Η BelAZ είναι μια εταιρία κατασκευής μηχανημάτων και εξοπλισμού εξόρυξης βαρέων βαρών από τη Λευκορωσία, και μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι ο κατασκευαστής του μεγαλύτερου plug-in υβριδικού φορτηγού ορυχείων στη Γη.

Η “οικογένεια” στην οποία ανήκει το 7513M παράγεται από το 2013 και πρόκειται για το πιο μεγάλο σε χωρητικότητα υλικών φορτηγό στον κόσμο. Το 7513M έχει μήκος 11.500 χλστ., πλάτος 6.400 χλστ., και ύψος 5.900 χλστ., ενώ ζυγίζει 109,5 τόνους. Διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης, που για τα δεδομένα του το κάνει εξαιρετικά ευέλικτο, καθώς ο κύκλος στροφήε του είναι μόλις 19,8 μέτρα.

Το νέο plug-in υβριδικό φορτηγό έχει ωφέλιμο φορτίο 130 τόνους μεταλλεύματος και κινείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες (δύο ανά άξονα), οι οποίοι αντλούν ρεύμα από μπαταρίες ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 730 kW. Αυτές με τη σειρά τους φορτίζονται από μια πετρελαιοκίνητη γεννήτρια, απόδοσης 537 kW (730 ίππων), κατά τη διάρκεια των λειτουργιών που το φορτηγό της BelAZ είναι στάσιμο (φόρτωση και εκφόρτωση).

Οι μπαταρίες σε συνδυασμό με το κινητήρα ντίζελ διασφαλίζουν ότι το μηχάνημα λειτουργεί ομαλά σε όλη τη βάρδια εργασίας, χωρίς να σταματάει να φορτίζει τις μπαταρίες. Ωστόσο, εάν κριθεί απαραίτητο, είναι δυνατή η φόρτιση των μπαταριών από εξωτερικό φορτιστή.

Το φορτηγό είναι εξοπλισμένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας που επιτρέπει την πέδηση και από τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, χωρίς τη χρήση των δισκόφρενων και των υδραυλικών συστημάτων. Κατά την πέδηση, οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας με ενέργεια τις μπαταρίες.

Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του νέου φορτηγού της BelAZ είναι οι αφαιρούμενες μπαταρίες, οι οποίες μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν. Κατόπιν αιτήματος του πελάτη, το ανατρεπόμενο φορτηγό μπορεί να παραδοθεί χωρίς μπαταρίες και, μόλις βρεθεί στο εργοτάξιο, μπορούν να τοποθετηθούν ενοικιαζόμενες μπαταρίες, γεγονός που καθιστά την αγορά υβριδικών ανατρεπόμενων φορτηγών ακόμη πιο προσιτή και ελκυστική.

Ακόμα, τα ελαστικά του είναι επενδυμένα εσωτερικά από χάλυβα και η ανάρτησή του είναι υδροπνευματική, με τη BelAZ να σχεδιάζει να κατασκευάσει υβριδικά ανατρεπόμενα φορτηγά με χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 90 και 220 τόνων.

Τέλος, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, το νέο μηχάνημα είναι εντελώς ανεξάρτητο από υλικά ή τεχνολογίες εκτός Λευκορωσίας ή Ρωσίας. Δηλαδή, η παραγωγή του οχήματος δεν μπορεί (θεωρητικά) να επιβραδυνθεί ή να σταματήσει εξαιτίας των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας ή ακόμη και από καθαρές οικονομικές κυρώσεις (ή άλλες μορφές οικονομικού πολέμου).