O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής σε ένα γεμάτο δράση Ισπανικό Grand Prix, συνεχίζοντας την φετινή του παράδοση να τερματίζει πρώτος όταν δεν εγκαταλείπει. Δεύτερος τερμάτισε ο Sergio Perez, ολοκληρώνοντας ένα ονειρικό σαββατοκύριακο για την Red Bull, καθώς και στα δύο πρωταθλήματα (οδηγών και κατασκευαστών) είναι πλέον στην κορυφή, για πρώτη φορά τη φετινή σεζόν.
Στην τρίτη θέση του podium ανέβηκε ο George Russell, με τον οδηγό της Mercedes να τερματίζει για ακόμα μια φορά μέσα στην πρώτη 5άδα, έχοντας συμμετάσχει σε μια πολύ όμορφη μάχη με τον Verstappen. Ο Charles Leclerc εγκατέλειψε τον αγώνα και ενώ βρισκόταν άνετα στην πρωτοπορία, καθώς η Ferrari F1-75 εμφάνισε πρόβλημα στο power unit.
Η άνοδος της θερμοκρασίας δεν ήταν το μόνο πρόβλημα την Κυριακή, καθώς οι ριπές του αέρα στη στροφή 4 ήταν η αιτία τόσο για τον Carlos Sainz όσο και τον Verstappen να βγουν εκτός πίστας και να χάσουν πολλές θέσεις. Αυτό άφησε τον Leclerc με ένα άνετο προβάδισμα, έχοντας χτίσει μια σημαντικά διαφορά ενός pit stop στον 22ο γύρο, και φαινόταν ότι θα ήταν μια εύκολη νίκη για τη Ferrari, μέχρι που ο κινητήρας του Leclerc τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον 27ο γύρο.
Πριν από αυτό, ο Russell και ο Verstappen (του οποίου το DRS δε λειτουργούσε) είχαν μια στενή μάχη τροχό με τροχό και μετά την εγκατάλειψη του Leclerc πάλευαν για την πρωτοπορία. Η Red Bull επέλεξε το undercut και ο Verstappen μπήκε στα pits για δεύτερη φορά, ώστε να βάλει τα μαλακά στον 29ο γύρο, και έφτασε γρήγορα πίσω από τον Russell στον 37ο γύρο, καθώς ο Russell έβαλε ξανά ένα σετ μεσαία.
Καλύπτοντας την εναλλακτική στρατηγική του Perez και το πλεονέκτημα της διάρκειας ζωής των ελαστικών, ο Verstappen μπήκε για τρίτη φορά στα pits για μεσαία ελαστικά στον 45ο γύρο, που του έδωσε την ευκαιρία να προσπεράσει τον Perez, μετά από εντολή της ομάδας, κερδίζοντας εν τέλει με 13 δευτερόλεπτα.
Ο Sainz τερμάτισε τέταρτος, παρόλο που έπεσε έξω από το top 10 νωρίς στον αγώνα, μετά την έξοδο του στη στροφή 4. Ο Hamilton προσπέρασε τον Sainz, και κρατούσε την 4η θέση στη 1η στροφή, με πέντε γύρους να απομένουν, αλλά στη συνέχεια έπεσε στην 5η, εξαιτίας προβλημάτων θερμοκρασίας στο power unit της Mercedes και έχανε χρόνο.
Η στρατηγική του μαλακών-μεσαίων-μεσαίων του Valtteri Bottas ήταν υπεύθυνη να χάσει θέσεις από τους Sainz και Hamilton, αλλά ο Φινλανδός κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση για την Alfa Romeo. Τους βαθμούς της έβδομης θέσης πήρε ο Esteban Ocon, ανεβαίνοντας πέντε θέσεις για την Alpine με δύο stint με τα μαλακά ελαστικά.
Ο Lando Norris ακολούθησε την ίδια στρατηγική με τον Ocon, αλλά τερμάτισε λίγα δευτερόλεπτα πίσω του, εκκινώντας από την 11η θέση. Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 9η θέση, παρότι εκκίνησε από το πίσω μέρος του grid, ενώ ο Yuki Tsunoda ολοκλήρωσε την πρώτη 10άδα.
Οδηγός της ημέρας
Παρότι έπεσε στη τελευταία θέση, ο Lewis Hamilton οδηγώντας υποδειγματικά, κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση του αγώνα. Αυτή του η επίδοση του έδωσε τον τίτλο του οδηγού της ημέρας, με τον Βρετανό να συγκεντρώνει το 22,8% των ψήφων.
Ακολούθησε ο Sergio Perez με 16,3%, ο George Russell με 15,7%, ο Max Verstappen με 11,4% και ο Fernando Alonso με 6,9%.
Ταχύτερος γύρος
Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον 51o γύρο, κατακτώντας τον επιπλέον βαθμό. Ο πιλότος της Red Bull σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:24.108, για να τον ακολουθήσει ο Lewis Hamilton με 1:24.253, ο George Russell με 1:24.636, ο Max Verstappen με 1:25.456 και ο Lando Norris με 1:25.619.
Επόμενος αγώνας
Επόμενος αγώνας, αυτός του Μονακό, που διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα στους δρόμους του πριγκιπάτου στις 27 με 29 Μαΐου.
Αποτελέσματα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:37:20.475 |
2 | Sergio Perez | Red Bull Racing | +13,072 δευτ. |
3 | George Russell | Mercedes | +32,927 δευτ. |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | +45,208 δευτ. |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | +54,534 δευτ. |
6 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | +59,976 δευτ. |
7 | Esteban Ocon | Alpine Renault | +75,397 δευτ. |
8 | Lando Norris | McLaren Mercedes | +83,235 δευτ. |
9 | Fernando Alonso | Alpine Renault | +1 γύρος |
10 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +1 γύρος |
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | +1 γύρος |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | +1 γύρος |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | +1 γύρος |
14 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | +1 γύρος |
15 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | +1 γύρος |
16 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | +2 γύροι |
17 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | +2 γύροι |
18 | Alexander Albon | Williams Mercedes | +2 γύροι |
NC | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | Εγκατέλειψε |
NC | Charles Leclerc | Ferrari | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 110 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 104 |
3 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 85 |
4 | George Russell | Mercedes | 74 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 65 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 46 |
7 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 39 |
8 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | 38 |
9 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 30 |
10 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 15 |
11 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 11 |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 11 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 6 |
14 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 4 |
15 | Fernando Alonso | Alpine Renault | 4 |
16 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 3 |
17 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 2 |
18 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | 1 |
19 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 0 |
20 | Nico Hulkenberg | Aston Martin Mercedes | 0 |
21 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull Racing | 195 |
2 | Ferrari | 169 |
3 | Mercedes | 120 |
4 | McLaren Mercedes | 50 |
5 | Alfa Romeo Ferrari | 39 |
6 | Alpine Renault | 34 |
7 | AlphaTauri | 17 |
8 | Haas Ferrari | 15 |
9 | Aston Martin Mercedes | 6 |
10 | Williams Mercedes | 3 |