H Toyota ανακοίνωσε σήμερα το λανσάρισμα μιας νέας οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, την οποία ονομάζει bZ, από τα αρχικά beyond Zero (πέρα από το μηδέν). Στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης, που ανοίγει σήμερα τις πύλες της για τους δημοσιογράφους και στις 21 του μηνός για το κοινό, η ιαπωνική εταιρία θα έχει σε περίοπτη θέση το πρώτο μοντέλο αυτής της νέας οικογένειας, το bZ4X, το οποίο βρίσκεται σε πρωτότυπη μορφή, καθώς η έκδοση παραγωγής θα παρουσιαστεί αργότερα, ώστε οι πωλήσεις του να ξεκινήσουν στα μέσα του 2022.

Η Toyota τηρεί στο ακέραιο την δέσμευση της για μια πλήρη σειρά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, και πιο συγκεκριμένα, υβριδικών (HEV), plug-in υβριδικών (PHEV), ηλεκτρικών (BEV) και υδρογονοκίνητων (FCEV), προσφέροντας έτσι στους πελάτες της διάφορες επιλογές.

Διάφοροι παράγοντες, όπως το επιθυμητό περιβάλλον λειτουργίας και η αυτονομία, καθώς και η κατάσταση ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα και την περιοχή. Έτσι, η Toyota αναφέρει ότι είναι σημαντικό, σύμφωνα με αυτές τις μεταβλητές, να προσφέρει κινητήρες που εμπνέουν τους πελάτες να σκέφτονται “αυτό είναι εύκολο στη χρήση” και “αυτό θέλω να το οδηγήσω” κάτι που, ως εκ τούτου, οδηγεί στη μείωση των εκπομπών CO2.

Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει μια πλήρη γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με την οικογένεια bZ να διαθέτει επτά ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ συνολικά η ιαπωνική εταιρία θα βγάλει στην αγορά 15 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025. Στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων της, η Toyota έχει υιοθετήσει δύο διαφορετικές προσεγγίσεις με βάση την ιδέα της αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων των BEV, λαμβάνοντας υπόψη τις μειώσεις CO2.

Το πρώτο επιδιώκει να πραγματοποιήσει την “κινητικότητα για όλους”, με έμφαση σε ηλεκτρικά μοντέλα με μικρής χωρητικότητας μπαταρίες, για μικρές αποστάσεις και εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις. Έτσι, θα καθιερώσει νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως η εμπορευματοποίηση της επαναχρησιμοποίησης των μπαταριών και η ανακύκλωση τους. Το Toyota C+ pod, το οποίο κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2020, είναι ένα παράδειγμα.

Αντίθετα, η νέα γκάμα bZ της Toyota υιοθετεί μια “ανθρωποκεντρική” προσέγγιση, που στοχεύει στην ευρεία χρήση σε περιοχές όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, όπου υπάρχει σημαντική ζήτηση για ηλεκτρικά και όπου υπάρχει μεγάλη προσφορά ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας. Η γκάμα bZ ενσωματώνει την επιθυμία της εταιρίας να παρέχει στους πελάτες αξία που υπερβαίνει τις μηδενικές εκπομπές. Τα μοντέλα της σειράς bZ θα κατασκευαστούν σε νέες πλατφόρμες BEV με χαρακτηριστικά όπως μεγάλη αυτονομία, και “ανοιχτό” και ευρύχωρο εσωτερικό, καθώς και μοναδικό εξωτερικό σχεδιασμό.

Το Toyota bZ4X είναι ένα ηλεκτρικό SUV που αναπτύχθηκε από κοινού με την Subaru. Αυτό υιοθετεί την πλατφόρμα e-TNGA, που αναπτύχθηκε από κοινού από τις δύο εταιρείες και θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα. Η πλατφόρμα εκμεταλλεύεται τη δύναμη της Toyota, η οποία διαθέτει εξειδίκευση στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων και της Subaru, η οποίο διαθέτει εξαιρετικές τεχνολογίες τετρακίνησης.

Η Toyota δεν έδωσε τεχνικά χαρακτηριστικά για το bZ4X, αλλά αρκέστηκε να δηλώσει ότι διαθέτει ένα μακρύ μεταξόνιο με μικρούς προβόλους. Αυτό οδηγεί τόσο σε διακριτικό σχεδιασμό, όσο και σε εσωτερικούς χώρους, συγκρίσιμους με ένα sedan της κατηγορίας D.

Το bZ4X φορά μια μικρή εξαγωνική γρίλια στο κάτω μέρος της εμπρός όψης, ενώ διαθέτει κάθετα βράγχια στα άκρα. Κατά τ’άλλα δεν υπάρχουν άλλα ανοίγματα στο μπροστινό άκρο, με τους λεπτούς προβολείς να έχουν τέσσερα LED στοιχεία, και μια λωρίδα για τα φώτα πορείας, κατά μήκος της κορυφής.

Στο προφίλ, το bZ4X διαθέτει αρκετές ανάγλυφες επιφάνειες, τόσο ψηλά στις πόρτες όσο και χαμηλά στο μαρσπιέ. Η πίσω κολόνα έχει απότομη κλίση, που δημιουργεί ένα έντονο σχήμα, όταν βλέπεις το αυτοκίνητο από το πλάι. Το πίσω μέρος του bZ4X ακολουθεί την τάση της εποχής με μια ενωμένη “ταινία” φωτός, που διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, με τα οριζόντια LED φώτα να δημιουργούν μια φουτουριστική εμφάνιση.

Στο εσωτερικό, πίσω από το τιμόνι -το οποίο είναι είτε στρογγυλό, είτε με κομμένο το πάνω μέρος, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός φαίνεται σαν ένας τρόπος για να αποφευχθεί το έντονο φως στην οθόνη και οι αντανακλάσεις.

Στο κέντρο και στο πάνω μέρος του ταμπλό βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ κάτω από αυτήν βρίσκονται οι διακόπτες για τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης για τα προγράμματα κίνησης.

Ακόμα, το bZ4X υιοθετεί ένα σύστημα steer-by-wire, που παρέχει μια ομαλή αίσθηση κατά την οδήγηση και ευθυγραμμίζεται με τις προθέσεις του οδηγού. Η χαμηλή θέση του ταμπλό και η θέση των οργάνων πάνω από το τιμόνι χρησιμεύουν -όχι μόνο για να ενισχύσουν την αίσθηση του χώρου του οχήματος- αλλά και για να βελτιώσουν την ορατότητα και να συμβάλουν στην ασφαλή οδήγηση.

Το bZ4X υιοθετεί ένα νέο σύστημα AWD που αναπτύχθηκε από κοινού από την Toyota και την Subaru, που όπως αναφέρει η εταιρία, συνδυάζει ασφαλή και ευχάριστη οδηγική απόδοση με εξαιρετικές εκτός δρόμου επιδόσεις. Εκτός από τη χρήση συστημάτων ανάκτησης της ενέργειας, το όχημα υιοθετεί επίσης ένα σύστημα ηλιακής επαναφόρτισης. Αυτό επαναφορτίζει με έξυπνο τρόπο την μπαταρία ενώ βρίσκεται σε στάση και ενισχύει περαιτέρω τη περιβαλλοντική απόδοση ενός ηλεκτρικού.