Από τις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, στους δρόμους των πόλεων όλης της Ισπανίας ισχύει νέο όριο ταχύτητας και τα αυτοκίνητα θα πρέπει να κινούνται μέχρι 30 χλμ/ώρα, όταν προηγουμένως αυτό ήταν στα 50 χλμ/ώρα.
Στόχος της ελάττωσης του ορίου είναι να μειωθεί ο αριθμός των θανάτων σε τροχαία ατυχήματα, με την ανακοίνωση της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ισπανίας να τονίζει:
Μικρότερη ταχύτητα, περισσότερη ζωή στην πόλη.
Το παραπάνω, νέο όριο ταχύτητας ισχύει μόνο για όσους δρόμους στις πόλεις έχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, καθώς οι οδηγοί σε μεγάλες πόλεις, όπως η Μαδρίτη, η Βαρκελώνη, το Μπιλμπάο και η Σεβίλλη, που υπάρχουν δρόμοι με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση το όριο είναι ακόμα χαμηλότερο, καθώς το ανώτατο επιτρεπτό είναι μόλις τα 20 χλμ/ώρα.
Περίμενε, όμως, γιατί γίνεται χειρότερο. Σε ορισμένους δρόμους όπου διασχίζουν οι πεζοί, το όριο έχει μειωθεί στα 10 χλμ/ώρα! Ωστόσο, τα τμήματα με αυτόν τον περιορισμό έχουν κατά μέσο όρο μήκος περίπου 100 μέτρα.
Σύμφωνα με τις αρχές, τα νέα μέτρα θα κάνουν το περπάτημα και την ποδηλασία πιο άνετη, ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο.
Τα νέα μέτρα έλαβαν την υποστήριξη από όλα τα πολιτικά κόμματα της χώρας και, σύμφωνα με τις αρχές της Ισπανίας, όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα ο κίνδυνος θανάτου σε ατύχημα είναι 90%, ενώ με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα αυτός μειώνεται σε μόλις 10%.
Η μείωσης των ορίων ταχύτητας εφαρμόστηκε πιλοτικά σε αρκετές ισπανικές πόλεις από το 2010 έως το 2013 και σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στη χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία μειώθηκε κατά 31% από το 2010 έως το 2019.
Τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι βαριά και κυμαίνονται από €100 έως €600, ενώ προστίθενται και πόντοι στην άδεια οδήγησης, εάν υπερβεί κάποιος το όριο ταχύτητας, οι οποίοι ισχύουν και για όσους οδηγούν στους δρόμους με άδεια οδήγησης άλλης χώρας.
Να σημειωθεί πως και στην Ελλάδα έχει αλλάξει το όριο ταχύτητας στις πόλεις και στις κατοικημένες περιοχές, στα 30 χλμ/ώρα.
Διάβασε ακόμα
Όλες οι αλλαγές στον ΚΟΚ, στα ΚΤΕΟ, στα πρόστιμα και στα όρια ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές