Σύμφωνα με έρευνα της LeasePlan και τον ετήσιο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), η Ελλάδα είναι η πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρότι, σύμφωνα με τα ευρήματα, το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE).

Ταυτόχρονα, το κόστος χρήσης πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη χώρα μας είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης, €501 κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.

Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.

Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο C-segment είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη D κατηγορία είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).

Το Car Cost Index αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση που αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστος συντήρησης – σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με το 2020 Index, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ανά χώρα για τα τμήματα subcompact και compact (B1 και C1), είναι (δεδομένα από 18 χώρες, ταξινομημένα βάσει του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων).

Στο Car Cost Index του 2020, το κόστος υπολογίζεται κατά μέσο όρο κατά τα πρώτα τέσσερα χρόνια χρήσης και προϋποθέτει 30.000 χιλιόμετρα οδήγησης ετησίως. Το “ανταγωνιστικό κόστος” ορίζεται για τους σκοπούς του Index ως: Ηλεκτρικά οχήματα που δεν είναι περισσότερο από 5% ακριβότερα από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης.