Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν έρθει ακόμη σε κάποια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, γι’αυτό και η Ένωση Κατασκευαστών και Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (SMMT) του Ηνωμένου Βασιλείου καλεί τις δύο πλευρές να συμφωνήσουν μέχρι το τέλος του 2020, ειδάλλως, ένα άτακτο Brexit χωρίς συμφωνία θα μπορούσε να κοστίσει στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας 55,4 δισ. λίρες (62 δισ. ευρώ) σε δασμούς έως το 2025.
Η αποτυχία επίτευξης συμφωνίας, εκτός από την επιβολή δασμών, θα οδηγήσει και στη μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 2 εκατ. μονάδες μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, μία έξοδος χωρίς συμφωνία μεταξύ Μεγάλης Βρετανίας και ΕΕ θα προκαλούσε περίπου 2.500 – 3.000 ευρώ αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων, που θα εξάγονται από τη χώρα με προορισμό την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα ο τομέας αυτοκινητοβιομηχανίας στην χώρα απασχολεί περίπου 850.000 άτομα. Ο συγκεκριμένος βιομηχανικός κλάδος βρίσκεται σε συνεχή κάμψη από το 2016 και μετά, από τότε δηλαδή που πραγματοποιήθηκε το δημοψήφισμα σχετικά με το Brexit. Από τότε καταγράφεται σταθερή μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων, των επενδύσεων και της παραγωγικότητας.
Βρετανία και Ε.Ε πρέπει να υπογράφουν νέα εμπορική συμφωνία έως την 1η Ιανουαρίου του 2021. Το 2019 κατασκευάστηκαν 1,3 εκατ. αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με το 80% εξ’αυτών να εξάγονται, με το 55% να έχει προορισμό χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.