Τον Σεπτέμβριο του 2020, ο Elon Musk ανακοίνωσε πως η Tesla, μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, θα προσφέρει στην αγορά ένα νέο συμπαγές ηλεκτρικό μοντέλο που παρότι δεν ανακοίνωσε τι θα είναι αυτό, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ένα hatchback, το οποίο θα έχει αρχική τιμή μικρότερη των 25.000 δολαρίων στις ΗΠΑ.

Αυτό λέγεται ότι θα ονομαστεί Model 2, με την τιμή του στην Ευρώπη να κυμαίνεται μεταξύ 25.000 με 30.000 ευρώ, ώστε να τεθεί απέναντι από το VW ID.3, όντας καλύτερο από αυτό.

Η εξέλιξη του μοντέλου γίνεται από την Tesla Κίνας, και πρόσφατες αναφορές από τη χώρα λένε ότι το αυτοκίνητο έχει φτάσει στο στάδιο του πρωτοτύπου. Πιο συγκεκριμένα, ένας γνωστός και έμπιστος leaker της Κίνας, δημοσίευσε στο κινεζικό μέσο Sina Weibo, ότι το πρώτο πρωτότυπο έχει ολοκληρωθεί και οι περισσότεροι προμηθευτές εξαρτημάτων έχουν βρεθεί, προσθέτοντας ότι η δοκιμαστική παραγωγή του μοντέλου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες, το συμπαγές ηλεκτρικό μοντέλο της Tesla θα έχει αυτονομία τουλάχιστον 400 χλμ ανά φόρτιση, ενώ η παραγωγή του θα γίνεται τόσο στο εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο, όσο και σε αυτό της Σαγκάη. Το Model 2 θα εξοπλίζεται με τη νέα μπαταρία της Tesla, την 4680, που διαθέτει αλλαγές στα υλικά των ηλεκτροδίων, βελτιωμένο σχεδιασμό κυψελών αλλά και βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής, με τη νέα σχεδίαση να βελτιώνει την απόδοση (ηλεκτρική και θερμική), ενώ παράλληλα καθίσταται δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου.

Στο πακέτο της μπαταρίας υπάρχουν 960 στοιχεία (40×24), αντί για περίπου 24.000 στοιχεία που τοποθετούνται σε ένα πακέτο μπαταρίας με τα κελιά 2170. Αυτό καθίσταται δυνατό επειδή η 4680 μπαταρία αποθηκεύει περίπου 5 φορές περισσότερη ενέργεια, με την ενεργειακή της πυκνότητα να φτάσει/υπερβαίνει τα 300 Wh/κιλό, κάτι που -σύμφωνα με τον Elon Musk- μειώνει το κόστος ανά kWh κατά 56%.

Η νέα μπαταρία παρέχει 6 φορές περισσότερη ισχύ και 16% μεγαλύτερη αυτονομία, με το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης να έχει λυθεί εξαιτίας του κυλινδρικού σχεδιασμού, προσφέροντας μικρότερη ηλεκτρική διαδρομή στα κελιά.