Αυτό που ήταν γνωστό εδώ και αρκετές εβδομάδες, μόλις έγινε επίσημο με την FIA να επιβεβαιώνει ότι ο Michael Masi αποτελεί παρελθόν από την θέση του διευθυντή αγώνων της Formula 1, και θα αντικατασταθεί από τους Niels Wittich και Eduardo Freitas. Οι τελευταίοι έχουν εργαστεί πρόσφατα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC) και στο DTM αντίστοιχα, και θα εναλλάσσονται στον ρόλο του διευθυντή αγώνα.

Οι Wittich και Freitas θα έχουν τη βοήθεια του Herbie Blash, ο οποίος επιστρέφει στη F1 όντας προηγουμένως αναπληρωτής του προκατόχου του Masi, Charlie Whiting, ως μόνιμος ανώτερος σύμβουλος. Πρεμιέρα για τη νέα τριάδα διαχείρισης αγώνων και τους νέους τους ρόλους θα γίνει στη Βαρκελώνη την επόμενη εβδομάδα, στις πρώτες χειμερινές δοκιμές της σεζόν.

Τέλος, η FIA θα προσφέρει μια νέα θέση στον Masi, χωρίς να γίνεται γνωστό ποια θα είναι αυτή, με τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem να δηλώνει:

Ο Michael Masi έφερε εις πέρας μια πολύ απαιτητική δουλειά για τρία χρόνια ως διευθυντής αγώνων F1, μετά τον Charlie Whiting.

Συνεχίζοντας, ο Ben Sulayem είπε ότι θα δημιουργηθεί μια εικονική αίθουσα ελέγχου αγώνα, η οποία θα βοηθά τον διευθυντή αγώνα, τονίζοντας:

Όπως και το Video Assistance Referee (VAR) στο ποδόσφαιρο, θα τοποθετηθεί σε ένα από τα γραφεία της FIA, ως εφεδρικό εκτός της πίστας. Σε σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με τον διευθυντή αγώνων της F1, θα βοηθά στην εφαρμογή των αθλητικών κανονισμών χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.

Οι απευθείας ενδοεπικοινωνίες κατά τη διάρκεια του αγώνα, που μεταδίδονται ζωντανά από όλες τις τηλεοράσεις, θα σταματήσουν προκειμένου να προστατευθεί ο διευθυντής του αγώνα από οποιαδήποτε πίεση και να του επιτραπεί να λαμβάνει αποφάσεις ήρεμα. Είναι δυνατή η υποβολή ερωτήσεων στον διευθυντή του αγώνα, αλλά σύμφωνα με μια καλά καθορισμένη και μη παρεμβατική διαδικασία.

Οι διαδικασίες για τα μονοθέσια που έχουν “φάει” γύρο και βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας θα επανεκτιμηθούν από τη συμβουλευτική επιτροπή αθλητισμού της F1 και θα παρουσιαστούν στην επόμενη επιτροπή της F1, πριν από την έναρξη της σεζόν. Παρουσίασα αυτό το πλήρες σχέδιο στα μέλη του παγκόσμιου συμβουλίου μηχανοκίνητου αθλητισμού και της γερουσίας, και έχω την πλήρη υποστήριξή τους.