Σύμφωνα με τον Akio Toyoda, το μεγάλο αφεντικό της Toyota, η απόφαση να απαγορευτούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι κοντόφθαλμη, εξηγώντας πως οι απαγορεύσεις αυτές θα μπορούσαν να προκαλέσουν απώλειες χιλιάδων θέσεων εργασίας αλλά και ελλείψεις ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ τα αυτοκίνητα θα γίνουν πιο ακριβά.

Όπως είπε:

Όταν οι πολιτικοί εκεί έξω λένε πως πρέπει να ξεφορτωθούμε όλα τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη, καταλαβαίνουν τι σημαίνουν τα λόγια τους;

Πρόσθεσε πως εάν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ιαπωνία ήταν ηλεκτρικά, τότε το καλοκαίρι η χώρα δεν θα μπορούσε να καλύψει την ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια, μιας και πολλά σπίτια και επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συστήματα κλιματισμού. Επίσης σημείωσε πως οι αναβαθμίσεις που απαιτούνται ώστε να μπορεί η Ιαπωνία να καλύψει την ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ενέργεια, θα κοστίσει μεταξύ 110 και 293 δισ. ευρώ.

Ακόμη και αν το δίκτυο παραγωγής ενέργειας βελτιωθεί καταλλήλως, συνέχισε, η ηλεκτροδότηση του στόλου οχημάτων της Ιαπωνίας δεν θα μείωνε απαραιτήτως τις εκπομπές ρύπων, μιας και το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιαπωνία παράγεται από καύση φυσικού αερίου και κάρβουνου.

Όσο περισσότερα ηλεκτρικά κατασκευάζουμε, τόσο μεγαλύτερες θα γίνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στη συνέχεια έστρεψε την προσοχή του στις επιπτώσεις που θα είχε η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στους ιδιοκτήτες. Όπως προέβλεψε:

Το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα καταρρεύσει,

χωρίς ωστόσο να αναφερθεί σε λεπτομέρειες, προσθέτοντας ότι:

Οι δρακόντειοι κυβερνητικοί κανονισμοί απειλούν να κάνουν την ιδιοκτησία αυτοκινήτου ένα λουλούδι σε μια υψηλή κορυφή, τόσο απρόσιτο για πολλούς οδηγούς.

Παρά το γεγονός πως η ηλεκτρική τεχνολογία γίνεται φθηνότερη χρόνο με τον χρόνο και τα κυβερνητικά κίνητρα βοηθούν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να γίνονται πιο προσιτά, η διαφορά τιμής σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένει αρκετά μεγάλη.

Τα σχόλια του Toyoda έρχονται λίγες εβδομάδες αφότου η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θέλει να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου έως το 2035.