Το καλοκαίρι του 2019 ο Hayden Paddon ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό και πριν λίγες ημέρες ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Hyundai στο WRC μας αποκάλυψε το αγωνιστικό Kona. Αυτό είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Hyundai με την ομάδα του Paddon στη Νέα Ζηλανδία, και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό, απόδοσης 220 kW (295 άλογα) και 360 Nm ο καθένας.

Το βάρος του ηλεκτρικό Kona ανέρχεται σε περίπου 1.400 κιλά, και κατασκευάστηκε κατά 80% στις εγκαταστάσεις της ομάδας του Paddon, κοντά στο Queenstown της Νέας Ζηλανδίας.

Εκεί σχεδιάστηκε το αεροδυναμικό αμάξωμα, έγινε η ανάπτυξη του συστήματος διεύθυνσης και ψύξης, των ηλεκτρικών, καθώς και της ανάρτησης. Επιπλέον, η ομάδα του Paddon, η οποία αριθμεί 7 άτομα, συνεργάστηκε με την STARD, η οποία έχει αναλάβει την εξέλιξη των αυτοκινήτων του Projekt E, του παγκόσμιου πρωταθλήματος Rallycross.

Ο Paddon θέλει το αγωνιστικό του να πάρει έγκριση τύπου, και γι’αυτό βρίσκεται σε συνομιλίες με τις αρχές της χώρας του, με τον Νεοζηλανδό να δηλώνει:

Το αυτοκίνητο είναι ταχύτερο στα χαρτιά από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έχει καλύτερη κατανομή βάρους και είναι πιο αξιόπιστο, καθώς υπάρχουν λιγότερα κινητά μέρη και οι δυνατότητες με την τεχνολογία, τα ηλεκτρικά και το σχεδιασμό του αυτοκινήτου είναι ατελείωτες.

Πρόκειται για μια νέα εποχή στα rally, με νέα όρια. Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν δυνατότητα παραγωγής ισχύος άνω των 800 kW (1.088 ίππων), όμως εστιάσαμε στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με ισχύ που συγκρίνεται με ένα σημερινό αυτοκίνητο rally με κινητήρα εσωτερικής καύσης και στόχος για αυτό, είναι να κερδίζει αγώνες απέναντι σε τέτοιο ανταγωνισμό από το 2022.

Ο Paddon θα κάνει δοκιμές με το ηλεκτρικό Kona για περίπου 8 μήνες και μετά θα αποφασιστεί αν θα συμμετάσχει σε κάποιο αγώνα rally, ήτοι στο δεύτερο μισό του 2021. Ο Paddon αναφέρει ότι το αυτοκίνητο διαθέτει αρκετή ηλεκτρική αυτονομία, ώστε να πάρει μέρος σε αγώνες αρκετών χιλιομέτρων, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Κατά την επόμενη φάση του project θα εστιάσουμε στις επιδόσεις και στην αξιοπιστία. Μακροπρόθεσμα, το βλέπουμε ως πλατφόρμα μέσω της οποίας θα εξελίξουμε τα αυτοκίνητα και την ομάδα μας ώστε να “κατακτήσουμε” τον κόσμο. Τώρα η δουλειά συνεχίζεται καθώς πρέπει να πάμε το Project στο επόμενο επίπεδο, δηλαδή να κάνουμε το αυτοκίνητο “νικητή αγώνων”.

Τέλος, ο Paddon αναφέρει ότι για να τρέξει ένα ηλεκτρικό σε αγώνα rally πρέπει πρώτα να υπάρξουν οι ανάλογοι κανονισμοί για τις μπαταρίες, τα συστήματα φόρτισης, το βάρος των οχημάτων, τη δομή του αμαξώματος, καθώς -κυρίως- για την ασφάλεια οδηγού, συνοδηγού και κριτών, σε περίπτωση ατυχήματος.