Τα αυτοκίνητα εκπέμπουν τα ίδια επίπεδα CO2 όπως πριν από 12 χρόνια

Σχετικά άρθρα

Τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξακολουθούν να εκπέμπουν την ίδια ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα όπως πριν από 12 χρόνια, προειδοποίησε την Τετάρτη το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ).

Στην έκθεση του, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο είπε ότι το μπλοκ των 27 εθνών πρέπει να “αλλάξει ταχύτητα” για να πλησιάσει έναν στόλο αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών, με τα ηλεκτρικά οχήματα να διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο.

Η πράσινη επανάσταση της ΕΕ θα μπορέσει να υλοποιηθεί υπό την προϋπόθεση και μόνο ότι θα μειωθούν κατά πολύ τα ρυπογόνα οχήματα. Η πρόκληση ωστόσο είναι τεράστια.

Η πραγματική και χειροπιαστή μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα δεν πρόκειται να επιτευχθεί όσο κυριαρχούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα, ο εξηλεκτρισμός του στόλου αυτοκινήτων της ΕΕ αποτελεί μεγαλεπήβολο εγχείρημα,

δήλωσε ο Pietro Russo, Μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και αρμόδιος για τον έλεγχο.

Σύμφωνα με την έκθεση οι πραγματικές εκπομπές από τα συμβατικά αυτοκίνητα, που εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα τρία τέταρτα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων, δεν έχουν μειωθεί.

Την τελευταία δεκαετία, οι εκπομπές παρέμειναν σταθερές όσον αφορά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ για τα βενζινοκίνητα σημειώθηκε οριακή μείωση (-4,6%).

Την τεχνολογική πρόοδο από την άποψη της αποδοτικότητας του κινητήρα υπερκεράζουν η αυξημένη μάζα των αυτοκινήτων (περίπου +10% κατά μέσο όρο) και οι ισχυρότεροι κινητήρες (+25% κατά μέσο όρο).

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, το διοξείδιο του άνθρακα από τον τομέα των μεταφορών συνέχισε να αυξάνεται τα τελευταία 30 χρόνια. Το 2021, αντιπροσώπευε το 23% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ, με τα επιβατικά αυτοκίνητα να ευθύνονται για περισσότερο από το ήμισυ.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, η μείωση του μέσου όρου εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια, οφείλεται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, των οποίων οι νέες ταξινομήσεις αυξήθηκαν από 1 στα 100 αυτοκίνητα το 2018 σε σχεδόν 1 στα 7 αυτοκίνητα το 2022. Ωστόσο, ο δρόμος είναι στρωμένος με εμπόδια, καθώς η ΕΕ αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες που δεν της επιτρέπουν να εντείνει τους ρυθμούς διάδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο αναφέρει πως το πρώτο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί είναι η πρόσβαση σε πρώτες ύλες για την κατασκευή επαρκούς αριθμού μπαταριών. Επίσης, το ΕΕΣ έχει ήδη εκφράσει στο παρελθόν την ανησυχία του σχετικά με την ανεπάρκεια των υποδομών φόρτισης. Το 70% του συνόλου των φορτιστών μπαταριών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνεται σε τρεις μόλις χώρες (Κάτω Χώρες, Γαλλία και Γερμανία). Τέλος, ένας καθοριστικός παράγοντας είναι η οικονομική δυνατότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Δεδομένου του υψηλότερου αρχικού κόστους των αυτοκινήτων αυτών, οι καταναλωτές ενδέχεται να προτιμήσουν να διατηρήσουν τα παλιά ρυπογόνα οχήματά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Το διοξείδιο του άνθρακα απελευθερώνεται όταν καίγονται ορυκτά καύσιμα για να τροφοδοτήσουν αυτοκίνητα, αεροπλάνα, σπίτια και εργοστάσια. Όταν το αέριο εισέρχεται στην ατμόσφαιρα, παγιδεύει θερμότητα και συμβάλλει στη θέρμανση του κλίματος.

Οι κατασκευαστές μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 παράγοντας αυτοκίνητα που καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα (π.χ. ντίζελ ή βενζίνη), παράγοντας οχήματα μηδενικών εκπομπών (π.χ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ή συνδυάζοντας αμφότερες τις τεχνολογίες (με τη μορφή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων).

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα