Ο αντιπραγματισμός, η ανταλλαγή εμπορευμάτων και υπηρεσιών χωρίς χρήμα αναπτύχθηκε πολύ νωρίς στις αρχέγονες κοινωνίες για την βελτίωση του τρόπου επιβίωσής των ανθρώπων, και απ’ότι φαίνεται παραμένει ζωντανός. Μια σειρά από χώρες του πλανήτη, επιχειρήσεις αλλά και φυσικά πρόσωπα καταφεύγουν, τα τελευταία χρόνια, στο ανταλλακτικό εμπόριο, προκειμένου να διασφαλίσουν τα αναγκαία αγαθά και υπηρεσίες.

Συνήθως πρόκειται για χώρες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα ή έχουν απομονωθεί από τη διεθνή πολιτική σκηνή, με την Toyota Βραζιλίας να έχει θέσει σε ισχύ το πρόγραμμα Toyota Barter, με την λέξη barter να είναι η αγγλική για τον αντιπραγματισμό.

Πιο συγκεκριμένα, οι κάτοικοι της Βραζιλίας μπορούν να πάρουν ένα Hilux, ένα Corolla Cross ή ένα SW4 (Fortuner) δίνοντας στην ιαπωνική εταιρία μόνο σόγια ή/και καλαμπόκι! Τύφλα να έχουν τα κρυπτονομίσματα!

Το πρόγραμμα Toyota Barter υπάρχει από το 2019, με την Βραζιλία να είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σόγιας στον κόσμο και οι συναλλαγές όπως αυτή δεν είναι ανήκουστες, καθώς οι τράπεζες έχουν αυστηροποιήσει τις απαιτήσεις δανεισμού την τελευταία δεκαετία.

Επιπλέον, η παραγωγή σόγιας και καλαμποκιού έχει αυξηθεί σημαντικά στη χώρα της Λατινικής Αμερικής και ταυτόχρονα υπάρχει λιγότερη πίστωση και μετρητά. Η Toyota Βραζιλίας αναφέρει ότι το 16% των άμεσων πωλήσεών της πηγαίνει στη βιομηχανία αγροτικών προϊόντων, με τον διευθυντή πωλήσεων στη χώρα, Jose Luis Rincon Bruno, να τονίζει ότι η εταιρία θέλει να αυξήσει αυτό το ποσοστό:

Το Toyota Barter ξεκίνησε ως πιλοτικό πρόγραμμα το 2019 και ως εκ τούτου, είναι το πρώτο κανάλι πωλήσεων στη Βραζιλία που δέχτηκε σιτηρά για την αγορά αυτοκινήτου. Έχουμε τώρα την ευκαιρία να κάνουμε το πρόγραμμα επίσημο για τη γεωργική βιομηχανία και να αυξήσουμε την παρουσία της Toyota, επιστρέφοντας παράλληλα σε έναν από τους κύριους οικονομικούς τομείς στη χώρα μας.

Η Toyota έχει συνάψει συμφωνία με την εταιρεία NovaAgri, για να βεβαιωθεί ότι όσοι ενδιαφέρονται για ανταλλαγές καλλιεργούν νόμιμα και βιώσιμα, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θέλει οι ανταλλαγές να μειώσουν τα σχέδια της για μείωση των εκπομπών ρύπων έως το 2050.

Από την στιγμή που η NovaAgri δώσει το πράσινο φως, το καλαμπόκι ή η σόγια λαμβάνονται ως πληρωμή, χωρίς να εμπλέκονται καθόλου χρήματα στη συναλλαγή. Σύμφωνα με τη NovaAgri, μέσω του προγράμματος Toyota Barter, η αυτοκινητοβιομηχανία μπόρεσε να προσφέρει ένα μοναδικό πρόγραμμα πωλήσεων σε αγρότες που πάντα θεωρούσαν το Hilux ως προσωπικό ή επιχειρηματικό στόχο αγοράς.