Ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων

Σχετικά άρθρα

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ανακοίνωσε την ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, επειδή οι μετρήσεις έδειξαν πως οι ρωγμές που έχει η γέφυρα μεγαλώνουν μέρα με την ημέρα.

Έτσι οι αρχές έκριναν πως δεν είναι ασφαλής η διέλευση ούτε των ΙΧ αυτοκινήτων και των οχημάτων βάρους μικρότερου των 3,5 τόνων που επιτρεπόταν τη τελευταία εβδομάδα.

Η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας ισχύει άμεσα, από σήμερα το βράδυ και θα παραμείνει σε ισχύ εως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες επισκευής της γέφυρας.

Στην ανακοίνωση της η Περιφέρεια αναφέρει:

Η Περιφερειακή Αρχή, με μόνο μέλημα πάντοτε την ασφάλεια των πολιτών της, προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες αρμοδιότητάς της, ακολουθώντας τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων και των Υπηρεσιών της.

Με αυτά τα κριτήρια, αποφασίστηκε και η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, από το βράδυ της 16ης Μαρτίου. Όλοι εργαζόμαστε ασταμάτητα για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και την ελαχιστοποίηση των οικονομικών συνεπειών για την περιοχή.

Από το 2020 μπήκαν μόνο φανάρια

Η Περιφέρεια ξεκίνησε τον έλεγχο της γέφυρας τον Ιανουάριο του 2020 και αυτά τα τρία χρόνια το μόνο που είχε κάνει ήταν η τοποθέτηση φαναριών για την εναλλακτική μονοδρόμηση της, ενώ διεξήγαγε και μελέτες οι οποίες έκριναν πως αρκούσε η τοποθέτηση ενός πρόσθετου συρματόσχοινου για την εφαρμογή εξωτερικής προέντασης.

Πολύ σημαντικότερα τα προβλήματα

Ωστόσο μόλις ξεκίνησαν οι εργασίες εντοπίστηκαν σημαντικά μεγαλύτερα προβλήματα, με τους δύο από τους τέσσερις εσωτερικούς τένοντες -συρματόσχοινα- του 6ου προβόλου της γέφυρας στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας μεταξύ του έκτου και έβδομου βάθρου, να έχουν υποστεί σημαντικές φθορές, έχοντας οξειδωθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό, άνω του 50%.

Η διάβρωση αυτή επηρεάζει τις σοβαρές ρωγμές που έχουν εμφανιστεί στον 6ο πρόβολο, με τα όργανα που τοποθετήθηκαν αυτή την εβδομάδα να δείχνουν πως το φαινόμενο διευρύνεται καθημερινά.

Εισαγγελική παραγγελία

Χθες, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Κοζάνης προχώρησε στη παραγγελία διενέργειας κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης από την Αστυνομική Διεύθυνση Κοζάνης για να διερευνηθεί κατά πόσο είναι ανάγκη λήψεως ακόμα και μέτρων παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας σε περίπτωση διαπιστώσεως έστω και της παραμικρής πιθανότητας κινδύνου κατάρρευσης της εν λόγω γέφυρας.

Ρίσκο να παραμένει η γέφυρα ανοικτή

Στις αρχές της εβδομάδας, ο Στέργιος Μητούλης, καθηγητής του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου, ο άνθρωπος που επιθεώρησε τη γέφυρα το 2020, δήλωσε πως αυτή βρίσκεται σε οριακή κατάσταση λειτουργίας και πως υπάρχει ένα ρίσκο να παραμένει η γέφυρα ανοικτή, ακόμη και για τα οχήματα βάρους μικρότερων των 3,5 τόνων.

Η υψηλή γέφυρα Σερβίων, με συνολικό μήκος 1.372 μέτρων, κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1970, ταυτόχρονα με τη δημιουργία της τεχνητής λίμνης του Πολυφύτου. Tέθηκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία το 1975 και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας, πίσω από αυτή του Ρίου-Αντιρρίου.

Πως θα γίνεται πλέον η κυκλοφορία

Με ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Αστυνομίας Κοζάνης έκανε γνωστές τις τέσσερις εναλλακτικές διαδρομές που θα πρέπει να ακολουθούν οι οδηγοί:

Από Αθήνα, Λάρισα κ.τ.λ., για Κοζάνη μέσω του αυτοκινητοδρόμου (Ε92) για Τρίκαλα-Καλαμπάκα, Εθνική Οδός Τρικάλων – Γρεβενών, Εγνατία Οδός προς Κοζάνη και αντιστρόφως.

Από Αθήνα, Λάρισα κ.τ.λ., για Κοζάνη μέσω της Εθνικής Οδού Λάρισας – Κοζάνης, Ελασσόνας, Δεσκάτης, Γρεβενών, Εγνατίας Οδού για Κοζάνη και αντιστρόφως.

Από Αθήνα, Λάρισα κ.τ.λ., για Κοζάνη μέσω ΠΑΘΕ, (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) και από κόμβο με Εγνατία Οδό (Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου) προς Βέροια και Κοζάνη και αντιστρόφως.

Τα επιβατηγά αυτοκίνητα καθώς και τα λεωφορεία και φορτηγά οχήματα με μέγιστο ύψος 4 μέτρα από Αθήνα, Λάρισα για Κοζάνη από το 30ο χλμ της Ε.Ο. Κοζάνης-Λάρισας (διασταύρωση Αυλών)- Αυλές- Γούλες- Ρύμνιο- Γέφυρα Ρυμνίου- Επαρχιακή Οδός Ρυμνίου – Αιανής, Αιανή – Δημοτική Οδός Αγίου Αθανασίου, Δημοτική Οδός Αιανού, Επαρχιακή Οδός Κοζάνης-Αιανής- Κυκλικός Κόμβος εισόδου πόλεως Κοζάνης- Βατερό- Ενωτική Οδός ή Εγνατία Οδός και αντιστρόφως.

Επιπλέον ανακοίνωσε την απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης παντός οχήματος, στις οδούς εντός των Δημοτικών Διαμερισμάτων Ρυμνίου, Αιανής και Λευκοπηγής, που διέρχονται τα οχήματα σύμφωνα με το ενδεικτικώς ανωτέρω αναφερόμενο 4ο δρομολόγιο.

Τέλος ορίζει ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας επί της Γέφυρας Ρυμνίου, τα 40 χλμ/ώρα, μετά την τοποθέτηση της κατάλληλης σήμανσης.

Πολλά τα ερωτήματα

Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πλέον πολλά. Γιατί τα προβλήματα αυτά δεν εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ελέγχων της γέφυρας, προτού εκπονηθούν οι μελέτες επιδιόρθωσης; Ποιος μας λέει πως αυτά είναι τα μοναδικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η γέφυρα και τι θα γίνει στη περίπτωση που η γέφυρα πρέπει να παραμείνει κλειστή για διάστημα μεγαλύτερο των 1-2 μηνών που αναφέρει σήμερα η Περιφέρεια;

Πως θα μετακινούνται οι κάτοικοι της περιοχής που πλέον για μια απόσταση 5 λεπτών θα πρέπει να διανύουν απόσταση επιπλέον 40-50 χιλιομέτρων, κάνοντας επιπλέον 1 ώρα διαδρομής; Η γέφυρα αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και από αυτή διέρχονται καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία.

Η γέφυρα του Ρυμνίου -η τέταρτη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας με μήκος 615 μέτρα- η οποία είναι ένα με δύο χρόνια παλιότερη από αυτή των Σερβίων και σχεδιάστηκε ως βοηθητική και όχι με τους ίδιους συντελεστές φορτίων όπως των Σερβίων, μπορεί να αντέξει τα τεράστια φορτία βάρους που θα διέρχονται από αυτή καθημερινά και για όσο διάστημα παραμένει κλειστή η γέφυρα των Σερβίων;

Γιατί η Περιφέρεια τρία χρόνια τώρα δεν προχώρησε στις απαιτούμενες βελτιώσεις του τοπικού επαρχιακού οδικού δικτύου που θα δεχτεί πλέον τόσο αυξημένη κυκλοφορία;

Γιατί η κεντρική διοίκηση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δεν αναλαμβάνει τις εργασίες ελέγχου και επιδιόρθωσης της γέφυρας και αφήνει στη Περιφέρεια αυτές τις εργασίες;

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στην Ελλάδα το Xiaomi SU7 μέχρι το 2027

Το Xiaomi SU7 θα έρθει στην Ελλάδα μέχρι το 2027. Αυτό ανακοίνωσε η αντιπρόεδρος του Ομίλου Quest, Ευτυχία Κουτσουρέλη στο περιθώριο του 9ου Οικονομικού...

Λουκέτο για 2 χρόνια στα πρατήρια με νοθευμένα καύσιμα

Σε εξειδίκευση των μέτρων σφράγισης παραβατικών πρατηρίων καυσίμων για δυο συναπτά έτη και των προϋποθέσεων δημοσιοποίησης προσωπικών στοιχείων των παραβατών, προχώρησε η Ανεξάρτητη Αρχή...

Κλείνει η σήραγγα “Μαλακάσι Α” της Εγνατίας Οδού. Με παράκαμψη θα διεξάγεται η κυκλοφορία

Kλείνει άμεσα η σήραγγα "Μαλακάσι Α" της Εγνατίας Οδού, με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα, προκειμένου να πραγματοποιηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους δομοστατικούς, των οποίων η έκθεση...