Στο σφυρί το πρωτότυπο Subaru Impreza 22B STi

Σχετικά άρθρα

Το πρωτότυπο του Impreza 22B STi που κατασκεύασε η Subaru θα βγει σε δημοπρασία στις 18 του μήνα, στο περιθώριο του φετινού Pebble Beach, με το αυτοκίνητο να αναμένεται να πουληθεί σε μια τιμή μεταξύ 450.000 και 550.000 δολαρίων.

Είναι ένα από τα πέντε πρωτότυπα που κατασκεύασε η Subaru και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το 1997. Εμφανίστηκε σε αρκετές ακόμη εκθέσεις και στη συνέχεια δόθηκε ως δώρο στον David Lapworth από την Prodrive που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του αυτοκινήτου.

Έχει αριθμό πλαισίου 061819, έχει διανύσει μόλις 70 χλμ και για 20 χρόνια ήταν μέρος της συλλογής ενός Ιάπωνα, ο οποίος λειτουργούσε συχνά τον κινητήρα για να τον διατηρήσει σε άριστη κατάσταση.

Το “ιερό δισκοπότηρο” του Impreza, το πιο ποθητό και ίσως το καλύτερο Impreza όλων των εποχών παρουσιάστηκε το 1998 για να εορταστούν τα 40 χρόνια της εταιρίας και το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιαπωνικής εταιρίας στο WRC.

Το φαρδύ bodykit του -80mm πλατύτερο- προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό αυτοκίνητο του WRC, το οποίο είναι σχεδιασμένο από τον Peter Stevens. Διαθέτει μοναδικό καπό, εμπρός προφυλακτήρα εμπνευσμένο από το WRC και μοναδική ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, ενώ τα μπροστά και πίσω φτερά αυξάνουν το πλάτος του αυτοκινήτου κατά 80 χλστ.

Κατά τη συναρμολόγηση του, ένα πλαίσιο του WRX Type R έφευγε από τη γραμμή παραγωγής και έπειτα τοποθετούνταν τα νέα μέρη του αμαξώματος. Ακόμα, η ανάρτηση είναι της Bilstein, τα φρένα της Brembo (τετραπίστονα εμπρός/διπίστονα πίσω), βαμμένα σε κόκκινο χρώμα.

Νέες είναι και οι ζάντες και έχουν μεγαλύτερο μέγεθος κατά μια ίντσα από το WRX Type R STI, καθώς το 22B STI πατά σε 17άρες της BBS βαμμένες σε χρυσό χρώμα. Τέλος και ο συμπλέκτης είναι αναβαθμισμένος με δίφτερο κεραμικό δίσκο, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 1.270 κιλά.

Μηχανικά, κάτω από το καπό, τη θέση του EJ20 είχε πάρει ο EJ22, που σημαίνει αυξημένη -κατά 200 κ.εκ.- χωρητικότητα (2,2-λίτρων), μέσω της αύξησης της διαμέτρου των τεσσάρων πιστονιών σε 96,9 χλστ. (από 92 χλστ.).

Το turbo είναι της IHI, ενώ ακόμα διαθέτει μεταλλική φλάντζα κεφαλής, σφυρήλατα έμβολα, βαλβίδες εξαγωγής που εμπεριέχουν νάτριο για την καλύτερη ψύξη τους και βαλβίδες εισαγωγής με κοίλων στελέχη.

Με λόγο συμπίεσης στο 8,0:1 και μεγαλύτερο όριο περιστροφής του κινητήρα (κόφτη) στις 7.900 σ.α.λ., η επίσημη απόδοση του είναι 280 άλογα στις 6000 σ.α.λ. και η ροπή στρέψης 364 Nm στις 3.200 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και ανεπίσημα, επειδή δεν υπάρχουν επίσημα νούμερα, το 0-96 χλμ/ώρα έρχονται σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά γρήγορο σήμερα, πόσο μάλλον πριν από 23 χρόνια.

ΠηγήBonhams.com

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...