Στο σφυρί το πρώτο Subaru Impreza STi 22B, που ανήκε στον Colin McRae

Σχετικά άρθρα

Το “ιερό δισκοπότηρο| του μοντέλου, το πιο ποθητό και ίσως το καλύτερο Impreza όλων των εποχών. Αυτό είναι το 22B STi. Και αν είναι δύσκολο να βρεις ένα να αγοράσεις, αυτό που βλέπεις είναι ακόμα πιο σπάνιο. Η STI συναρμολόγησε χειροποίητα μόλις 400 αριθμημένα 22B, όλα δεξιοτίμονα, ενώ επιπλέον 24 αυτοκίνητα χωρίς αριθμό πλαισίου πουλήθηκαν στην Μεγάλη Βρετανία (16) και την Αυστραλία (5).

Παράχθηκε από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο του 1998 και τα 400 αντίτυπα που προορίζονταν για την αγορά της Ιαπωνίας, εξαντλήθηκαν μέσα σε 48 ώρες ενώ και τα υπόλοιπα 24 δεν άργησαν και πολύ! Το συγκεκριμένο, όμως, είναι από τα τρία πρωτότυπα που κατασκεύασε η εταιρία, γνωστό ως ένα από τα τρία “000/400”.

Ως ένδειξη ευχαριστίας για τις υπηρεσίες τους στη Subaru όλα αυτά τα χρόνια (κερδίζοντας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 1995, τερματίζοντας 2ος το 1996 και 1997 και 3ος το 1998 και κερδίζοντας με τη Subaru τον 3ο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών του WRC), τα 3 πρωτότυπα προπαραγωγής του 22B προσφέρθηκαν σε τρεις ειδικούς ανθρώπους.

Το ένα προσφέρθηκε στον David Lapworth της Prodrive, το ένα στον συνοδηγό του Colin, Nicky Grist, και το εικονιζόμενο παραδόθηκε καινούριο το Νοέμβριο του 1998 στον οδηγό της ιαπωνικής ομάδας του WRC, Colin McRae, ενώ είναι το δεύτερο που βλέπεις μέσα από το Autoblog.gr.

Μέχρι σήμερα έχει διανύσει 11.802 χλμ., και θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο Silverstone Auction τον ερχόμενο Αύγουστο, με την εκτιμώμενη τιμή πώλησης να κυμαίνεται από 400.000 έως 500.000 λίρες Αγγλίας, ήτοι 465.000 έως 582.000 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία.

Κάνοντας μια αναδρομή στο Impreza 22B STI, αυτό παρουσιάστηκε το 1998 για να εορταστούν τα 40 χρόνια της εταιρίας και το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιαπωνικής εταιρίας στο WRC.

Το αυτοκίνητο έχει ένα μοναδικό χρώμα μπλε, με κωδικό 74F, γνωστό μέσα στο πέρασμα των χρόνων ως Sonic Blue, Rally Blue, 555 Blue Pearl, WR Blue και WRC Blue. Το φαρδύ bodykit του -80 χλστ. πλατύτερο- προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό αυτοκίνητο του WRC, το οποίο είναι σχεδιασμένο από τον Peter Stevens. Διαθέτει μοναδικό καπό, εμπρός προφυλακτήρα εμπνευσμένο από το WRC και μοναδική ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, ενώ τα μπροστά και πίσω φτερά αυξάνουν το πλάτος του αυτοκινήτου κατά 80 χλστ.

Κατά τη συναρμολόγηση του, ένα πλαίσιο του WRX Type R έφευγε από τη γραμμή παραγωγής και έπειτα τοποθετούνταν τα νέα μέρη του αμαξώματος. Ακόμα, η ανάρτηση είναι της Bilstein, τα φρένα της Brembo (τετραπίστονα εμπρός/διπίστονα πίσω), βαμμένα σε κόκκινο χρώμα.

Νέες είναι και οι ζάντες και έχουν μεγαλύτερο μέγεθος κατά μια ίντσα από το WRX Type R STI, καθώς το 22B STI πατά σε 17άρες της BBS βαμμένες σε χρυσό χρώμα. Τέλος και ο συμπλέκτης είναι αναβαθμισμένος με δίφτερο κεραμικό δίσκο, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 1.270 κιλά.

Μηχανικά, κάτω από το καπό, τη θέση του EJ20 είχε πάρει ο EJ22, που σημαίνει αυξημένη -κατά 200 κ.εκ.- χωρητικότητα (2,2-λίτρων), μέσω της αύξησης της διαμέτρου των τεσσάρων πιστονιών σε 96,9 χλστ. (από 92 χλστ.).

Το turbo είναι της IHI, ενώ ακόμα διαθέτει μεταλλική φλάντζα κεφαλής, σφυρήλατα έμβολα, βαλβίδες εξαγωγής που εμπεριέχουν νάτριο για την καλύτερη ψύξη τους και βαλβίδες εισαγωγής με κοίλων στελέχη. Με λόγο συμπίεσης στο 8,0:1 και μεγαλύτερο όριο περιστροφής του κινητήρα (κόφτη) στις 7.900 σ.α.λ., η επίσημη απόδοση του είναι 280 άλογα στις 6000 σ.α.λ. και η ροπή στρέψης 364 Nm στις 3.200 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και ανεπίσημα, επειδή δεν υπάρχουν επίσημα νούμερα, το 0-96 χλμ/ώρα έρχονται σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά γρήγορο σήμερα, πόσο μάλλον πριν από 25 χρόνια.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...