Μετά το Πάσχα, από τις αρχές Μάϊου δηλαδή, θα ανοίξει η πλατφόρμα έτσι ώστε όσοι το επιθυμούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που θέλουν να τα κυκλοφορήσουν χωρίς μάλιστα να επιβαρυνθούν με πέναλτι. Έτσι, εάν κάποιος επιθυμεί να κινήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.

Αξίζει να σημειωθεί πως περισσότεροι από 120.000 ιδιοκτήτες οχημάτων προχώρησαν στην ηλεκτρονική ακινησία των οχημάτων τους έως τα τέλη Φεβρουαρίου, προκειμένου να αποφύγουν την πληρωμή των τελών για ολόκληρο το 2022.

Με την ενεργοποίηση της ρύθμισης, ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών το οποίο επιβαρύνεται κανονικά με ετήσια τέλη 690 ευρώ, που θα θελήσει να βάλει ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας στο αυτοκίνητό του για διάστημα δυο μηνών (Ιούνιο και Ιούλιο) θα επιβαρυνθεί με τέλη 115 ευρώ (2 μήνες από 57,5 ευρώ ο καθένας).

Αντίστοιχα αν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.400 κυβικών με ετήσια τέλη 920 ευρώ θελήσει να πάρει πίσω τις πινακίδες του για το διάστημα Ιουλίου – Δεκεμβρίου 2022 θα πρέπει να καταβάλλει 459,6 ευρώ (76,6 ευρώ για έξι μήνες).

Το δικαίωμα της άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Η άρση της ακινησίας γίνεται μόνο με την ύπαρξη ενεργού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος, καθώς η ΑΑΔΕ σε συνεργασία με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, εντοπίζει τα ανασφάλιστα οχήματα και μπλοκάρει την άρση της ακινησίας.