Ένα δικαστήριο στη Νορβηγία αποφάσισε πως η Tesla περιόρισε παρανόμως μέσω over-the-air αναβάθμισης, τόσο την ταχύτητα φόρτισης μέσω των ταχυφορτιστών της Tesla, όσο και την χωρητικότητα της μπαταρίας, σε χιλιάδες Model S και Model X με την μπαταρία των 85 kWh.

Η Tesla σταμάτησε να τοποθετεί τις συγκεκριμένες μπαταρίες στα μοντέλα της από το 2016 και το δικαστήριο έκρινε πως η Tesla θα πρέπει να πληρώσει αποζημίωση 136.000 νορβηγικών κορωνών (13.350 ευρώ) σε κάθε έναν από τους χιλιάδες ιδιοκτήτες των Model S και Model X που έχουν επηρεαστεί από τη συγκεκριμένη αναβάθμιση που κυκλοφόρησε το 2019.

Μπορεί να υπάρχουν περισσότεροι από 10.000 ιδιοκτήτες Model S και Model X στη Νορβηγία που τα αυτοκίνητά τους επηρεάζονται από τη συγκεκριμένη αναβάθμιση, κάτι που σημαίνει πως η Tesla ενδεχομένως θα πληρώσει περισσότερα από 133.500.000 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις.

Οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων, όχι μόνο στη Νορβηγία, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, έχουν παραπονεθεί στη Tesla πως μέσω της αναβάθμισης περιόρισε την αυτονομία των αυτοκινήτων τους έως και 50 χιλιόμετρα και παρόμοια αγωγή έχει κατατεθεί και σε δικαστήριο της Καλιφόρνια.

Η Tesla έχει το δικαίωμα να προσφύγει κατά της απόφασης του δικαστηρίου στη Νορβηγία, μιας και υποστηρίζει πως η αναβάθμιση έγινε για την προστασία της μπαταρίας και για τη βελτίωση της διάρκειας ζωή της.