Η Land Rover παρουσίασε σήμερα την πιο ευρύχωρη έκδοση του Defender, η οποία φέρει το λογότυπο “130” και τοποθετείται πάνω από την δίθυρη (90) και την τετράθυρη (110) έκδοση. Οι μόνες αλλαγές που φέρει το Defender 130 εντοπίζονται στις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και τους άπλετους εσωτερικούς χώρους, που δημιουργούν οι πρώτες.

Ο επιπλέον όγκος προστίθεται στο πίσω μέρος του Defender 130, το οποίο διατηρεί το μεταξόνιο του Defender 110 (3.022 χλστ.), με τις πίσω πόρτες να έχουν το ίδιο μήκος και άνοιγμα με αυτές του 110. Ωστόσο, το μήκος του Defender 130 αγγίζει τα 5.358 χλστ., ήτοι μια αύξηση 340 χλστ. σε σχέση με το Defender 110, το οποίο είναι 5.018 χλστ. Το ύψος του παραμένει στα 1.970 χλστ., όπως και το πλάτος του στα 2.008 χλστ.

Έχει 29,1 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 37,5 μοίρες, γωνία αποχώρησης 28,5 μοίρες και γωνία ράμπας 27,8 μοίρες, ενώ μπορεί να κινηθεί μέσα σε νερό βάθους 90 εκατοστών. Το επιπλέον μήκος προστίθεται μετά τον πίσω άξονα, κάτι που κάνει την δεύτερη και τρίτη σειρά (σε 2+3+3) των καθισμάτων σημαντικά πιο ευρύχωρη, αυξάνοντας παράλληλα τον όγκο του χώρου αποσκευών, για μεγαλύτερη πρακτικότητα.

Το Defender 130 προσφέρεται τόσο σε 8θέσια διάταξη, όσο και σε 5θέσια, με τον χώρο αποσκευών στην πρώτη να είναι στα 389 λίτρα με όλα τα καθίσματα στη θέση τους. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων της τρίτης σειράς, αυτός ανέρχεται σε 1.232 λίτρα, ενώ με το “πέσιμο” των πλατών της δεύτερης σειράς ο χώρος αποσκευών εκτοξεύεται σε 2.291 λίτρα. Αν παραγγείλεις το Defender 130 σε 5θέσια έκδοση, ο χώρος αποσκευών είναι 1.329 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, αυτός εκτοξεύεται στα 2.516 λίτρα.

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι η πρόσβαση στην τρίτη σειρά είναι αβίαστη, χάρη στην αναδιπλούμενη και κινούμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ η φόρτωση αντικειμένων στο πορτμπαγκάζ γίνεται επίσης πιο εύκολη χάρη σε ένα κουμπί στην περιοχή φόρτωσης που ελέγχει το ύψος της αερανάρτησης του off-roader.

Προαιρετικά και μόνο στο Defender 130, η έκδοση προσφέρεται με σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, ενώ όπως και στο παρελθόν, η δεύτερη και η τρίτη σειρά καθισμάτων έχουν ελαφρώς ανυψωμένη βάση καθίσματος. Η Land Rover πρόσθεσε ένα νέο χρώμα στην παλέτα, που είναι διαθέσιμο μόνο στο 130 και ονομάζεται Sedona Red. Στο εσωτερικό, το σύστημα infotainment φέρει οθόνη 11,4 ιντσών, με την αερανάρτηση να είναι στον βασικό εξοπλισμό για βελτιωμένη άνεση και αυξημένες ικανότητες εκτός δρόμου.

Μηχανικά, στη βάση υπάρχει ο Ingenium D300, ένας 3,0-λιτρος εξακύλινδρος σε σειρά turbodiesel κινητήρας απόδοσης 300 ίππων με 650 Nm ροπής. Ακολουθεί ο Ingenium P300, ένας 3,0-λιτρος ήπιος υβριδικός εξακύλινδρος κινητήρας απόδοσης 300 ίππων και 470 Nm ροπής, μεταξύ 1.500 και 4.250 σ.α.λ. Τέλος, στην κορυφή υπάρχει ο Ingenium P400, μια πιο ισχυρή έκδοση του προαναφερθέν κινητήρα, καθώς η απόδοση του είναι στα 400 άλογα και η ροπή στα 550 Nm μεταξύ 2.000 και 5.000 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται -φυσικά- σε όλους τους τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης της Land Rover, μέσω ενός αυτόματου κιβώτιο οκτώ σχέσεων που αναπτύχθηκε από την ZF. Επίσης στάνταρ σε κάθε Defender 130 είναι το σύστημα Terrain Response 2 με χειροκίνητο κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και αυτόματου κλειδώματος του πίσω.

Το αυτοκίνητο έχει μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 3.720 κιλών και για πρώτη φορά εξοπλίζεται με το Configureable Terrain Response, ένα σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να βελτιώσει τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου ώστε αυτές να ταιριάζουν καλύτερα στις συνθήκες εκτός δρόμου. Η τεχνολογία διαθέτει τις λειτουργίες Center Slip Limited, Center and Rear Slip Limited, Wade Sensing, Land Rover All-Terrain Progress Control και ClearSight Ground View.

Το Defender 130 έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει πριν από το τέλος του 2022, με τις παραγγελίες να ανοίγουν σήμερα 31 Μαΐου. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρίας, Adrian Mardell, το Defender 130 θα γίνει διαθέσιμο -εκτός της Ευρώπης- και στη Βόρεια Αμερική, τη Κίνα και επίσης τη Μέση Ανατολή.