Η Pirelli ανακοίνωσε σήμερα ότι οι δοκιμές εξέλιξης των νέων ελαστικών της Formula 1 ολοκληρώθηκε χθες στο Paul Ricard στη Γαλλία, με την πίστα να φιλοξενεί την Alpine και τον εφεδρικό οδηγό της, Daniil Kvyat για την τελευταία δοκιμή των ελαστικών για βρεγμένες επιφάνειες.

Όπως γνωρίζεις, από το επόμενο έτος τα νέα μονοθέσια της F1 θα “πατούν” σε ζάντες 18 ιντσών, που αντικαθιστούν τις τρέχουσες 13 ιντσών. Η μετάβαση στα νέα ελαστικά χαμηλού προφίλ αντιπροσωπεύει μια τεχνική επανάσταση για την κορωνίδα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, απαιτώντας ένα έντονο πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης, που περιλάμβανε δοκιμές τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους.

Σε σύγκριση με τα ελαστικά για τις ζάντες 13 ιντσών, τα νέα για τις 18άρες έπρεπε να σχεδιαστούν από λευκό χαρτί, με τους μηχανικούς της Pirelli να σκέφτονται κάθε στοιχείο του ελαστικού. Καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021, πραγματοποιήθηκαν 28 ημέρες δοκιμών σε διάφορες πίστες για τα νέα ελαστικά 18 ιντσών, ενώ συνολικά οι ημέρες έφτασαν τις 36, συμπεριλαμβανομένων αυτών που πραγματοποιήθηκαν στο τέλος του 2019 και στις αρχές του 2020, πριν την καθυστέρηση στο πρόγραμμα που προκλήθηκε από την πανδημία της Covid-19.

Η ανάπτυξη των νέων ελαστικών περιλάμβανε περισσότερες από 10.000 ώρες εσωτερικών δοκιμών, περισσότερες από 5.000 ώρες σε προσομοιωτές, ενώ αναπτύχθηκαν εικονικά περισσότερα από 70 πρωτότυπα ελαστικών, με αποτέλεσμα να δοκιμαστούν από τους οδηγούς στις πίστες 30 πρωτότυπα. Συνολικά, η Pirelli “έγραψε” 4.267 γύρους, ήτοι περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα, ενώ χρησιμοποιήθηκαν 392 σετ ελαστικών (1.568 ελαστικά).

Σχεδόν όλες οι ομάδες συμμετείχαν στο πρόγραμμα δοκιμών της Pirelli μαζί με 19 οδηγούς, εκ των οποίων οι 15 τρέχουν στο πρωτάθλημα. Ο ρόλος των οδηγών ήταν καθοριστικός, με τον καθένα να προσφέρει τη δική του προοπτική και εμπειρία σε όλες τις διαφορετικές φάσεις της ανάπτυξης. Αυτή η πολύτιμη ανατροφοδότηση βοήθησε την Pirelli να εξελίξει τα νέα ελαστικά βήμα προς βήμα, λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια και τις προσδοκίες των οδηγών.