Απέχουμε κάτι λιγότερο από δύο εβδομάδες από την έναρξη της νέας πολυαναμενόμενης σεζόν της Formula 1, όπου θα δούμε τα μονοθέσια με τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές αλλαγές στην ιστορία του sport. Έχοντας αυτό κατά νου, αλλά και την ένταση, την αγωνία και τις αμφίρροπες μάχες σε όλα τα επίπεδα μέχρι τον τελευταίο αγώνα που είχε η περασμένη σεζόν, το 2022 προμηνύεται συναρπαστικό.

Τις περασμένες ημέρες η Formula 1 δημοσίευσε τα νούμερα τηλεθέασης αλλά και ζωντανής παρακολούθησης των 22 αγώνων της σεζόν του 2021. Συγκεκριμένα, οι τηλεθεατές παγκοσμίως έφτασαν στο αστρονομικό νούμερο των 1,55 δισεκατομμυρίων, σημειώνοντας μία αύξηση της τάξεως του 4%, συγκριτικά με το 2020, με το GP στο Abu Dhabi να “χτυπάει” κορυφή.

Αυτόν τον παρακολούθησαν 108,7 εκατομμύρια τηλεθεατές, νούμερο αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2020, κάτι λογικό καθώς τότε είχαν ήδη κριθεί τα πρωταθλήματα. Για τους λάτρεις των αριθμών, το Super Bowl, ο διάσημος τελικός του αμερικάνικου πρωταθλήματος NFL (rugby), τον παρακολούθησαν φέτος 101 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Γυρνώντας στην F1, η μέση τηλεθέαση ανά αγώνα ήταν στους 70,3 εκατομμύρια θεατές, 10 εκατομμύρια περισσότεροι από το 2020, με το συγκεκριμένο νούμερο να είναι το μεγαλύτερο από το 2013. Το 2021, στις 22 πίστες που διεξήχθησαν οι αγώνες της Formula 1 βρέθηκαν συνολικά 2,69 εκατομμύρια θεατές.

Το νούμερο γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό, αν σκεφτεί κανείς ότι σε αρκετές πίστες υπήρχαν περιορισμοί, ενώ μερικές ήταν κεκλεισμένων των θυρών, λόγω υγειονομικών μέτρων κατά της Covid-19. Σε προ-Covid εποχές, οι άνθρωποι που έβλεπαν ζωντανά έναν αγώνα της F1 ήταν 4,16 εκατομμύρια.

Στο top 3 των αγώνων με πάνω από 300.000 θεατές βρέθηκε το GP των Η.Π.Α. (400.000 θεατές ), του Μεξικό (371.000 θεατές ) και της Μεγάλης Βρετανίας (356.000 θεατές ), διατηρώντας τις θέσεις που είχαν και το 2019, αλλά με λιγότερους θεατές. Ωστόσο, 11 πίστες του 2021 συγκέντρωσαν πάνω από 100.000 θεατές, και αυτές ήταν στο GP του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Τουρκίας, της Βραζιλίας, του Abu Dhabi, της Σαουδικής Αραβίας, της Αυστρίας και της Ουγγαρίας.

Κλείνοντας, θετική απήχηση οι μάχες στην πίστα είχαν και στα social media, και πιο συγκεκριμένα σε Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tiktok, Snapchat, Twitch, καθώς και στις κινέζικες πλατφόρμες. Η Formula 1 είχε στο τέλος της περασμένης σεζόν 49,1 εκατομμύρια ακόλουθους, ενώ ταυτόχρονα έχει το μεγαλύτερο ρυθμό σε δημοσιεύσεις συγκριτικά με άλλα αθλήματα, ενώ τα views των video στο F1.com, στην εφαρμογή της και στα social media εκτοξεύτηκαν στα 7 δισ., σημειώνοντας αύξηση κατά 44%, σε σχέση με το 2020.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε σχετικά τα παρακάτω:

Η σεζόν του 2021 ήταν πολύ ξεχωριστή. Είχαμε μάχη για το πρωτάθλημα, η οποία εξελίχθηκε μέχρι τον τελευταίο αγώνα και ήταν άκρως συναρπαστική σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ξεκινήσαμε να καλωσορίζουμε και πάλι τους θεατές που είναι η “καρδιά” του αθλήματός μας.

Παρόλο που περιορίσαμε τις χωρητικότητες λόγω Covid, ήταν φανταστικό που είδαμε 2,6 εκατομμύρια θεατές στις κερκίδες σε όλο τον κόσμο. Είχαμε, επίσης, κάποια πολύ ισχυρά νούμερα στις πλατφόρμες μετάδοσης, αλλά και στα social media, τα οποία δείχνουν για ακόμη μία φορά το momentum, τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον που υπάρχει σε όλο το φάσμα της Formula 1.

Ανυπομονούμε για την σεζόν που θα έχει ρεκόρ 23 αγώνων αυτήν τη χρονιά, με νέα μονοθέσια, νέους κανονισμούς και μία νέα πρόκληση για όλες τις ομάδες και τους οδηγούς. Γνωρίζω πως όλοι οι θεατές μας δεν μπορούν να περιμένουν για την έναρξη της σεζόν.