Επίσημο: BMW M3 και M4 με 510 άλογα

Σχετικά άρθρα

Ήταν Οκτώβριος του 2019 όταν είδαμε για πρώτη φορά φωτογραφίες των νέων M3 και M4, και έκτοτε ακολούθησαν επισκέψεις των δύο μοντέλων στο Nurburgring και αναρίθμητες διαρροές, με την μεγαλύτερη να γίνεται χθες. Φτάνοντας στο σήμερα, πριν λίγα λεπτά η γερμανική εταιρία παρουσίασε με κάθε επισημότητα την έκτη γενιά της M3 (G80) και την δεύτερη γενιά της M4 (G82).

Εκδόσεις

Αρχικά, η BMW θα προσφέρει τα δύο μοντέλα με την κίνηση αποκλειστικά στον πίσω άξονα, με τις εκδόσεις να είναι οι: M3 και M3 Competition, και M4 και M4 Competition, η κυκλοφορία των οποίων έχει οριστεί για τον Μάρτιο του 2021. Ωστόσο, από το καλοκαίρι του 2021, η M3 Competition και η M4 Competition θα είναι επίσης διαθέσιμα με το M xDrive σύστημα τετρακίνησης, το οποίο γνωρίζουμε ήδη από τις M5 και M8.

Το σύστημα τετρακίνησης M xDrive μ διαθέτει το ενεργό M Differential (διαφορικό), με τις ρυθμίσεις να είναι ελαφρώς τροποποιημένες και κατάλληλες για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Ωστόσο θα διαθέτει Drift mode, που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να γίνονται αποκλειστικά πισωκίνητα.

Το σύστημα M xDrive μεταφέρει γενικά περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς και συνδέεται με το ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα. Από το Setup menu, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4WD και 4WD Sport mode, που κατανέμει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει στην εξίσωση το 2WD. Η κατανομή ισχύος αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και η απουσία επεμβάσεων από τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας ενισχύουν τη γνήσια οδηγική απόλαυση για τους έμπειρους οδηγούς.

Τέλος, μελλοντικά αναμένουμε δύο ακόμη εκδόσεις, τη CS και τη CSL.

Κινητήρας/κιβώτιο

Κάτω από το καπό και των δύο μοντέλων υπάρχει ο 3,0-λιτρος (2.993 κ.εκ.) twin-turbo εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας (S58), απόδοσης 480 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. και 550 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.650 έως 6.130 σ.α.λ. στις “απλές” εκδόσεις. Στις Competition εκδόσεις, η ιπποδύναμη αυξάνεται στα 510 άλογα στις 6.250 σ.α.λ. και στα 650 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.750 έως 5.500 σ.α.λ.

Η κυλινδροκεφαλή είναι προϊόν 3D εκτυπωτή, με τη νέα μονάδα να διαθέτει σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, ενώ σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αναβαθμίσεις, έχει βελτιωμένο όριο περιστροφής σε σχέση με τον S55, καθώς αυτό αγγίζει τις 7.200 σ.α.λ.

Οι “απλές” εκδόσεις συνδυάζονται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και προαιρετικά με το 8-τάχυτο αυτόματο M8HP75 κιβώτιο ταχυτήτων της ZF, ενώ οι Competition συνδυάζονται αποκλειστικά με το δεύτερο.

Οι εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο ζυγίζουν 25 κιλά λιγότερα σε σχέση με τις αντίστοιχες με το αυτόματο κιβώτιο, με την BMW να αναφέρει ότι το μειωμένο βάρος βελτιώνει επιπλέον την κατανομή ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα. Οι εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο διαθέτουν rev-matching λειτουργία στο “κατέβασμα” των σχέσεων, καθώς και “χειροκίνητη” λειτουργία από το λεβιέ ή/και τα paddles στο τιμόνι, όπου το κιβώτιο δεν θα αλλάξει σχέση όταν πιάσει “κόφτη”.

Τα αυτοκίνητα διαθέτουν M Traction Control με 10 διαφορετικές ρυθμίσεις, ενώ υπάρχει και ένα M Carbon εξωτερικό πακέτο.

Επιδόσεις

Για το 0-100 χλμ/ώρα, η M3 και η M4 χρειάζονται 4,2 δευτ., ενώ για το 0-200 χλμ/ώρα 13,7 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα ή τα 290 χλμ/ώρα με το προαιρετικό M Driver πακέτο. Η M3 Competition και η M4 Competition επιταχύνουν για το 0-100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτ., ενώ για το 0-200 χλμ/ώρα 12,5 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα ή τα 290 χλμ/ώρα με το προαιρετικό M Driver πακέτο.

Φρένα

Στον εμπρός άξονα, η BMW εξοπλίζει τα μοντέλα με εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκους 380 χλστ., ενώ στον πίσω άξονα υπάρχουν μονοπίστονες δαγκάνες με δίσκους 370 χλστ. Προαιρετικά υπάρχουν carbon-κεραμικοί δίσκοι, οι οποίοι διακρίνονται από το χρυσό χρώμα των δαγκανών, και έχουν διάμετρο 400 χλστ. εμπρός και 380 χλστ. πίσω.

Ζάντες/ελαστικά

Οι M3 και M3 Competition και M4 και M4 Competition φέρουν νέες σφυρήλατες ζάντες 18 ιντσών στον εμπρός άξονα και 19 ιντσών στον πίσω, με ελαστικά διαστάσεων 275/40 και 285/35, αντίστοιχα. Ωστόσο, οι M3 Competition και M4 Competition με το σύστημα τετρακίνησης θα φέρουν σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω, με ελαστικά διαστάσεων 275/35 και 285/30, αντίστοιχα. Τα ελαστικά είναι Michelin Pilot Sport 4S.

Εμφάνιση

Αν κάτι ξεχωρίζει στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, αυτό είναι χωρίς καμία αμφιβολία η τεράστια μάσκα και στα δύο μοντέλα. Το εντυπωσιακό εμπρός τμήμα της φέρνει στο προσκήνιο το μοναδικό χαρακτήρα της, με την μεγάλη, κάθετα διατεταγμένη μάσκα των “νεφρών” να γέρνει προς τα εμπρός και να εκτείνεται μέχρι το κάτω άκρο της εμπρός ποδιάς. Υπάρχουν εσοχές στο καπό με εισαγωγές αέρα, πλαϊνές ποδιές και μια διακριτική πίσω αεροτομή, με τα πίσω LED φωτιστικά σώματα να έχουν διαφορετικά γραφικά.

Οι εισαγωγές αέρα έχουν δομή πλέγματος και καθοριστικό στοιχείο στη φυσιογνωμία του οχήματος είναι η περίοπτη θέση της μάσκας στο κέντρο. Με τα κάθετα “νεφρά” της να είναι συνδεδεμένα στο κέντρο, η BMW επαναλαμβάνει ένα σχεδιαστικό θέμα από το παρελθόν της, το οποίο υπήρχε σε παλαιότερα μοντέλα της, όπως η 328 και η 3.0 CSi.

Το εμπρός μέρος και των δύο μοντέλων είναι πανομοιότυπο και ξεχωρίζουν οι λεπτοί full-LED προβολείς, που φτάνουν μέχρι τα τόξα των εμπρός τροχών, με τα Adaptive LED και Laserlight να διατίθενται προαιρετικά. Τα τελευταία, σε ταχύτητες πάνω από 60 χλμ/ώρα, αυξάνουν την εμβέλεια της μεγάλης σκάλας σε 550 μέτρα, και παρακολουθούν δυναμικά την πορεία του δρόμου.

Τόσο η M3 όσο και η M4 διατίθενται στάνταρ με οροφή από ανθρακονήματα CFRP – ή προαιρετικά, χωρίς κόστος με ατσάλινη οροφή εάν ο πελάτης θέλει ηλιοροφή. Ακόμα, το προαιρετικό πακέτο M Carbon διατίθεται και στα δύο μοντέλα, το οποίο προσθέτει αρκετό carbon σε όλο το αμάξωμα, ενώ στο πακέτο Shadowline οι εξωτερικοί καθρέφτες, η πίσω αεροτομή και οι απολήξεις της εξάτμισης είναι σε με σκούρο φινίρισμα.

Διαστάσεις/βάρος

Το μήκος της M3 και M3 Competition είναι 4.794 χλστ., το πλάτος 1.903 χλστ. και το ύψος 1.433 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.857 χλστ., Αντίστοιχα, το μήκος της M4 και M4 Competition είναι 4.794 χλστ., το πλάτος 1.887 χλστ. και το ύψος 1.393 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.857 χλστ., με την απόσταση από το έδαφος και για τα δύο μοντέλα να είναι στα 120 χλστ. Το μπροστινό μετατρόχιο των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 3,8 εκατοστά, με βάρος του sedan μοντέλου με το 90% του ρεζερβουάρ γεμάτο (DIN) να είναι 1.705 κιλά, ενώ στο coupe φτάνει τα 1.725 κιλά.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό των νέων BMW M3 και BMW M4 συναντάμε ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και κλιματιζούμενα σπορ καθίσματα M με υψηλής ποιότητας επένδυση δέρματος Merino. Στη λίστα προαιρετικών επιλογών ξεχωρίζουν τα bucket καθίσματα M Carbon με δομική σχεδίαση, που συνδυάζουν σπορ λειτουργικότητα με δομή ελαφρού βάρους, άνεση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και χειροποίητη πολυτέλεια.

Αυτά τα καθίσματα ζυγίζουν 9,5 κιλά λιγότερο και φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα που αποσυναρμολογούνται για οδήγηση στην πίστα, ένα φωτιζόμενο λογότυπο του μοντέλου και ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Καθώς είναι εμπνευσμένα από αγωνιστικά αυτοκίνητα, η δομή τους επιτρέπει τη χρήση ζωνών ασφαλείας πολλαπλών σημείων.

Επίσης υπάρχει 10,25″ οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, 12,3″ ψηφιακός πίνακας οργάνων και νέα διακοσμητικά.

Χρώματα

Οι νέες επιλογές χρώματος περιλαμβάνουν μεταλλικό χρώμα Isle of Man Green στο M3 που απεικονίζεται εδώ, καθώς και το Sao Paolo Yellow της M4. Θα μπορείς επίσης να επιλέξεις αποχρώσεις όπως το Alpine White, το Black Sapphire, το Brooklyn Gray, το Oxide Grey, το Portimao Blue, το Toronto Red, το Tanzanite Blue II, το Individual Dravit Grey, το Individual Frozen Brilliant White και το Individual Frozen Portimao Blue.

M1000RR

Παράλληλα η BMW παρουσίασε και την M1000RR, την πρώτη M μοτοσυκλέτα της. Βασίζεται στην S1000RR, αλλά είναι ταχύτερη, ελαφρύτερη και πιο αεροδυναμική. Αποδίδει 212 άλογα στις 14.500 σ.α.λ και 113 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 306 χλμ/ώρα. Ζυγίζει 192 κιλά και προσφέρεται και σε M Competition έκδοση που διαθέτει carbon κεραμικά φρένα και carbon μέρη.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...

Η AC Schnitzer βελτιώνει την BMW X5 facelift

Ο βελτιωτικός οίκος AC Schnitzer παρουσιάζει το νέο bodykit που ετοίμασε για την ανανεωμένη BMW X5. Αυτό αποτελείται spoiler στον μπροστινό προφυλακτήρα, αεροτομή, φουσκώματα...