Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics σε 23 ευρωπαϊκές αγορές (συμπεριλαμβανομένων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας και της Ελβετίας), ο όγκος των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 147% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, και από 575.000 μονάδες έφτασε σε 1,42 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι παρά το ταραχώδες περιβάλλον που προκλήθηκε από την εξάπλωση της πανδημίας Covid-19 πέρυσι, τα EV υπερδιπλασιάστηκαν.
1
Ως “ηλεκτροποιημένο” αυτοκίνητο (EV), η Jato Dynamics ορίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά, και όχι όσα διαθέτουν υβριδικό (HEV) και ήπιο υβριδικό σύνολο (mHEV). Τα EVs παρουσίασαν καλύτερα αποτελέσματα από ό,τι αναμενόταν, αντιπροσωπεύοντας το 12% όλων των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 στην Ευρώπη. Αυτό είναι ένα σημαντικό αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη τις μέσες τιμές τους και τη σχετικά μειωμένη προσφορά σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα. Καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους, οι ισχυρές προσπάθειες των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων βοήθησαν την ανάπτυξη των μοντέλων.
Η εντυπωσιακή ανάπτυξη των EV οδηγήθηκε -εν μέρει- από τον όμιλο Volkswagen, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ενώ και η Tesla σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το 2020, χάρη στο Model 3. Το Volkswagen ID.3 έγινε το δεύτερο αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2020, με 27.997 πωλήσεις, πίσω μόνο το Volkswagen Golf (30.073 πωλήσεις).
2
Τα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Volkswagen βοήθησαν να αυξήσει το μερίδιό του στην αγορά των BEV στο 25,2% το 2020 -σχεδόν διπλάσιο μερίδιο από την Tesla, το οποίο μειώθηκε από το 31% το 2019, σε 13,3% το 2020. Η Tesla κατείχε την πρώτη θέση το 2019, αλλά έπεσε στην τρίτη θέση πέρσι, καθώς την προσπέρασε η συμμαχία Renault-Nissan.
3
Από την άλλη, Renault Zoe ήταν το best-seller ηλεκτρικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά του 2020, με το γαλλικό μοντέλο να κατακτά και πάλι την πρώτη θέση.
4Αναλυτικά οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών
Θέση | Μοντέλο | Πωλήσεις | Διαφορά με 2019 |
---|---|---|---|
1 | Renault Zoe | 99.261 | +118% |
2 | Tesla Model 3 | 85.713 | -9% |
3 | Volkswagen ID.3 | 56.118 | Νέα είσοδος |
4 | Hyundai Kona Electric | 47.796 | +112% |
5 | Volkswagen e-Golf | 33.650 | +18% |
6 | Peugeot e-208 | 31.287 | Νέα είσοδος |
7 | Kia e-Niro | 31.019 | +208% |
8 | Nissan Leaf | 30.916 | -5% |
9 | Audi E-tron | 26.454 | +45% |
10 | BMW i3 | 23.113 | -27% |
Όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV) είχαν ως ηγέτη το Mitsubishi Outlander. Αυτό ήταν το πρώτο μοντέλο που προσέφερε αυτήν την υβριδική λύση και παρέμεινε στην κορυφή των PHEV SUV. Ωστόσο, η πρωτιά στην κατηγορία πέρασε στη Mercedes, λόγω της επιτυχίας των A-Class PHEV, με τη γερμανική εταιρία να κατέχει το μερίδιο 18% στην αγορά PHEV για το 2020.
5Αναλυτικά οι πωλήσεις plug-in υβριδικών
Θέση | Μοντέλο | Πωλήσεις | Διαφορά με 2019 |
---|---|---|---|
1 | Mercedes A-Class PHEV | 29.427 | Νέα είσοδος |
2 | Mitsubishi Outlander PHEV | 26.673 | -21% |
3 | Volvo XC40 PHEV | 26.506 | Νέα είσοδος |
4 | Volkswagen Passat PHEV | 26.421 | +397% |
5 | BMW 3-Series PHEV | 25.087 | +151% |
6 | Ford Kuga PHEV | 22.628 | Νέα είσοδος |
7 | Volvo XC60 PHEV | 22.531 | +64% |
8 | Audi Q5 PHEV | 18.682 | +673% |
9 | Mercedes E-Class PHEV | 18.549 | +57% |
10 | Kia Niro PHEV | 17.953 | +46% |