Ένας όμιλος αμερικάνικων εταιριών, που περιλαμβάνει εταιρίες με υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, την Tesla, την Uber, την Rivian, τη Lucid Motors κλπ., δημιούργησαν λόμπι που θα προσπαθήσει να επηρεάσει τα όργανα της αμερικάνικης εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας, επιδιώκοντας την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις Η.Π.Α. και την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το λόμπι ονομάστηκε Zero Emission Transportation Association (ένωση μεταφορών μηδενικών εκπομπών) και θέλει να ενισχύσει τα κίνητρα των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και να ενθαρρύνει την απόσυρση βενζινοκίνητων οχημάτων από την αγορά. Επιπλέον, θα υποστηρίζει αυστηρότερη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων και τα πρότυπα απόδοσης, που θα επιτρέψουν -πιθανώς- έως το 2030 να πωλούνται 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά των Η.Π.Α.

Υπό τον απελθόντα πρόεδρο Donald Trump, ο Λευκός Οίκος απέρριψε νέα φορολογικά κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, και αντ’αυτού πρότεινε να καταργήσει τα υπάρχοντα κίνητρα, ώστε να διευκολύνει την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, ο νεοεκλεγείς πρόεδρος Joe Biden υποσχέθηκε νέα φορολογικά κίνητρα, συμπεριλαμβανομένων νέων εκπτώσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και μια μεγάλη επέκταση των σταθμών φόρτισης (επιπλέον 550.000 σταθμούς) για ηλεκτρικά οχήματα, μέτρα που έχουν ήδη υποστηρίξει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το 2019, πουλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες μόλις 326.000 ηλεκτρικά, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 2% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, με την Tesla να κατέχει σχεδόν το 60% του συνόλου.

Άλλα μέλη του λόμπι περιλαμβάνουν τις εταιρείες ConEdison, Duke Energy, PG&E, τις εταιρείες φόρτισης ηλεκτρικών Chargepoint και EVgo, την Lordstown Motors, μέρος της Albemarle (ο μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου στον κόσμο για ηλεκτρικές μπαταρίες οχημάτων), την Piedmont Lithium και τη Siemens.