Η Formula 1 δεν είναι φθηνό sport και για να βρεθεί μια ομάδα στην κορυφή -πόσο μάλλον να διατηρηθεί- πρέπει να ξοδέψει εκατοντάδες εκατομμύρια. Η ομάδα της Mercedes ανακοίνωσε τον ισολογισμό για το 2020, που όπως γνωρίζεις ο Lewis Hamilton κατέκτησε το έβδομο του παγκόσμιο πρωτάθλημα (έκτο με την γερμανική ομάδα), ενώ και η αγγλογερμανική ομάδα κατέκτησε το έβδομο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

1

Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, η ομάδα δαπάνησε £324,9 εκατομμύρια (€377,24 εκατ.), όταν το 2019 η ομάδα είχε επενδύσει £333 εκατομμύρια (386,64 εκατ. ευρώ), με την μείωση να οφείλεται στο πρόγραμμα των αγώνων της Formula 1 της περασμένης χρονιάς, καθώς διεξήχθησαν 17 Grand Prix, έναντι των 22 που είχαν προγραμματιστεί.

Να θυμίσω πως το 2018 το ποσό που είχε δώσει η ομάδα ήταν £311,4 εκατομμύρια (361,56 εκατ. ευρώ), και το 2017 είχε επενδύσει £309,7 εκατομμύρια (359,59 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα της, όμως, την περασμένη χρονιά από το μπόνους της F1, τις χορηγίες και από την μητρική εταιρία, Daimler AG, έφτασαν τα £355,5 εκατ. (€412,77 εκατ.), όντας μειωμένα κατά μόλις £8,1 εκατ. (9,4 εκατ. ευρω) σε σχέση με τα £363,6 εκατ. (€422,18 εκατ.) του 2019. Το 2018 μπήκαν στα ταμεία της ομάδας £338,4 εκατομμύρια (392,92 εκατ. ευρώ), και το 2017 £337,2 εκατομμύρια (391,53 εκατ. ευρώ).

2

Μετά φόρων, η ομάδα είχε κέρδος της τάξης των £13,6 εκατ. (€15,79 εκατ.), ενώ το 2019 είχε καθαρό κέρδος £14,7 εκατ. (€17,07 εκατ.).

Τα παραπάνω νούμερα αφορούν μόνο το κόστος λειτουργίας της αγωνιστικής ομάδας στο Brackley της Αγγλίας, με το εργοστάσιο του κινητήρα στο Brixworth να αντιπροσωπεύεται μόνο από ένα ονομαστικό τέλος μίσθωσης στον προϋπολογισμό.

Σε επίπεδο προσωπικού, η Mercedes είχε στο δυναμικό της 1.063 εργαζομένους για το 2020, ξεπερνώντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τους 1000 υπαλλήλους στα κεντρικά της στο Brackley. Το τμήμα κινητήρων του Brixworth εξαιρείται, καθώς λειτουργεί ανεξάρτητα.

3

Κλείνοντας, στη σχετική ανακοίνωση της, η αγγλογερμανική ομάδα αναφέρει:

Μαζί με τις επιτυχίες της ομάδας τις τελευταίες χρονιές, το brand της Mercedes έχει μεγαλώσει σε αξία από τα 26,5 δισ. ευρώ το 2013 στα 40,8 δισ. ευρώ το 2020, με την F1 να προσφέρει σημαντικά στο status της μάρκας, που πλέον είναι η όγδοη πολυτιμότερη στον κόσμο.