Μετά το ατύχημα του πρώτου γύρου στην δεύτερη στροφή της πίστας του Mugello, μεταξύ των Max Verstappen, Pierre Gasly και Kimi Raikkonen βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας για έξι γύρους, ώστε να καθαριστεί η πίστα και να απομακρυνθούν τα μονοθέσια.
Η επανεκκίνηση του GP της Τοσκάνης έγινε εν κινήσει, αλλά πριν καλά-καλά οι οδηγοί περάσουν την γραμμή εκκίνησης/τερματισμού γίναμε μάρτυρες μιας θεαματικής καραμπόλας, μεταξύ των Carlos Sainz, Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen και Nicholas Latifi, χωρίς ευτυχώς τον παραμικρό τραυματισμό.
Αρκετοί από τους εμπλεκόμενους οδηγούς ανέφεραν ότι τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας είχαν σβήσει αρκετά νωρίτερα από το συνηθισμένο, ώστε να βρεθούν τα μονοθέσια πιο κοντά, κάτι που συνέβαλε στο να προκληθεί το ατύχημα.
Ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton ήταν ξεκάθαρος ότι η καραμπόλα δεν προκλήθηκε από τον -τότε- πρωτοπόρο του αγώνα Valtteri Bottas, τονίζοντας ότι έχει κάθε το δικαίωμα να ρυθμίσει το ρυθμό, για να προσθέσει:
Δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη ο Valtteri. Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων φταίνε. Δεν ξέρω ποιος. Προφανώς προσπαθούν να κάνουν τους αγώνες πιο συναρπαστικούς, αλλά τελικά σήμερα είδατε ότι έθεσαν τους πιλότους σε κίνδυνο. Έτσι, ίσως πρέπει να το ξανασκεφτούν.
Ο αλυτάρχης της F1, Michael Masi, απάντησε άμεσα, τονίζοντας σε έντονο ύφος ότι η FIA δεν θα κάνει ποτέ κανένα συμβιβασμό σε θέματα ασφάλειας, λέγοντας:
Απολύτως κανένα. Από την πλευρά της FIA, η ασφάλεια είναι ύψιστης σημασίας. Τελεία. Και αυτό είναι το τέλος της ιστορίας. Υπό την ιδιότητά μου ως διευθυντής αγώνων και εκπρόσωπος ασφαλείας, είμαι σαφής, αυτός είναι ο ρόλος μου, η ακεραιότητα και η ασφάλεια του αθλήματος. Και όποιος λέει κάτι διαφορετικό είναι στην πραγματικότητα πολύ προσβλητικός προς εμένα.