Παρότι το φαινόμενο του δελφινισμού (γνωστό στα ελληνικά ως porpoising) έχει μειωθεί δραστικά μετά τον 6-7ο αγώνα της φετινής σεζόν, είναι ακόμα παρόν σε μερικές πίστες και μονοθέσια ομάδων.

Ο Toto Wolff, η ομάδα του οποίου ήταν μια από αυτές που εμφάνισε το χειρότερο βαθμό αναπηδήσεων, δήλωσε πρόσφατα ότι η FIA έχει λάβει ιατρικά δεδομένα που δείχνουν γιατί πρέπει να ενεργήσει για να μειώσει το porpoising, κυρίως για θέματα υγείας των οδηγών.

Από τον περασμένο Ιούνιο, η FIA έχει εκδώσει τεχνική οδηγία για τη μείωση ή την εξάλειψη του porpoising, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από τον επόμενο αγώνα, το Βελγικό GP, που θα διεξαχθεί στις 26-28 Αυγούστου.

Ορισμένοι επικεφαλής ομάδων αντιτίθενται σε τέτοιου είδους αλλαγές κατά τη διάρκεια της σεζόν, με τον αγωνιστικό διευθυντή της Red Bull Racing, Christian Horner, να δηλώνει την περασμένη εβδομάδα ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας, υποστηρίζοντας ότι το πρόβλημα μπορεί να επιλυθεί με αλλαγές στη ρύθμιση των μονοθέσιων, τονίζοντας:

Νομίζω ότι εξαρτάται από μια ομάδα πώς επιλέγει να χειρίζεται το αυτοκίνητό της. Μπορείς να εξαλείψεις το porpoising πολύ εύκολα, αλλά με αυτό θυσιάζεις την απόδοση. Επομένως, δεν είναι καθήκον της FIA να διασφαλίσει ότι μια ομάδα είναι ανταγωνιστική. Διαφορετικά θα είχαμε κινητήρες [κανόνες ισορροπίας απόδοσης] τα τελευταία 10 χρόνια.

Από την πλευρά του, ο Wolff αναφέρει ότι ο κίνδυνος εγκεφαλικής βλάβης των οδηγών από το porpoising σημαίνει ότι η F1 πρέπει να ενεργήσει, λέγοντας:

Κάθισα με τη FIA και γίνεται όλη αυτή η συζήτηση για lobbying προς οποιαδήποτε κατεύθυνση και σκέφτομαι βασικά για τι μιλάμε. Η FIA ανέθεσε ιατρικές εξετάσεις για το porpoising. Το αποτέλεσμα, η περίληψη των γιατρών, είναι ότι μια συχνότητα 1 έως 2 Hz, που διατηρείται για λίγα λεπτά, μπορεί να οδηγήσει σε εγκεφαλικές βλάβες. Εδώ έχουμε 6 έως 7 Hz για αρκετή ώρα.
Οπότε η απάντηση είναι πολύ εύκολη. Η FIA πρέπει να κάνει κάτι γι’ αυτό.

Εξακολουθώ να πιστεύω βασικά ότι δεν υπάρχει επιλογή για τη FIA και για εμάς να κάνουμε κάτι, γιατί δεν θέλω να έχουμε porpoising στο Spa ή σε κάποιους από τους αγώνες αργότερα στη σεζόν, όπου η πίστα δεν είναι τόσο ομαλή όσο σε μια συμβατική πίστα, και δεν έχουμε κάνει τίποτα και ο κόσμος λέει, “καλά, τώρα είναι πολύ αργά”.