Η Ε.Ε ανέβαλε την ψήφιση της κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά τις πιέσεις της Γερμανίας και της Ιταλίας

Σχετικά άρθρα

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέβαλαν επ’αόριστον την προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα -7 Μαρτίου- ψηφοφορία για τον νόμο-ορόσημο που αφορά την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και έπειτα, μετά τις πιέσεις που άσκησε η Γερμανία και η Ιταλία.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί νέα ημερομηνία για την ψήφιση του νόμου και εκπρόσωπος της Σουηδίας, η οποία ασκεί αυτό το εξάμηνο την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, δήλωσε ότι οι πρεσβευτές των χωρών της ΕΕ θα επιστρέψουν στο θέμα “εν ευθέτω χρόνω”.

Ο Ιταλός αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός Μεταφορών Matteo Salvini περιέγραψε την καθυστέρηση ως “ένα μεγάλο μήνυμα” που πιστώνει στις προσπάθειες του κόμματός της Λέγκα.

Η φωνή εκατομμυρίων Ιταλών ακούστηκε,

έγραψε στο Twitter.

Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η Ρώμη τάχθηκε στο πλευρό του γερμανικού υπουργού Μεταφορών Volker Wissing, που ζήτησε να εξαιρεθούν από την απαγόρευση τα αυτοκίνητα με συνθετικά καύσιμα.

Ο Wissing επανέλαβε την Παρασκευή ότι η χρήση συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να παραμείνει δυνατή μετά τη λήξη της προθεσμίας του 2035 και ότι η υποσχεθείσα πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το πώς θα συμβεί αυτό εξακολουθεί να μην έχει κατατεθεί.

Η ιταλογερμανική στροφή έρχεται αφού η Γαλλία είχε ασκήσει επίσης πιέσεις την τελευταία στιγμή για παραχωρήσεις υπέρ των πυρηνικών καυσίμων στους κανόνες για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Αν δείτε τη μεγάλη εικόνα, τότε θα διαπιστώσετε ότι τους τελευταίους έξι μήνες, τα δύο μεγαλύτερα και πιο ισχυρά κράτη μέλη ανατρέπουν τη συνήθη διαδικασία για να προστατεύσουν τα δικά τους εξειδικευμένα συμφέροντα είτε είναι η Γαλλία με πυρηνικά είτε η Γερμανία τώρα με τα αυτοκίνητα,

τόνισε διπλωμάτης.

Η αδυναμία έγκρισης της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να επηρεάσει σοβαρά την προσπάθεια της ΕΕ να επιτύχει τον στόχο για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Η Πολωνία έχει ήδη δηλώσει ότι σχεδιάζει να καταψηφίσει το νόμο και η Βουλγαρία θα απέχει.

Η Γερμανία συμφώνησε αρχικά με τους κανόνες υπό τον όρο ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δρομολογήσει επανεξέταση εντός δύο ετών σχετικά με το εάν τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με συνθετικά ή ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούσαν να επιτρέπονται μετά το 2035.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...