Το GR Yaris είναι ένα εξαιρετικό hot hatch, που αποδείχθηκε μια ακόμα εντυπωσιακή επιτυχία για την Toyota από τότε που παρουσιάστηκε το 2020. Ο 1,6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας, απόδοσης 268 ίππων και 370 Nm ροπής, καθιστά το αυτοκίνητο εξαιρετικά δημοφιλές στη σημερινή αγορά, η οποία αποτελείται από ελάχιστες προτάσεις.

Ακόμα καλύτερο είναι το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με την ιαπωνική εταιρία να μην προσφέρει επιλογή για αυτόματο κιβώτιο και αυτό το κάνει πραγματικά ξεχωριστό.

Ωστόσο, μια ιταλική βελτιωτική εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει λίγο τα συστατικά του GR Yaris, τοποθετώντας ένα σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων σε ένα -πλήρως νόμιμο για χρήση σε δημόσιους δρόμους- αυτοκίνητο. Αντί για τον συνηθισμένο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ, η Brill Steel Motorsport τοποθέτησε paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές.

Επιπλέον, η ιταλική εταιρία έχει βελτιώσει τον κινητήρα τοποθετώντας σφυρήλατα “σωθικά”, νέο turbo της Garrett, με την διαχείριση του κινητήρα να γίνεται από έναν εγκέφαλο της Motec. Δε γίνεται γνωστή η ιπποδύναμη του, αλλά εκτιμώ ότι η απόδοση του είναι μεταξύ 500-600 ίππων.

Το καπάκι του σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων είναι κατασκευασμένο από εξαιρετικά ελαφρύ -ποιότητας αεροσκαφών- αλουμίνιο με χρήση CNC τόρνου, και αντέχει ροπή έως 1.400 Nm.

Το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είναι κατασκευασμένο από μια εταιρεία που ονομάζεται X Shift και οι τιμές του κυμαίνονται από περίπου 10.000 έως 15.000 ευρώ, ανάλογα με τις επιλογές. Χάρη σε αυτή τη νέα ρύθμιση, το GR Yaris ακούγεται πλέον σαν flat six κατά τα ανεβάσματα και κατεβάσματα, και σίγουρα είναι πλέον ένα από τα ταχύτερα GR Yaris στον κόσμο.