Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Renault Arkana E-Tech Hybrid

Σχετικά άρθρα

Με τις εταιρίες να έχουν γεμίσει τις γκάμες τους με αρκετές SUV επιλογές, πλέον ψάχνουν να δημιουργήσουν νέες ανάγκες στο καταναλωτικό κοινό, προσφέροντας κάτι διαφορετικό. Κάπως έτσι γεννήθηκε και η κατηγορία των coupe-crossovers, η οποία πρακτικά συστήθηκε από την BMW, με την κυκλοφορία της Χ6 πριν 13 χρόνια.

Η Renault, όμως, έρχεται να εκδημοκρατίσει αυτή την κατηγορία, η οποία ακόμα δεν έχει μετατραπεί σε τάση, αλλά δεν θα μου κάνει καθόλου εντύπωση αν αρχίσουμε να βλέπουμε όλο και περισσότερα αντίστοιχα μοντέλα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η VW έχει ήδη παρουσιάσει το Taigo, το οποίο είναι μια παρόμοια πρόταση, έστω και σε μια κατηγορία κάτω.

Επιστρέφοντας στο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας, χθες πραγματοποιήθηκε η πανελλήνια παρουσίαση του Arkana στο Λουτράκι. Η Renault παρουσίασε τον Αύγουστο του 2018 το Arkana σε μορφή πρωτότυπου, με την έκδοση παραγωγής του να κάνει το ντεμπούτο της τον Μάιο του 2019.

Ωστόσο αυτή αφορούσε αποκλειστικά την αγορά της Ρωσίας. Η απήχηση και η ζήτηση όμως ήταν αρκετά μεγάλη και από τις υπόλοιπες αγορές και έτσι τον Μάιο του 2020 η γαλλική εταιρία έδειξε την αντίστοιχη έκδοση για την αγορά της Νότιας Κορέας, όπου το μοντέλο πωλείται τα σήματα της Samsung Motors. Για να φτάσουμε τον Σεπτέμβριο του περασμένου χρόνου, όπου είδαμε την ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου.

Όνομα

Το όνομά του να προκύπτει από το λατινικό “Arcanum”, που σημαίνει “μυστικό”, μία λέξη που χρησιμοποιούταν για αιώνες προκειμένου να υποδηλώσει γεγονότα και φαινόμενα ιδιαίτερης σημασίας.

Η ονομασία αυτή υποδηλώνει τη μοναδικότητα του μοντέλου, καθώς και τον μαγνητισμό που εκπέμπει μέσα από το πρωτοπόρο πνεύμα του.

Πλατφόρμα/Διαστάσεις

Για την αγορά της Ευρώπης το Arkana βασίζεται στην CMF-B αρθρωτή πλατφόρμα του γαλλικού ομίλου, την ίδια που χρησιμοποιούν τα Clio και Captur. Το μήκος του Arkana αγγίζει τα 4.568 χλστ., και το ύψος τα 1.571 χλστ., με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.720 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος τα 200 χλστ., μόλις 10 χλστ. λιγότερα από το Dacia Duster.

Εμφάνιση

Αισθητικά δεν διαφέρει από το μοντέλο που κυκλοφορεί εκτός Ευρώπης, ωστόσο αποκλειστικά στην ήπειρο μας θα είναι διαθέσιμη η RS Line έκδοση, η οποία φέρει νέους εμπρός/πίσω προφυλακτήρες, προστατευτικά σε ασημί και μαύρο χρώμα, διπλές απολήξεις της εξάτμισης και νέες ζάντες, ενώ το πορτοκαλί (Orange Valencia) χρώμα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο σε αυτήν την έκδοση. Αυτή, όμως, δεν είναι ακόμα διαθέσιμη.

Το Arkana συνδυάζει την κομψότητα ενός πολυτελούς sedan με τη στιβαρότητα ενός SUV, με το μοντέλο να παίζει καταλυτικό ρόλο στον στρατηγικό σχεδιασμό του Groupe Renault “Drive the Future”, που έχει ως στόχο την ενίσχυση της διεθνούς ανάπτυξης, τη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας και κυρίως την αύξηση των διεθνών πωλήσεων στις 5 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2022.

Με αυτό η γαλλική εταιρία μας δείχνει έναν μοναδικό σχεδιασμό για την κατηγορία του, αυτή των μικρομεσαίων (C-segment) SUVs. Όπως ξέρεις, η κατηγορία αυτή είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη και δυναμική της αγοράς αυτοκινήτου ευρύτερα.

Το Arkana προβάλει ένα διττό χαρακτήρα, με κλασικά χαρακτηριστικά ενός SUV, αλλά η έντονη κλίση στο τελείωμα της οροφής προσφέρει μια sport και δυναμική νότα. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι full-LED, ενώ διαθέτουν τη φωτεινή υπογραφή C-Shape την οποία συναντάμε σε όλα τα νέα μοντέλα της Renault. Παράλληλα, χαρίζουν στο νέο μοντέλο μια πιο εκφραστική εμφάνιση, η οποία τονίζεται ακόμα περισσότερο από το μοτίβο σε σχήμα διαμαντιών που είναι τοποθετημένο στην άνω πλευρά τους και προσθέτει από μόνο του περισσότερη γοητεία και κομψότητα.

Στο προφίλ διακρίνουμε τις διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, όπως στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών και στα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, με την ” ρευστή” πλαϊνή του όψη να κάνει το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο. Το αυτοκίνητο πατάει σε τροχούς 17 ή 18 ιντσών.

Χρώματα

Κατά το λανσάρισμα του μοντέλου στην Ευρώπη είναι διαθέσιμο σε επτά χρώματα, τα: άσπρο Opaque White, άσπρο Pearl White, μαύρο Metal Black, γκρι Metallic Grey, μπλε Zanzibar Blue, κόκκινο Fire Red και το πορτοκαλί Valencia Orange για την RS Line έκδοση.

Εσωτερικό

Και ενώ εξωτερικά η ευρωπαϊκή έκδοση δεν διαφέρει από τις αντίστοιχες του υπόλοιπου κόσμου, στο εσωτερικό το ευρωπαϊκό μοντέλο είναι εντελώς νέο. Ωστόσο, είναι γνώριμη, καθώς δεν διαφέρει σημαντικά από το Captur.

Κυρίαρχο ρόλο παίζει η οθόνη αφής 9,3 ιντσών (7 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό) του συστήματος multimedia. Αυτή είναι κάθετα τοποθετημένη, με το tablet να έχει κοίλη οθόνη, που αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, βελτιώνοντας την ορατότητα της οθόνης. Είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, και σε αυτή μπορείς να βρεις όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος.

Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού. Το αυτοκίνητο έχει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις.

Από πλευράς υλικών, αν εξαιρέσεις τα πλαστικά στα πλαίσια των θυρών που έχουν σκληρή υφή, χωρίς ωστόσο να χαρακτηρίζονται φθηνά, όλη η υπόλοιπη καμπίνα διαθέτει πολύ καλής ποιότητας υλικά. Στο κεντρικό τούνελ υπάρχει νέος επιλογέας ταχυτήτων (shift-by-wire), ενώ υπάρχει μια ακόμα οθόνη για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αυτή προσφέρεται σε 4,2, 7 ή 10,2 ίντσες (ανάλογα την έκδοση), με την τελευταία να περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης.

Το αυτοκίνητο προσφέρει χώρο αποσκευών 513 λίτρων και 480 λίτρα στην υβριδική E-Tense έκδοση (με κιτ επισκευής ελαστικού), που μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει και τα 1.269 λίτρα ή τα 1.263 στην υβριδική E-Tense έκδοση. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό πλάτος του αυτοκινήτου δεν θα εμποδίσει να κάτσουν τρεις ενήλικες επιβάτες στη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, αλλά η έντονα κεκλιμένη οροφή είναι σίγουρο ότι θα ενοχλήσει άτομα με ανάστημα άνω των 180 εκατοστών.

Κινητήρες

Το Arkana είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές για την κίνηση του, ένα με ήπιο υβριδικό σύστημα και ένα πλήρως υβριδικό, με το μοντέλο να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, σε οποιαδήποτε από τις δύο εκδόσεις.

Στη βάση υπάρχει ο micro-hybrid κινητήρας 1.3 TCe 140, όπως χαρακτηριστικά ονομάζει η Renault την mild-hybrid τεχνολογία. Αυτός βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe, και συνδυάζεται με ένα σύστημα εναλλάκτη και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.

Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση. Η απόδοση του είναι 140 άλογα και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός 7-τάχυτου αυτόματου EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με την μικτή κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 5.8 λίτρα./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 132-138 γρ/χλμ. (τιμές WLTP).

Ακολουθεί το υβριδικό σύστημα κίνησης, E-Tech Hybrid 145, που το έχουμε ήδη δει στα Clio, Captur και Mégane. Το σύνολο αποδίδει 145 ίππους και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, και η ισχύς του είναι 69 kW (91 ίππους), ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW (49 ίππους) και έναν 15 kW (20 ίππους) HSG (High-Voltage Starter Geneator).

Ακόμα, υπάρχει ένα κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, που συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Αυτή η αρχιτεκτονική, επίσης, εξασφαλίζει τη βέλτιστη οικονομία, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1.

Με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, ο υβριδικός E-Tech κινητήρας εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιείται, έως και 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, 100% ηλεκτροκίνητα, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τη Renault, το Arkana με το E-Tech Hybrid σύνολο επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λίτρων/100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ/ώρα. Επίσης, ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 10,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 172 χλμ./ώρα.

Ασφάλεια

Το Arkana εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για ασφαλέστερη οδήγηση, ενώ στις δοκιμές του EuroNCAP έχει αποσπάσει πέντε αστέρια.

Από πλευράς συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, η παλέτα συστημάτων Easy Drive της Renault περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα, που προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Επιπλέον, υπάρχει ενεργό Cruise Control, αυτόματη εναλλαγή φώτων υψηλής σκάλας, ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αναγνώριση πινακίδων οδικών σήμανσης και ενημέρωσης τήρησης των ορίων ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθηση διατήρησης της πορείας, ενεργή λειτουργία εντοπισμού αυτοκινήτου κατά την όπισθεν, και υποβοήθηση στάθμευσης.

Παραγωγή/Τιμές

Οι παραγγελίες για το Arkana έχουν ήδη ανοίξει για την ελληνική αγορά, αλλά οι παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων έχουν προγραμματιστεί -καλώς εχόντων των πραγμάτων και ημιαγωγών επιτρέποντος- για τον Ιανουάριο του 2022.

Η παραγωγή του αυτοκινήτου γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Busan της Νότιας Κορέας, με τον τιμοκατάλογο να διαμορφώνεται ως εξής:

Έκδοση Τιμή
Arkana 1.3 TCe 140hp Expression EDC Hybrid MHEV 25.290 ευρώ
Arkana 1.3 TCe 140hp Expression PLUS EDC Hybrid MHEV 25.590 ευρώ
Arkana 1.3 TCe 140hp Dynamic EDC Hybrid MHEV 27.790 ευρώ
Arkana Hybrid E-Tech 145hp Expression 29.390 ευρώ
Arkana Hybrid E-Tech 145hp Dynamic 31.890 ευρώ

Οδηγώντας

Κατά την παρουσίαση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο από τα κεντρικά γραφεία της εισαγωγικής εταιρίας της Renault στην Αθήνα, έως το Λουτράκι και πίσω. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 200 χλμ., αλλά μόνο χρήση της εθνικής οδού. Όπως προαναφέραμε, το Arkana χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα CMF-B, η οποία το καθιστά εξαιρετικά ευέλικτο, όντας άνετο στην πόλη και πολύ σταθερό στον ανοιχτό δρόμο.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα διακρίνεται ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του Arkana, με την οδική συμπεριφορά του νέου να κρίνεται ουδέτερη και ασφαλής. Αυτό οφείλεται στη σχεδίαση του πίσω άξονα, που προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις γρήγορες καμπές, παρότι υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας (γόνατα MacPherson μπροστά).

Οι πλεύσεις είναι περιορισμένες, αν και δεν είχαμε την ευκαιρία να το πιέσουμε σε “στριφτερή” διαδρομή. Η ρύθμιση της ανάρτησης, όμως, προσφέρει άνεση, όντας ρυθμισμένη τόσο σφιχτή, ώστε να μην ενοχλεί στις συνεχείς ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Το τιμόνι είναι βαρύ, αλλά προσφέρει ακριβείς και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές. Παράλληλα, παραμένει πολύ ευέλικτο, με κύκλο στροφής μόλις 11,2 μέτρων.

Οδηγώντας μόνο το Arkana με το E-Tech Hybrid σύνολο, φάνηκε ξεκάθαρα ότι η εκκίνηση από στάση γίνεται, ανεξάρτητα από τις συνθήκες, 100% ηλεκτροκίνητα, απολαμβάνοντας μια πολύ ομαλή μετάβαση. Η απουσία συμπλέκτη σημαίνει ότι δεν απαιτείται η εμπλοκή του κινητήρα εσωτερικής καύσεως, προσφέροντας διπλό πλεονέκτημα: η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη, ώστε να εξασφαλίσει ταχύτατη εκκίνηση αλλά και μείωση των εκπομπών CO2.

Ο κινητήρας έχει την απαιτούμενη ισχύ για να κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα και παρότι το κιβώτιο μοιάζει να λειτουργεί ως CVT, δεν ενοχλεί και προσφέρει άφθονη ροπή σε όλο το εύρος των στροφών. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με τα καθίσματα να αγκαλιάζουν σωστά το σώμα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr