Ο χθεσινός αγώνας στην πίστα του Autodromo Jose Carlos Pace για το GP του Σάο Πάολο θα μείνει στην μνήμη μας για την εκπληκτική οδήγηση του Lewis Hamilton, ο οποίος εκκινώντας από την 10η θέση κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα, αφήνοντας πίσω του στην δεύτερη θέση -με διαφορά για 10,4 δευτ.- τον Max Verstappen.

Εκτός αυτού, όμως, θα θυμόμαστε τον αγώνα και για την κίνηση του Ολλανδού στην στροφή 4 της πίστας στον 48ο γύρο, ο οποίος -θέλοντας να υπερασπιστεί την θέση του, στην προσπάθεια προσπέρασης του Hamilton από την εξωτερική- άνοιξε την τροχιά του μονοθέσιου του, αναγκάζοντας τον ίδιο και τον Βρετανό να βγουν εκτός πίστας.

Οι αγωνοδίκες αμέσως ενημέρωσαν ότι σημείωσαν το συμβάν, αλλά μετά από εξέταση των δεδομένων που είχαν στα χέρια τους έκριναν ότι το περιστατικό δεν έχριζε περαιτέρω ανάλυσης, με τον αλυτάρχη του αγώνα, Michael Masi να το θεωρεί αγωνιστικό συμβάν.

Ωστόσο, μετά το πέρας του αγώνα έγινε γνωστό ότι η απόφαση πάρθηκε χωρίς να εξεταστεί η κάμερα που είναι τοποθετημένη πάνω από το κράνος του οδηγού (του Max Verstappen στην προκειμένη), η οποία θα μας έδειχνε αν ο Ολλανδός έστριψε το τιμόνι προς τα δεξιά, θέλοντας να ωθήσει εκτός πίστας τον οδηγό της Mercedes.

Ενώ το συμβάν ήταν ακόμα “υπό σημείωση” από τους αγωνοδίκες, ακούσαμε τον επικεφαλής της Red Bull να αναφέρει στον Masi ότι αυτή η κίνηση είναι στο κλίμα “ας τους αφήσουμε να αγωνιστούν”. Ο Masi ανέφερε ότι η πολιτική του είναι να έχει μια πιο επιεική στάση σε τέτοια περιστατικά, για να ενθαρρύνει τους οδηγούς να μάχονται στην πίστα, και γι’αυτό τελικά αποφάσισε να μην τεθεί υπό εξέταση το συμβάν από τους αγωνοδίκες.

Οι τελευταίοι, στους οποίους δεν συμπεριλαμβάνεται ο Masi, έριξαν μια ματιά στην κίνηση του Verstappen, αλλά χρησιμοποίησαν μόνο το υλικό που μεταδιδόταν ζωντανά εκείνη τη στιγμή, το οποίο περιελάμβανε το πλάνο του ελικοπτέρου, τις κάμερες της πίστας και την κάμερα από το μονοθέσιο του Hamilton, που κοιτά προς τα εμπρός. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε και η κάμερα από το μονοθέσιο του Verstappen, αλλά μόνο αυτή που κοιτούσε προς τα πίσω, και όχι προς τα εμπρός.

Ο Masi παραδέχτηκε ότι το πλάνο από την κάμερα που είναι τοποθετημένη πάνω από το κράνος του Verstappen ήταν “δυνητικά” ένα καθοριστικό στοιχείο, αλλά εκείνη τη στιγμή οι αγωνοδίκες δεν είχαν πρόσβαση σε αυτό. Αυτό το υλικό λέγεται ότι θα επανεξεταστεί τις ερχόμενες ώρες, όπως και τα πλάνα από άλλες γωνίες που δεν ήταν διαθέσιμα στη ζωντανή μετάδοση του αγώνα.

Ο Masi έκανε γνωστό ότι έχει ζητήσει από την Red Bull το υλικό της εμπρός κάμερας του Verstappen, αλλά ακόμα δεν το έχει πάρει στα χέρια του. Όταν το πάρει, θα το εξετάσει.

Καθώς το περιστατικό κρίθηκε ότι δεν έχριζε περαιτέρω εξέτασης και ανάλυσης, οι αγωνοδίκες -λογικά- δεν εξέτασαν την τηλεμετρία από το μονοθέσιο του Verstappen που έδειχνε την ταχύτητα εισόδου, το σημείο φρεναρίσματος και τις εντολές του τιμονιού. Και αυτό γιατί ο Masi παραδέχτηκε ότι αυτή είναι η διαφορά μεταξύ ενός περιστατικού που ελέγχουν όταν ένα περιστατικό “σημειώνεται” και όταν ένα τίθεται “υπό εξέταση”, όπου γίνεται μια πλήρης εις βάθος έρευνα, ακρόαση της ενδοεπικοινωνίας και εξέταση της τηλεμετρίας.