Αφού περιμέναμε κάτι λιγότερο από 2,5 ώρες για να εκκινήσει ο αγώνας, εξαιτίας της έντονης βροχόπτωσης, ο Max Verstappen κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία στο Ιαπωνικό GP, όντας κυρίαρχος στις βρόχινες συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα της Suzuka.
1
Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Charles Leclerc, ενώ στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Sergio Perez. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος πήρε ποινή 5 δευτ., καθώς στην τελευταία στροφή της πίστας του τελευταίου γύρου “έχασε” τα φρένα, βγήκε εκτός πίστας και εμπόδισε ο Μεξικανό οδηγό της Red Bull, όταν ξανά μπήκε στην πίστα.
2
Αυτό τον έριξε στην 3η θέση, κάτι που αυτομάτως έδωσε το πρωτάθλημα στον Max Verstappen, κατακτώντας το δεύτερο στην καριέρα του. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull πήρε τη 12η φετινή του νίκη στη Suzuka πανηγυρίζοντας ξανά το πρωτάθλημα της F1.
Ο αγώνας ξεκίνησε αρχικά όπως είχε προγραμματιστεί στις 14:00 τοπική ώρα, με τον Verstappen να αμύνεται στον Leclerc στην 1η στροφή της πίστας, και ενώ η άσφαλτος ήταν εξαιρετικά βρεγμένη. Χωρίς να προλάβουν να ολοκληρωθούν δύο γύροι, βγήκε η κόκκινη σημαία και ο αγώνας διεκόπη εξαιτίας του πολύ έντονου σπρέι από τα ελαστικά των μονοθέσιων, αλλά και μια σειρά από εγκαταλείψεις, με πρώτη αυτή του Carlos Sainz, ο οποίος έπεσε θύμα της υδρολίσθησης.
3
Ακολούθησε μια μεγάλη καθυστέρηση, ούτως ώστε η διεύθυνση του αγώνα να βρει ένα κατάλληλο κενό στον καιρό για να ξαναρχίσει η δράση. Η επανεκκίνηση ήρθε στις 16:15 τοπική ώρα και έγινε εν κινήσει, με το συνολικό όριο των τριών ωρών να συμπληρώνεται και το παράθυρο των δύο ωρών να τίθεται σε ισχύ μία ώρα μετά την αρχική εκκίνηση.
Οι οδηγοί είχαν υποχρεωθεί να τοποθετήσουν τα βρόχινα ελαστικά, αντί να έχουν την επιλογή να χρησιμοποιήσουν ενδιάμεσα. Με λίγο λιγότερο από 50 λεπτά για δράση, το αυτοκίνητο ασφαλείας έκατσε 3 γύρους στην πίστα, οι οποίοι ήταν αρκετοί για να “διώξουν” αρκετό νερό από την πίστα. Έτσι, αμέσως με την επανεκκίνηση αρκετοί οδηγοί μπήκαν στα pits για να τοποθετήσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά.
4
Ο Verstappen φάνηκε από την αρχή να βολεύεται στις βρόχινες συνθήκες και όταν όλοι οι οδηγοί έκαναν τη μετάβαση από τα βρεγμένα στα ενδιάμεσα, ο Ολλανδός βρέθηκε και πάλι άνετα στην 1η θέση. Η πίστα σταδιακά βελτιωνόταν και ο οδηγός της Red Bull άνοιγε πολύ άνετα τη διαφορά του από τον Leclerc, περνώντας τελικά τη γραμμή του τερματισμού με 27 δευτερόλεπτα “αέρα”.
Ο Leclerc φαινόταν ότι θα τερμάτιζε δεύτερος, κρατώντας -άτυπα- τον αγώνα για τον τίτλο ζωντανό, αλλά τιμωρήθηκε για την έξοδο του στο τελευταίο σικέιν στον τελευταίο γύρο.
5
Ο Esteban Ocon τερμάτισε στην τέταρτη θέση μετά από πολύ σκληρή άμυνα στη Mercedes του Lewis Hamilton, ενώ ο Sebastian Vettel κατάφερε να κρατήσει την 6η θέση. Ο Γερμανός οδηγός της Aston Martin έπεσε τελευταίος στον πρώτο γύρο του αγώνα, μετά από μια επαφή με τον Fernando Alonso. Ωστόσο, ο Vettel ήταν ο πρώτος οδηγός που μετέβη από τα βρόχινα στα ενδιάμεσα ελαστικά. Αυτό τον βοήθησε να κερδίσει πολύ χρόνο και στην τελευταία του εμφάνιση στη Suzuka να κατακτήσει πολύτιμους βαθμούς.
Ο Alonso έβαλε ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσων στα τελευταία στάδια του αγώνα και παρότι έπεσε 4 θέσεις κατάφερε να τις ανακτήσει, όντας σημαντικά ταχύτερος από τους George Russell, Nicholas Latifi και Lando Norris, και τελικά να τερματίσει στην 7η θέση. Μαζί με τους βαθμούς του Ocon, και το -μόλις- ένα βαθμό του Norris, η Alpine κατάφερε να ανακτήσει την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
6
Ο Daniel Ricciardo δεν κατάφερε για λίγο να μπει στους βαθμούς, τερματίζοντας στην 11η θέση, με τον Αυστραλό να κρατά πίσω του τον Lance Stroll (Aston Martin), τον Yuki Tsunoda (AlphaTauri) και τον Kevin Magnussen (Haas). Ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo, με τον Valtteri Bottas να τερματίζει 15ος και τον Zhou Guanyu 16ος.
Ο Pierre Gasly πέρασε τελευταίος την καρό σημαία, με τον Γάλλο να ήταν έξαλλος στην αρχή του αγώνα, καθώς ένας γερανός βρέθηκε στην πίστα για να μαζέψει το ακινητοποιημένο μονοθέσιο του Sainz, την ώρα που ακόμα τα μονοθέσια δεν είχαν αποχωρίσει από την πίστα, όταν βγήκε η κόκκινη σημαία.
Να θυμίσω ότι στη συγκεκριμένα πίστα της Ιαπωνίας, πριν από 8 χρόνια ο Jules Bianchi είχε υποστεί σοβαρό τραυματισμό, με αποτέλεσμα να μπει σε κώμα και να αφήσει την τελευταία του πνοή σε νοσοκομείο 9 μήνες αργότερα. Οι κριτές της πίστας υπέπεσαν σε ένα ακόμα σφάλμα, που ευτυχώς δεν είχε συνέπειες.
Ο Gasly πέρασε δίπλα από τον γερανό σε συνθήκες πολύ χαμηλής ορατότητας, με τον Γάλλο οδηγός της AlphaTauri να ήταν έξω φρενών για την απαράδεκτη παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας, δηλώνοντας πως θα μπορούσε να είχε σκοτωθεί εάν έπεφτε πάνω στον γερανό. Σχετικά με την παρουσία βοηθητικού οχήματος εντός πίστας, η FIA εξέδωσε ανακοίνωση που διευκρινίζει:
Το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε βγει στην πίστα, ουδετεροποιώντας τον αγώνα. Το μονοθέσιο #10, που είχε ζημιά και είχε κάνει pit stop υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, κινούνταν με υψηλή ταχύτητα, έως 250 χλμ/ώρα, για να πιάσει τα υπόλοιπα μονοθέσια. Καθώς οι συνθήκες άρχισαν να δυσκολεύουν, ήρθε καθεστώς κόκκινης σημαίας προτού το μονοθέσιο #10 περάσει το σημείο του συμβάντος του προηγούμενου γύρου.
Η FIA ανακοίνωσε πως ξεκίνησε έρευνα για το περιστατικό με τον γερανό, αλλά παράλληλα τιμώρησε με 20 δευτερόλεπτα ποινή τον Gasly για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας. Επίσης ο Gasly πήρε και 2 βαθμούς ποινής στην superlicence του, και πλέον έχει 9 μέσα στους τελευταίους 12 μήνες.
7Οδηγός του αγώνα
Ο Sebastian Vettel λατρεύει τη Suzuka και οι Ιάπωνες τον λατρεύουν. Στο τελευταίο του Grand Prix στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, πριν από την αποχώρησή του στη F1, ο Vettel έδωσε στους θεατές και τηλεθεατές αυτό που ήθελαν, καθώς έκανε μια εκπληκτική προσπάθεια για να πάρει την έκτη θέση για την Aston Martin. Αυτοί το αναγνώρισαν, και τον ανέδειξαν ως οδηγό του αγώνα.
8
Πιο συγκεκριμένα, ο Sebastian Vettel συγκέντρωσε το 16,3% των ψήφων, για να ακολουθήσει ο Esteban Ocon με το 14,5%, ο Max Verstappen με το 13,2%, ο Nicholas Latifi με το 9,7%, και τέλος ο Lewis Hamilton με το 7,3%.
9Ταχύτερος γύρος
Ο Zhou Guanyu ήταν ο οδηγός που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, αλλά επειδή τερμάτισε εκτός της βαθμολογούμενης 10άδας δεν πήρε τον έναν επιπλέον βαθμό. Ο Κινέζος οδηγός της Alfa Romeo σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 1:44.411 στον 20ο γύρο του αγώνα.
10
O Fernando Alonso σημείωσε τον δεύτερο ταχύτερο γύρο με 1:44.412 στον 25ο γύρο, για να ακολουθήσει ο Charles Leclerc με 1:44.489 στον 10ο γύρο, ο Max Verstappen με 1:44.911 στον -επίσης- 10ο γύρο, και ο Lance Stroll με 1:45.205 στον 21ο γύρο.
11Επόμενος αγώνας
Μετά από δύο συνεχόμενους αγώνες σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία, η Formula 1 κάνει την καθιερωμένη παύση της μιας εβδομάδας. Ο επόμενος αγώνας έχει προγραμματιστεί για τις 21-23 Οκτωβρίου και θα διεξαχθεί στην πίστα COTA του Austin για το GP των ΗΠΑ, το δεύτερο μέσα στην τρέχουσα σεζόν, μετά τον αγώνα στο Μαϊάμι.
12Αποτελέσματα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 3:01:44.004 |
2 | Sergio Perez | Red Bull Racing | +27,066 δευτ. |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | +31,763 δευτ. |
4 | Esteban Ocon | Alpine Renault | +39,685 δευτ. |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | +40,326 δευτ. |
6 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | +46,358 δευτ. |
7 | Fernando Alonso | Alpine Renault | +46,369 δευτ. |
8 | George Russell | Mercedes | +47,661 δευτ. |
9 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | +70,143 δευτ. |
10 | Lando Norris | McLaren Mercedes | +70,782 δευτ. |
11 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | +72,877 δευτ. |
12 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | +73,904 δευτ. |
13 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +75,599 δευτ. |
14 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | +86,016 δευτ. |
15 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | +86,496 δευτ. |
16 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | +87,043 δευτ. |
17 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | +88,091 δευτ. |
18 | Pierre Gasly | AlphaTauri | +108,091 δευτ. |
NC | Carlos Sainz | Ferrari | Εγκατέλειψε |
NC | Alexander Albon | Williams Mercedes | Εγκατέλειψε |
13Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 366 |
2 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 253 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 252 |
4 | George Russell | Mercedes | 207 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 202 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 180 |
7 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 101 |
8 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 78 |
9 | Fernando Alonso | Alpine Renault | 65 |
10 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | 46 |
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 32 |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 29 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 23 |
14 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 22 |
15 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 13 |
16 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 12 |
17 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 11 |
18 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | 6 |
19 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 4 |
20 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 2 |
21 | Nyck De Vries | Williams Mercedes | 2 |
22 | Nico Hulkenberg | Aston Martin Mercedes | 0 |
14Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull Racing | 619 |
2 | Ferrari | 454 |
3 | Mercedes | 387 |
4 | Alpine Renault | 143 |
5 | McLaren Mercedes | 130 |
6 | Alfa Romeo Ferrari | 52 |
7 | Aston Martin Mercedes | 45 |
8 | Haas Ferrari | 34 |
9 | AlphaTauri | 34 |
10 | Williams Mercedes | 8 |