Από τη στιγμή που η Bugatti αγοράστηκε από τον Όμιλο Volkswagen το 1999, κάθε σύγχρονο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας μόνο ελαφρύ δεν το χαρακτηρίζεις. Ένας από τους κυριότερους λόγους είναι ο quad-turbo W16 κινητήρας, αλλά και τα ασύγκριτα επίπεδα πολυτέλειας που προσφέρει. Ωστόσο, η Bugatti έχτισε το όνομά της όχι μόνο από τα πολυτελή GT μοντέλα, αλλά και από τα ελαφριά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Και φαίνεται, ότι η σύγχρονη Bugatti να κάνει το ίδιο.

Η Bugatti μόλις παρουσίασε το Bolide concept, ένα αγωνιστικό που σκοπό έχει να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες του κινητήρα, καθώς το βάρος του είναι μόλις 1.240 κιλά. Το πρωτότυπο διαθέτει το μηχανικό σύνολο και την τετρακίνηση της Chiron, αλλά η απόδοση του είναι αυξημένη.

Για να μειωθεί το βάρος σε αυτά τα επίπεδα η Bugatti χρησιμοποίησε μόνο βίδες τιτανίου, τρισδιάστgατα τυπωμένα εξαρτήματα από κράμα τιτανίου, ανθρακονήματα και άλλα ελαφριά υλικά.

Πιο συγκεκριμένα, ο 8,0-λιτρος quad-turbo W16 κινητήρας αποδίδει 1.850 άλογα και 1.850 Nm ροπής με χρήση αγωνιστικής βενζίνης 110 οκτανίων, κάτι που σημαίνει ότι η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι μόλις 0,67! Με χρήση κανονικής βενζίνης 98 οκτανίων, η απόδοση του ανέρχεται σε 1.600 άλογα.

Για να επιτευχθεί αυτό, η Bugatti τοποθέτησε τέσσερα νέα turbo, αναβάθμισε το σύστημα λίπανσης ώστε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις χρήσης εντός πίστας, ενώ υπάρχει ένα νέο air-to-air intercooler με υγρόψυκτο σύστημα που φροντίζει να κρατά τη θερμοκρασία του αέρα στην εισαγωγή σε χαμηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Bugatti, το Bolide χρειάζεται 2,17 δευτ. για το 0-100 χλμ/ώρα, 4,36 δευτ. για το 0-200 χλμ/ώρα, 7,37 δευτ. για το 0-300 χλμ/ώρα, 12,08 δευτ. για το 0-400 χλμ/ώρα, και 20,16 δευτ. για το 0-500 χλμ/ώρα, με την τελική του να υπερβαίνει τα 500 χλμ/ώρα. Επιπλέον, είναι σε θέση να παράγει 2,8 G μέγιστης πλευρικής επιτάχυνσης. Τα 0-400-0 χλμ/ώρα τα κάνει σε 24,64 δευτερόλεπτα και τα 0-500-0 χλμ/ώρα σε 33,62 δευτερόλεπτα.

Εξαιτίας του άκρως αεροδυναμικού αμαξώματος, η Bugatti ισχυρίζεται ότι το Bolide γυρίζει στο Nurburgring σε μόλις 5 λετά και 23,1 δευτ., ενώ στην πίστα Le Mans σε 3 λεπτά και 7,1 δευτ. Αυτό σημαίνει ότι είναι ταχύτερο από τα LMP1 αγωνιστικά τους διάσημου 24ωρου αγώνα και στην ίδια κατηγορία με την Porsche 919 Evo. Η Bugatti ανέπτυξε ένα νέο, μοναδικό carbon monocoque σασί για το Bolide, με το αυτοκίνητο να διαθέτει νέες push-rod αναρτήσεις, κεραμικά φρένα 380 mm με 6-πίστονες δαγκάνες και ζάντες 18″ της Oz Racing από μαγνήσιο με σλικ ελαστικά της Michelin διαστάσεων 30/60 μπροστά και 37/71 πίσω.

Το μήκος του φτάνει τα 4,756 μέτρα, το πλάτος τα 1,998 μέτρα, το μεταξόνιο τα 2,75 μέτρα, με το ύψος του πρωτοτύπου να είναι 99,5 εκατοστά και είναι τόσο ψηλό όσο η Bugatti Type 35 της δεκαετίας των ’20s, και 30 εκατοστά πιο χαμηλή από τη Chiron. Όπως και σε ένα αγωνιστικό LMP1, οι πόρτες του Bolide ανοίγουν προς τα πάνω, ενώ στην οροφή υπάρχει ένας μεγάλος αεραγωγός για την επαρκή τροφοδοσία αέρα στον χώρο του κινητήρα. Αυτός είναι κατασκευασμένος από ένα υλικό που αλλάζει το σχήμα του, καθώς αυξάνεται η ταχύτητα.

Έτσι, σε χαμηλές ταχύτητες ο αεραγωγός είναι ομοιόμορφος, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες, σχηματίζονται “φυσαλίδες” στην επιφάνεια του για να μειώσουν την αντίσταση του αέρα κατά 10% και να βελτιστοποιήσουν τη ροή του αέρα προς τη μεγάλη πίσω αεροτομή. Η τελευταία παράγει 1.800 κιλά κάθετης δύναμης, όταν το αυτοκίνητο κινείται με 320 χλμ/ώρα, και η αντίστοιχη στο εμπρός μέρος παράγει 800 κιλά κάθετης δύναμης.

Η Bugatti χρησιμοποιεί ένα μοτίβο “X” για τα πίσω φωτιστικά σώματα, το οποίο υποδηλώνει την πειραματική φύση του Bolide και παράλληλα αποτίει φόρο τιμής στα αεροσκάφη Bell X-1 του Chuck Yeager.

Η Bugatti αναφέρει ότι δεν έχει αποφασίσει αν θα βγάλει στην παραγωγή το Bolide, αλλά αυτό είναι “χτισμένο” πάνω στους κανονισμούς της “hypercar” κατηγορίας του WEC, και θα ήταν κρίμα να μην το δούμε να αγωνίζεται. Τέλος, για να γίνει αυτό πρέπει να βγουν σε έκδοση δρόμου 20 αυτοκίνητα παραγωγής.