C-HR, το RAV4 και το Land Cruiser, με τους ιθύνοντες της Toyota Ελλάδας να απάντησαν σε ερώτηση μας πως εξετάζουν να φέρουν στη χώρα και το Highlander, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο στην Ευρώπη.

Πότε έρχεται Ελλάδα

Με αφορμή το άμεσο λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά, ταξιδέψαμε στη Βαρκελώνη για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, όπου το οδηγήσαμε για σχεδόν 200 χλμ. Το Corolla Cross έχει μπει ήδη σε κάποιες αντιπροσωπείες της Αθήνας, ενώ τις ερχόμενες ημέρες θα μπορείς να το δεις σε όλα τα showrooms της Toyota στην επικράτεια.

Τιμές

Το Corolla Cross προσφέρεται σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού, τις Active Plus, Style, Style Skyview και Lounge. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινά από τις 31.200 ευρώ στη προσθιοκίνητη έκδοση, ενώ η χρέωση για το σύστημα τετρακίνησης AWD-i ανέρχεται σε 2.000 ευρώ.

Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν αρκετά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, αλλά αν “βάλεις” σήμερα παραγγελία οι ιθύνοντες της εταιρίας αναφέρουν ότι η αναμονή θα είναι μικρότερη των 4 μηνών, κάνοντας πρακτικά τη διαθεσιμότητα του μοντέλου άμεση, παρότι αυτό κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

Έκδοση Τιμή
Corolla Cross 2.0L Hybrid Active Plus €31.200
Corolla Cross 2.0L Hybrid Style €33.060
Corolla Cross 2.0L Hybrid Style Skyview €33.910
Corolla Cross 2.0L Hybrid Lounge €36.610
Corolla Cross 2.0L Hybrid Active Plus (AWD-i) €33.200
Corolla Cross 2.0L Hybrid Style (AWD-i) €35.060
Corolla Cross 2.0L Hybrid Style Skyview (AWD-i) €35.910
Corolla Cross 2.0L Hybrid Lounge (AWD-i) €38.610

Πλατφόρμα/Διαστάσεις

Το Corolla Cross βασίζεται στην TGNA-C πλατφόρμα της Toyota και από πλευράς ανάρτησης στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα McPherson και στον πίσω διπλά ψαλίδια. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4.460 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., και ύψος 1.620 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.640 χλστ.

Δίνοντας μια τάξη μεγέθους, οι διαστάσεις του είναι παρόμοιες με το RAV4 3ης γενιάς, το οποίο σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2013. Η Toyota τοποθετεί το Corolla Cross μεταξύ C-HR και του -σημερινού- RAV4, όσον αφορά το μέγεθος, παρότι το μεταξόνιο του είναι ίδιο με αυτό του C-HR, ενώ η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται σε 160 χλστ, όταν του C-HR είναι 145 χλστ.

Σχεδίαση

Το νέο Corolla Cross είναι ένα πρακτικό SUV και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας που αναζητά ένα πρακτικό αλλά και ευέλικτο όχημα με το οποίο μπορείς να συνυπάρξεις άνετα στην καθημερινότητα.

Αισθητικά, το νέο C-SUV μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας δεν θυμίζει τίποτα την hatchback και sedan έκδοση του Corolla, καθώς μοιάζει περισσότερο με ένα μικρό RAV4, με το νέο εμπρός και πίσω μέρος να προσδίδουν στο μοντέλο μια επιβλητική και ισχυρή παρουσία. Το εμπρός τμήμα χαρακτηρίζεται από την προτεταμένη, διπλή τραπεζοειδή μάσκα και τη μορφή του κάτω προφυλακτήρα.

Τα λεπτά bi-LED φωτιστικά σώματα προσφέρονται σε όλες τις εκδόσεις, με τις Style, Style Skyview και Lounge να εξοπλίζονται επιπλέον με φλας διαδοχικού φωτισμού (sequential turn indicators) και οδηγούς φώτων LED (light guides). Πίσω, τα φωτιστικά σώματα έχουν μία ισχυρή τρισδιάστατη εμφάνιση, αγκαλιάζοντας τα φτερά και πόρτα.

Ο στιβαρός SUV χαρακτήρας εκφράζεται περαιτέρω από τα φουσκωμένα φτερά που έρχονται σε αντίθεση με το κωνικού σχήματος αμάξωμα, ενώ το καθαρό προφίλ της καμπίνας εκφράζει την ευρυχωρία του αυτοκινήτου. Τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά και χαμηλά του αμαξώματος τονίζουν τον χαρακτήρα ελευθέρου χρόνου του μοντέλου, ενώ η αντίθεση μεταξύ των πίσω φτερών και της καμπίνας προσφέρει μια εντυπωσιακή πίσω όψη.

Το Corolla Cross πατά σε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ενώ προαιρετικά υπάρχουν ζάντες 18 ιντσών. Τέλος, οι ράγες οροφής και τα φιμέ πίσω τζάμια περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό των εκδόσεων Style, Style Skyview και Lounge.

Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, αυτή είναι σχεδιασμένη με γνώμονα την καθημερινή πρακτικότητα. Είναι ένας φωτεινός, ανοιχτός χώρος με καλή περιμετρική ορατότητα για όλους τους επιβαίνοντες, με μεγάλα πλαϊνά παράθυρα και υψηλή θέση οδήγησης. Η αίσθηση open space επιτείνεται με μία πανοραμική οροφή, η οποία όμως δεν ανοίγει, που προσφέρεται στις εκδόσεις Style Skyview και Lounge.

Ο σχεδιασμός της κονσόλας είναι παρόμοιος με αυτόν της Corolla και για πρώτη φορά συναντάμε πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών. Αυτή προσφέρει πληθώρα παραμετροποίησης και τέσσερις απεικονίσεις, τις Casual, Smart, Sport και Tough.

Συνδυάζεται με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 10,5 ιντσών, που ενσωματώνει πλοήγηση μέσω cloud και έναν νέο φωνητικό βοηθό που μπορεί να αναγνωρίσει φυσικά αιτήματα συνομιλίας, ακόμη και να ανοίξει ή να κλείσει τα παράθυρα.

Ο χώρος για το κεφάλι όλων των επιβατών είναι άπλετος και τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών καθιστούν την πρόσβαση άνετη, για παράδειγμα εάν απαιτείται η χρήση παιδικού καθίσματος. Οι πίσω πόρτες υιοθετούν σχεδίαση φιλική προς την οικογένεια, με καμπύλο προφίλ ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος στην περιοχή των γονάτων για ευκολότερη πρόσβαση στο παιδικό κάθισμα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι ανακλινόμενες.

Υπάρχουν πολυάριθμοι χώροι για την αποθήκευση αντικειμένων σε όλη την καμπίνα, μαζί με μία θύρα USB-A και έναν ασύρματο φορτιστή στην εμπρός κονσόλα και δύο θύρες USB-C για τους πίσω επιβάτες.

Ο χώρος αποσκευών έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ενώ άνετη πρόσβαση παρέχει το φαρδύ άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης των 720 χλστ. (από τα χαμηλότερα μεταξύ των βασικών ανταγωνιστών του αυτοκινήτου), καθώς και η επιλογή της ηλεκτρικής ανοιγόμενης πίσω πόρτας, με αισθητήρα κίνησης ποδιού. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι στα 436 λίτρα και φτάνει τα 1.337 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Κινητήρας

Πριν τέσσερις μήνες, η Toyota παρουσίασε το facelift της Corolla hatchback, sedan και Touring Sports, ανακοινώνοντας τα ανανεωμένα υβριδικά σύνολα 5ης γενιάς. Ωστόσο, το Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο σε όλο τον κόσμο που κυκλοφορεί με το εν λόγω αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό σύστημα της Toyota, καθώς το Corolla facelift θα είναι διαθέσιμο από το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Κατά το λανσάρισμα του Corolla Cross, θα μπορείς να το αγοράσεις αποκλειστικά με το 2,0-λιτρο υβριδικό σύνολο, αλλά κάπου στα μέσα του 2023 η ιαπωνική εταιρία θα προσθέσει και το ανανεωμένο 1.800άρη υβριδικό σύνολο, απόδοσης 140 ίππων.

Η απόδοση του 2,0-λιτρου υβριδικού συνόλου αγγίζει τα 197 άλογα και για τα 0-100 χλμ/ώρα η Toyota αναφέρει ότι χρειάζεται μόλις 7,6 δευτερόλεπτα για την έκδοση με την κίνηση στον εμπρός άξονα και 7,5 δευτ. για την τετρακίνητη. Οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 114-115 γρ/χλμ. και μεταξύ 120-122 γρ/χλμ. με το AWD-i.

Πιο συγκεκριμένα, στην FWD έκδοση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 171 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και 202 Nm ροπής στις 4.400 έως 4.900 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να είναι 13.0:1. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 83 kW (113 άλογα) με 206 Nm ροπής.

Στην AWD-i έκδοση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 152 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 188-190 Nm ροπής στις 4.400 έως 5.200 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να είναι 14.0:1. Στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον εμπρός να είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και να αποδίδει 83 kW (113 άλογα) με 206 Nm ροπής. Ωστόσο, διαθέτει έναν πρόσθετο, στον πίσω άξονα, απόδοσης 30,6 kW (41 ίππων) και 84 Nm ροπής. Ο πίσω κινητήρας εμπλέκεται αυτόματα για μεγαλύτερη πρόσφυση.

Οι μηχανικοί της Toyota ρύθμισαν εκ νέου την μονάδα ελέγχου για πιο φυσική και γραμμική επιτάχυνση σύμφωνα με τις εντολές σου. Η Toyota αναφέρει ότι η μείωση των στροφών του κινητήρα κατά την επιτάχυνση έχει ως αποτέλεσμα μια πιο αθόρυβη χρήση. Ακόμα, η Toyota ανακοινώνει ότι έχει αναπτύξει ένα νέο, συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων (CVT). Ωστόσο, στην πράξη δεν είδαμε κάτι τέτοιο, με το κλασικό βουητό όταν βυθίζεις το πόδι σου στο γκάζι να δηλώνει ξεκάθαρα παρόν, ενώ δεν υπάρχουν paddles για “εικονικές” αλλαγές σχέσεων και μείωση των στροφών του κινητήρα, όπως στο C-HR.

Η transaxle μονάδα (κιβ. ταχυτήτων/διαφορικού) έχει ανασχεδιαστεί και φέρει νέα συστήματα λίπανσης και διανομής λαδιών που χρησιμοποιούν λάδι χαμηλού ιξώδους, κάτι που συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης και της ισχύος, χάρη στις μειωμένες ηλεκτρικές και μηχανικές απώλειες. Επιπλέον, το νέο υβριδικό σύστημα 5ης γενιάς φέρει επανασχεδιασμένη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), που σε συνδυασμό με τη μικρότερη και ισχυρότερη μπαταρία ιόντων-λιθίου, έχουν μειώσει τη μάζα του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης 18 κιλά (14% ελαφρύτερο).

Οδηγώντας

Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στα πέριξ της Βαρκελώνης, όπου το Corolla Cross έδειξε ότι είναι ευκολοδήγητο και ευκίνητο, κρύβοντας τις μεγαλύτερες διαστάσεις του συγκριτικά με το Yaris.

Στον ανοιχτό δρόμο, το Corolla Cross διατηρεί με ευκολία την ταχύτητα και με το βύθισμα του γκαζιού τα χλμ/ώρα ανεβαίνουν γρήγορα, αλλά πάντα ακολουθούμενα με το βουητό του κινητήρα. Η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, με την αίσθηση επιτάχυνσης να σου αυξάνει την αυτοπεποίθηση.

Τα παραπάνω είναι αναμενόμενα από ένα σύγχρονο μοντέλο της Toyota, με την δυναμική συμπεριφορά του Corolla Cross να είναι εξίσου εντυπωσιακή, παρά το ψηλό κέντρο βάρους. Παρότι η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για άνεση κατά την κύλιση με λιγότερους κραδασμούς και τραντάγματα όταν το όχημα κινείται σε δρόμους με ανωμαλίες, πατάει “όμορφα” στον δρόμο, χωρίς πολλές κλίσεις.

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης έχει ρυθμιστεί εστιάζοντας στην αρχική αντίδραση της εντολής σου, ώστε να προσφέρει μία ελαφριά, ζωηρή αίσθηση. Ο έλεγχος και η ροπή υποβοήθησης παρέχονται ανάλογα με το μέγεθος της δύναμης διεύθυνσης. Ανεξαρτήτου έκδοσης, εντυπωσιάζει η ακαμψία του πλαισίου, που σε συνδυασμό με την σωστή πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, το Corolla Cross σου προσδίδει εμπιστοσύνη, όταν αυξήσεις την ταχύτητα και σε δρόμο με στροφές.

Εξαιρώντας τον ήχο από τον κινητήρα, θα εκτιμήσεις δεόντως τα χαμηλά επίπεδα θορύβου τόσο από την κύλιση, όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον, καθώς φιλτράρονται τα περισσότερα από το οδόστρωμα. Για το σύστημα πέδησης, το πεντάλ έχει καλή, “σφιχτή” αίσθηση και την απαιτούμενη δύναμη, παρά το σύστημα της ανάκτησης ενέργειας της υβριδικής έκδοσης, ενώ χρησιμοποιούνται δισκόφρενα μπροστά και πίσω.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

BYD Ocean-M Concept

Το Ocean-M Concept παρουσίασε η BYD στην έκθεση του Πεκίνου, με το πρωτότυπο να περνά στη παραγωγή μέσα στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Πρόκειται...