Το Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε, άνοιξε “παράθυρο” για τη συνέχιση της χρήσης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με χρήση ανανεώσιμων καυσίμων.

Συγκεκριμένα, ενώ η αρχική πρόταση που είχε υιοθετήσει και το Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο προέβλεπε την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, η τροποποίηση που υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο στην τελευταία του συνεδρίαση, καλεί την Κομισιόν να υποβάλει πρόταση για τη δημιουργία πλαισίου που θα περιλαμβάνει και τη χρήση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, εφόσον χρησιμοποιούν αποκλειστικά ουδέτερα καύσιμα.

Το Συμβούλιο καλεί επίσης την Κομισιόν να αξιολογήσει το 2026 την αποτελεσματικότητα και τις επιπτώσεις του Κανονισμού, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, την παράμετρο του κόστους και της κοινωνικής δικαιοσύνης, δεδομένου ότι επί του παρόντος τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ακριβότερα από τα συμβατικά και συνεπώς μη προσιτά στο μέσο καταναλωτή.

Κατά τις πληροφορίες οι τροποποιήσεις υιοθετήθηκαν μετά από πρόταση της Γερμανίας, ενώ θετική ήταν η πρώτη αντίδραση της FuelsEurope που εκπροσωπεί την ευρωπαϊκή βιομηχανία διύλισης.

Τα ανανεώσιμα καύσιμα παράγονται με πρώτη ύλη αγροτικά απόβλητα, βιομάζα, διοξείδιο του άνθρακα που δεσμεύεται από την ατμόσφαιρα κ.α. και όχι με την επεξεργασία ορυκτών υδρογονανθράκων. Συνεπώς οι ρύποι που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα από την καύση τους δεν αυξάνουν τις συνολικές εκπομπές.