Πραγματοποιήθηκε η πολυαναμενόμενη εκδήλωση Battery Day της Tesla και εκτός από το Model S Plaid και το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή κάτω από 25.000 δολάρια, η Tesla ανακοίνωσε πως μέσα στα επόμενα 3 χρόνια θα κυκλοφορήσει στην αγορά μια φθηνότερη μπαταρία που εξελίσσει η ίδια.

Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου ονομάζεται 4680, με το όνομα να προέρχεται από τις διαστάσεις της (46 mm πλάτος και 80 mm ύψος) και μεταξύ άλλων έχει αλλαγές στα υλικά των ηλεκτροδίων, βελτιωμένο σχεδιασμό κυψελών αλλά και βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής.

1

Σύμφωνα με τον Elon Musk η νέα μπαταρία θα παρέχει 5 φορές περισσότερη ενέργεια, 6 φορές περισσότερη ισχύ και 16% μεγαλύτερη αυτονομία. Ο Musk δεν αποκάλυψε το πόσο βελτιωμένη είναι από πλευράς ενεργειακής πυκνότητας η νέα μπαταρία, η οποία θα μειώσει κατά 16% το κόστος ανά kWh. Το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης λύθηκε με τον κυλινδρικό σχεδιασμό, προσφέροντας μικρότερη ηλεκτρική διαδρομή στα κελιά.

Για να συμβάλει στη μείωση του κόστους, ο Musk είπε ότι η Tesla σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο Gigafactory εργοστάσιο της στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβάλτιου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας. Το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά υλικά για τις μπαταρίες. Στόχος της Tesla είναι να πλησιάσει το μηδέν, η ποσότητα του κοβαλτίου. Σκοπεύει επίσης να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.

Ο Musk είπε πως η Tesla σχεδιάζει να εξάγει λίθιο από πηλό χρησιμοποιώντας αλάτι στην έρημο της Νεβάδα. Επιπλέον κάνει βελτιώσεις στην παραγωγή καθόδων στις μπαταρίες οι οποίες θα κάνουν τις καθόδους 76% φθηνότερες χωρίς να παράγουν απόβλητα.

2

Ο Musk πρόσθεσε πως η Tesla θα συνεχίσει να αγοράζει μπαταρίες τρίτων κατασκευαστών ακόμη και όταν θα κατασκευάζει τη δική της, ενώ τόνισε πως η νέα μπαταρία δεν θα τοποθετηθεί στα υπάρχοντα Model 3 και Model Y, αλλά θα την δούμε στα Semi, Cybertruck και Roadster.

Σκοπεύουμε να αυξήσουμε, όχι να μειώσουμε τις αγορές μπαταριών από την Panasonic, την LG και CATL (πιθανώς και άλλους συνεργάτες). Ωστόσο, ακόμη και με τους προμηθευτές μας να πηγαίνουν στη μέγιστη ταχύτητα, εξακολουθούμε να προβλέπουμε σημαντικές ελλείψεις το 2022 εκτός αν αναλάβουμε δράση και εμείς οι ίδιοι.

Η περιορισμένη παραγωγή της νέας μπαταρίας έχει ξεκινήσει σε ένα πιλοτικό εργοστάσιο μπαταριών στη Silicon Valley, αν και θα χρειαστεί χρόνος για να αυξηθεί το επίπεδο παραγωγής.

Θα χρειαστεί περίπου ένας χρόνος για να φτάσουμε στην τιμή των 10 gWh και αυτό θα είναι σε πιλοτικό επίπεδο. Η πραγματική μονάδα παραγωγής θα είναι ίσως της τάξεων των 200 gWh, ίσως και παραπάνω με την πάροδο του χρόνου.

Στη συνέχεια, όμως διευκρίνισε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αδυναμίες στο νέο σύστημα παραγωγής των 4680 κελιών.

Για να είμαι ξεκάθαρος θα ήθελα να πω ότι αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί πλήρως. Είμαστε κοντά στο να λειτουργήσει αλλά δεν είναι ακόμα ούτε στο πιλοτικό στάδιο. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ πως είναι καλό να πω είναι ότι λειτουργεί αλλά όχι με υψηλή απόδοση.

Επίσης ο Musk είπε πως μέσα σε έναν μήνα η Tesla θα κυκλοφορήσει την ανανεωμένη έκδοση της Full Self Driving (FSD) λειτουργίας του Autopilot, ενώ συμπλήρωσε πως η Tesla αναμένει πως κάποια στιγμή θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως. Φέτος, ολόκληρη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να παραδώσει 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.

3Τα νέα δεν ενθουσίασαν τους επενδυτές που εξαφάνισαν 50 δισ. δολάρια από την χρηματιστηριακή αξία της Tesla

Οι ανακοινώσεις του Musk σχετικά με τη στρατηγική της Tesla και τη νέα, φθηνότερη μπαταρία που σχεδιάζει, αλλά αναμένεται να λανσαριστεί σε τουλάχιστον τρία χρόνια, οδήγησαν τους επενδυτές στη μείωση της αγοραίας αξίας της εταιρείας κατά 50 δισ. δολάρια.

Οι επενδυτές, στο πλαίσιο της εκδήλωσης Battery Day περίμεναν δύο σημαντικές ανακοινώσεις από τον Musk και σαφές χρονοδιάγραμμα: Την ανάπτυξη μιας μπαταρίας ικανής να χρησιμοποιηθεί για 10 χρόνια και να παρέχει τις υπηρεσίες της για εκατομμύρια χιλιόμετρα, έναν συγκεκριμένο στόχο για την μείωση του κόστους, εκφρασμένο σε δολάρια ανά κιλοβατώρα αλλά και την μείωση της τιμής του ηλεκτρικού οχήματος κάτω από την τιμή ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.

Ο Musk δεν προσέφερε τίποτα από τα δύο. Αντ’ αυτού, υποσχέθηκε ότι τα επόμενα χρόνια θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας στο μισό, αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία και τις καινούργιες διαδικασίες παραγωγής και πως θα λανσάρει ένα συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο Musk αναγνώρισε πως η Tesla πολλές φορές δεν έχει πιάσει τους στόχους που έχει θέσει ο ίδιος.

Ο Craig Irwin, αναλυτής της Roth Capital Partners είπε:

Τίποτα από όσα αναφέρει ο Musk για τις μπαταρίες δεν είναι σίγουρο. Δεν υπάρχει τίποτα χειροπιαστό.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν την ηλεκτροκίνηση για να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι επενδυτές αναζητούν αποδείξεις ότι η Tesla μπορεί να αυξήσει το προβάδισμά της στην τεχνολογία ηλεκτροδότησης έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών, που παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ενώ οι μέσες τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, χάρη στις αλλαγές στη σύνθεση της μπαταρίας, είναι ακόμα σημαντικά ακριβότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με την μπαταρία να εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Ορισμένοι ερευνητές εκτιμούν ότι η ισοτιμία των τιμών ή το σημείο στο οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ίσης αξίας με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, θα επιτευχθεί όταν οι μπαταρίες θα κοστίζουν 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh).

Οι μπαταρίες της Tesla κόστιζαν 156 δολάρια ανά kWh το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ηλεκτρικών οχημάτων Cairn Energy Research Advisors. Oι αναλυτές της UBS αναμένουν ότι η Tesla θα μπορούσε να μειώσει το κόστος των μπαταριών στα 70-80 δολάρια ανά kWh μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, επιτρέποντας στην εταιρεία να εξοικονομήσει περίπου 2.300 δολάρια ανά όχημα. Αν συμβεί αυτό, η Tesla θα αποκτήσει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.