Σχεδόν 6,5 μήνες μετά τα αποκαλυπτήρια της έκδοσης παραγωγής του bZ4X, η Toyota δίνει σήμερα αναλυτικές τεχνικές πληροφορίες για το αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο. Η πρεμιέρα του μοντέλου για την Ευρωπαϊκή θα γίνει στις 2 Δεκεμβρίου, λίγο πριν από το άνοιγμα των online κρατήσεων για όσους θέλουν να είναι από τους πρώτους που θα αποκτήσουν το νέο μοντέλο.

1

Το Toyota bZ4X είναι ένα ηλεκτρικό SUV που αναπτύχθηκε από κοινού με την Subaru. Αυτό υιοθετεί την πλατφόρμα e-TNGA, που αναπτύχθηκε από κοινού από τις δύο εταιρείες και θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα.

Η πλατφόρμα εκμεταλλεύεται τη δύναμη της Toyota, η οποία διαθέτει εξειδίκευση στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων και της Subaru, η οποίο διαθέτει εξαιρετικές τεχνολογίες τετρακίνησης.

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Toyota έχει μήκος 4.690 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ., και ύψος 1.650 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.850 χλστ. Σε σύγκριση με το Toyota RAV4, οι εξωτερικές διαστάσεις απεικονίζουν τα σχεδιαστικά πλεονεκτήματα που ενυπάρχουν στην πλατφόρμα e-TNGA.

Για παράδειγμα, το bZ4X έχει συνολικό ύψος χαμηλότερο κατά 85 χλστ., μικρότερους προβόλους και μεταξόνιο που είναι 160 χλστ. μεγαλύτερο από το RAV4. Επιπλέον, η γραμμή του καπό είναι μειωμένη σε ύψος κατά 50 χλστ. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 485 λίτρα.

2

Οι εσωτερικοί χώροι του αυτοκινήτου είναι συγκρίσιμοι με ένα sedan της κατηγορίας D, με τις εξωτερικές διαστάσεις του να είναι μικρότερες. Αισθητικά, το bZ4X φορά μια μικρή εξαγωνική γρίλια στο κάτω μέρος της εμπρός όψης, ενώ διαθέτει κάθετα βράγχια στα άκρα.

Κατά τ’άλλα δεν υπάρχουν άλλα ανοίγματα στο μπροστινό άκρο, με τους λεπτούς προβολείς να έχουν τέσσερα LED στοιχεία και μια λωρίδα για τα φώτα πορείας, κατά μήκος της κορυφής.

3

Στο προφίλ, το bZ4X διαθέτει αρκετές ανάγλυφες επιφάνειες, τόσο ψηλά στις πόρτες όσο και χαμηλά στο μαρσπιέ. Η πίσω κολόνα έχει απότομη κλίση, που δημιουργεί ένα έντονο σχήμα, όταν βλέπεις το αυτοκίνητο από το πλάι. Το πίσω μέρος του bZ4X ακολουθεί την τάση της εποχής με μια ενωμένη “ταινία” φωτός, που διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, με τα οριζόντια LED φώτα να δημιουργούν μια φουτουριστική εμφάνιση.

Το bZ4X είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις για την κίνηση, όπου στην πρώτη ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα (μπροστοκίνητο) και στην δεύτερη και στους δύο, κάτι που το κάνει τετρακίνητο.

Το μπροστοκίνητο bZ4X ζυγίζει 1.920 κιλά, και φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 kW (204 ίππων) και 265 Nm ροπής, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 8,4 δευτ., με την τελική να ανέρχεται σε 160 χλμ/ώρα.

4

Στην τετρακίνητη έκδοση, το βάρος του bZ4X ανέρχεται σε 2.005 κιλά, με τον κάθε έναν από τους δύο ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν 80 kW. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι στα 160 kW (217,5 άλογα) και 336 Nm ροπής, με την τελική ταχύτητα να μην αλλάζει. Ωστόσο, το 0-100 χλμ/ώρα έρχεται σε 7,7 δευτ.

Το XMODE σύστημα τετρακίνησης ενσωματώνει προγράμματα οδήγησης για να ταιριάζει στις συνθήκες. Υπάρχουν ρυθμίσεις για χιόνι/λάσπη, για βαθύ χιόνι και για λάσπη (κάτω από 20 χλμ/ώρα), καθώς και Grip Control για πιο σκληρή οδήγηση εκτός δρόμου (κάτω από 10 χλμ/ώρα).

Το bZ4X διαθέτει μπαταρία ιόντων-λιθίου, ωφέλιμης χωρητικότητας 71,4 kWh, που σε κύκλο WLTC προσφέρει αυτονομία περίπου 500 χλμ. για την FWD έκδοση και 450 χλμ. για την τετρακίνητη, με την Toyota να αναφέρει ότι τα ακριβή νούμερα θα ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθεί η έγκριση τύπου.

5

Η Toyota έχει αξιοποιήσει τα σχεδόν 25 χρόνια εμπειρίας στην τεχνολογία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων για να εξασφαλίσει κορυφαία ποιότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία παγκοσμίως για την μπαταρία του bZ4X. Για τον λόγο αυτό, δηλώνει ότι ακόμη και μετά από 10 χρόνια οδήγησης, η μπαταρία αναμένεται να λειτουργεί στο 90% της αρχικής της απόδοσης. Η περίοδος χρήσης και η χιλιομετρική απόσταση θεωρείται ότι είναι 10 χρόνια ή 240.000 χλμ., όποιο έρθει πρώτο.

Για την φόρτιση της μπαταρίας σε AC, ο ενσωματωμένος φορτιστής είναι στα μόλις 6,6 kW, αλλά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 θα προσφέρεται και με 11 kW. Με χρήση DC ταχυφορτιστή (150 kW), το 80% της μπαταρίας μπορεί να επαναφορτίσει σε περίπου 30 λεπτά.

6

Το bZ4X θα προσφέρει επίσης χαρακτηριστικά προηγμένης τεχνολογίας, όπως το -προαιρετικό- ηλιακό πάνελ στην οροφή για τη φόρτιση της μπαταρίας ενώ οδηγείς ή το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Έτσι, η φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει μέσω της ηλιακής ακτινοβολίας, με μηδενικές εκπομπές και μηδενικό κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Η Toyota υπολογίζει ότι το ηλιακό πάνελ μπορεί να προσφέρει ισχύ στη διάρκεια ενός έτους, ώστε να μπορείς να κινηθείς έως 1.800 χλμ.

7

Στο εσωτερικό, πίσω από το τιμόνι -το οποίο είναι είτε στρογγυλό, είτε με κομμένο το πάνω μέρος, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός φαίνεται σαν ένας τρόπος για να αποφευχθεί το έντονο φως στην οθόνη και οι αντανακλάσεις.

8

Στο κέντρο και στο πάνω μέρος του ταμπλό βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ κάτω από αυτήν βρίσκονται οι διακόπτες για τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης για τα προγράμματα κίνησης.

Η χαμηλή θέση του ταμπλό και η θέση των οργάνων πάνω από το τιμόνι χρησιμεύουν -όχι μόνο για να ενισχύσουν την αίσθηση του χώρου του οχήματος- αλλά και για να βελτιώσουν την ορατότητα και να συμβάλουν στην ασφαλή οδήγηση.

9

Το bZ4X είναι το πρώτο Toyota παραγωγής που θα προσφέρει σύστημα steer-by-wire, με την εταιρία να ονομάζει το σύστημα One Motion Grip, και θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη αργότερα.

Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμόζει τη γωνία των ελαστικών ακριβώς σύμφωνα με την πρόθεση του οδηγού και παρέχει περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας τη θέση οδήγηση και την ευκολία εισόδου και εξόδου. Το πλήρες “κλείδωμα” του τιμονιού μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια στροφή 150 μοιρών.