Τον Μάιο του 1998 η Peugeot παρουσίασε το 206 ως αντικαταστάτη του επιτυχημένου 205, με την κυκλοφορία του μοντέλου να ξεκινά τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Τρεις μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 1999, η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε ότι θα τρέξει με την αγωνιστική έκδοση του μοντέλου στο WRC, με το 206 WRC να ήταν η εργοστασιακή συμμετοχή της Peugeot μέχρι και το 2003.

1

Μέσα σε αυτά τα χρόνια το αυτοκίνητο έφερε στην Peugeot τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών τρία συνεχόμενα έτη, από το 2000 έως το 2002, ενώ ο Marcus Gronholm κέρδισε τον τίτλο των οδηγών το 2000 και το 2002. Μεταξύ των οδηγών που βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι του 206 WRC ήταν οι Gilles Panizzi, Francois Delecour, Harri Rovanpera και ο αείμνηστος Richard Burns.

Έπρεπε να φτάσουμε την άνοιξη του 2003 για να παρουσιάσει η Peugeot μια αμιγώς σπορ έκδοση του αυτοκινήτου, καθώς το 206 GTi και το -περιορισμένης παραγωγής- GT εφοδιάζονταν με 2,0-λιτρο κινητήρα, απόδοσης -μόλις- 137 ίππων. Έτσι, η Peugeot “όφειλε” -όπως μας έχει συνηθίσει- να παρουσιάσει μια “καλή” έκδοση του 206, και αυτή ήρθε με την ονομασία RC.

2

Η συνταγή γνωστή. Πήρε ένα καλά στημένο μικρό αυτοκίνητο, έκανε τις απαραίτητες βελτιώσεις, τοποθέτησε έναν πολύ δυνατό κινητήρα, του δίνει λίγο αγωνιστικό “αέρα”, και κερδίζεις του απανταχού petrolheads. Μπορεί η εμφάνιση του 206 RC να μην φώναζε από μακριά τι κρύβει το καπό, αλλά το παρατηρητικό βλέμμα θα εντόπιζε την πίσω αεροτομή, τις διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, τις 17άρες ζάντες (σ.σ. πόσο μεγάλες φαίνονται για τα σημερινά δεδομένα) με ελαστικά διαστάσεων 205/40.

3

Ακόμα υπήρχε ένας νέος εμπρός προφυλακτήρας, με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, ενώ καθότι το 206 RC βασιζόταν στο facelift που υπέστη το 206, τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τόνιζαν τη δυναμικότητά της έκδοσης.

4

Ανοίγοντας την πόρτα, αντικρίζεις τα μεγάλα bucket εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν ραμμένα τα αρχικά “RC” στο πάνω σημείο τους. Ακόμα, υπήρχε δερμάτινο κάλυμμα στον πίνακα οργάνων, αλουμινένιος λεβιές ταχυτήτων και πετάλια.

5

Ωστόσο, όλη η ουσία κρυβόταν στο μηχανικό σύνολο. Αυτό δεν ήταν άλλο από ένα 2,0-λίτρο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα (EW10J4S), όπου χάρη στον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, στις τροποποιημένες πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής (χταπόδι 4 σε 1), και την επεξεργασία της κυλινδροκεφαλής από την Mecachrome απέδιδε 177 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. κα 202 Nm ροπή στις 4.750 σ.α.λ. Μαζί με το σύστημα εξάτμισης, το αυτοκίνητο είχε ένα μπάσο, “γεμάτο” ήχο, ικανό να σε κάνει να χαμογελάσεις σε κάθε βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού.

6

Ο κινητήρας ήταν πολύ δυνατός παντού, χωρίς κανενός είδους ξεσπάσματα, με την δύναμη να ερχόταν προοδευτικά. H Peugeot ανέφερε ότι η 1η σχέση του κιβωτίου είχε πιο μακριά κλιμάκωση, για να διευκολύνει την έξοδο στις κλειστές στροφές και να δίνει την δυνατότητα περιστροφής στον κινητήρα μέχρι τις 7.300 σ.α.λ., έναντι των 7.000 σ.α.λ., των υπολοίπων σχέσεων. Χαρακτηριστικό ήταν ότι με 1η σχέση και 7.000 σ.α.λ. στο στροφόμετρο το 206 RC έβλεπες στο ταχύμετρο 66 χλμ/ώρα. Το -βάρους 1.100 κιλών- αυτοκίνητο επιτάχυνε από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,4 δευτ., πιάνοντας τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα.

7

Ως οδηγός της Peugeot, ο Richard Burns είχε παραλάβει το 206 RC που βλέπεις στις φωτογραφίες, χωρίς ωστόσο να το οδηγήσει ποτέ, καθώς το αυτοκίνητο έχει μόλις 5 χλμ. στο οδόμετρο. To αυτοκίνητο θα βγει σύντομα σε δημοπρασία από την Collecting Cars, χωρίς να έχει γίνει γνωστή η εκτιμώμενη τιμή πώλησης.