[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

wrx

Η Subaru έβγαλε στην αγορά την πρώτη γενιά του Impreza WRX του 1992, με κωδικό GC8A και από τότε μέχρι σήμερα, μετά από τέσσερις γενιές, έχουν υπάρξει μερικές εκδόσεις του, που ξεχώρισαν από τις άλλες.

impreza wrx

Δεν θα αναλωθώ με τις παρουσιάσεις των γενιών του Impreza WRX, μιας και όλα είναι γραμμένα σε αυτό το υπέροχο άρθρο Βίοι Παράλληλοι: Mitsubishi Lancer Evolution Vs Subaru Impreza WRX, αλλά θα εστιάσω στα μοντέλα εκείνα που έμειναν χαραγμένα για τους δικούς τους λόγους, στη μνήμη των περισσοτέρων από εμάς.

[/nextpage]

[nextpage title=”WRX Type RA” ]

1992 Impreza WRX Type RA

1992-WRX-Type-RA-Subaru-PR

Ξεκινάμε με το Impreza WRX Type RA του 1992. Την “απογυμνωμένη” έκδοση του WRX, με τον κινητήρα να είναι ελαφρώς βελτιωμένος στα 237 άλογα. Δεν διέθετε ABS, κλιματισμό, ραδιόφωνο και ρεζέρβα. Τα παράθυρα άνοιγαν χειροκίνητα, είχε λιγότερη ηχομόνωση, το κιβώτιο είχε κοντές σχέσεις, ο οδηγός μπορούσε να ελέγξει τα κεντρικά διαφορικά, με το τριάκτινο τιμόνι να προέρχεται από την Nardi.

[/nextpage]

[nextpage title=”GT Turbo” ]

1994 Impreza GT Turbo

subaru-impreza-gt-turbo-6

Το 1994 βγαίνει στην αγορά το Impreza GT Turbo. Το αυτοκίνητο φορούσε τον 2.0-λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 211 ίππων στις 5.600 σ.α.λ, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 231 χλμ/ώρα, ενώ για την εποχή του, ο κινητήρας μπορούσε να βελτιωθεί πολύ εύκολα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Type R V5″ ]

1998 Impreza Coupe WRX STI Type R Version V

Subaru-Impreza-WRX-STI-Version-V

Η Subaru πρόσφερε στην Ιαπωνία το Impreza σε δύο coupe εκδόσεις. Η πιο γνωστή είναι η 22Β STI, που ακολουθεί, αλλά υπήρχε και το Impreza Coupe WRX STI Type R Version V. Αυτή ξεχώριζε με τα βελτιωμένα φρένα της, τη νέα ανάρτηση, τον αναβαθμισμένο κινητήρα, αλλά και το μειωμένο βάρος. Για πολλούς, το WRX STI Type R Version V ήταν απλώς η αφετηρία για το δικό τους αγωνιστικό αυτοκίνητο ή το όπλο τους για τα trackdays.

[/nextpage]

[nextpage title=”WRX STI 22 B” ]

1998 Impreza Premium Sports Coupe 22 B STI Version

Subaru Impreza STI 22B

Το ποθητότερο και ίσως το καλύτερο Impreza όλων των εποχών για πολλούς είναι το 22B STi. Δημιουργήθηκε το 1998 για να εορταστούν τα 40 χρόνια της εταιρίας και διαθέτει ειδικό προφυλακτήρα, μοναδική απόχρωση του μπλε χρώματος, καπό, φτερά και πίσω αεροτομή, ανάρτηση της Bilstein, φρένα της Brembo και 17άρες χρυσές ζάντες. Κάτω από το καπό, τη θέση του EJ20 είχε πάρει ο EJ22, που σημαίνει αυξημένη κατά 200 κ.εκ. χωρητικότητα (2,2-λίτρων) και σαφώς αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Ανέφερα το wide bodykit; Όχι; Είχε και wide -80mm πλατύτερο- bodykit. Ήταν –και είναι- ένα τέρας! Και τα 400 αντίτυπα που προορίζονταν για την αγορά της Ιαπωνίας, εξαντλήθηκαν μέσα σε 48 ώρες ενώ και τα υπόλοιπα 24 –όλα δεξιοτίμονα- για εξαγωγή δεν άργησαν και πολύ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Impreza RB5″ ]

1999 Impreza RB5

Subaru Impreza RB5

Το 1999, η Subaru για να γιορτάσει την επιστροφή του Richard Burns στην αγωνιστική της ομάδα στο WRC, μετά από 3 χρόνια οδήγησης για την Mitsubishi, έβγαλε στην αγορά το Impreza RB5. Το αυτοκίνητο δεν είχε σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο. Και τα 444 ήταν γκρι χρώματος και εκτός από τις επεμβάσεις της Subaru Αγγλίας στο εξωτερικό και το εσωτερικό, ήταν σε μεγάλο βαθμό ίδιο με το MY1999. Οι διαφορές, περιορίζονται στις νέες 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος και τα καθίσματα που επειδή δεν ήταν αναδιπλούμενα, αύξαναν ελάχιστα την ακαμψία του πίσω μέρους. Βέβαια, υπήρχαν και πολλά “γαργαλημένα” από την Prodrive αλλά αυτά είναι μία άλλη υπόθεση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Impreza P1″ ]

2000 Impreza P1

Subaru 2000 Impreza P1

Το 2000, με το Impreza να είναι ιδιαιτέρως δημοφιλές στο Μεγάλο Νησί, η Subaru Αγγλίας, μαζί με την Prodrive,  έβγαλαν στην αγορά το Impreza P1. Βασίστηκε στο δίπορτο Type-R, και φορούσε τροποποιημένη ανάρτηση, ζάντες της OZ και νέο bodykit, σχεδιασμένο από τον Peter Stevens. Ο κινητήρας του απέδιδε 280 άλογα, με το αυτοκίνητο να ζυγίζει μόλις 1.295 κιλά.

[/nextpage]

[nextpage title=”STI S202″ ]

2002 Impreza STI S202

subaru_impreza_wrx_sti_s202

2002 και πλέον έχει κυκλοφορήσει η δεύτερη γενιά του Impreza. Το λεγόμενο “bug eye”, αλλήθωρο, “μύγα” ή όπως αλλιώς θέλεις, αφού τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φανάρια δίχασαν το κοινό και έδωσαν άφθονη τροφή στη φαντασία του καθενός. Το Subaru Impreza STI S202 μπορεί να ήταν άσχημο, αλλά ξεχώρισε λόγω του μεγαλύτερου turbo, κάτι που χάριζε βελτιωμένες επιδόσεις, των ζαντών της Enkei, της ρυθμιζόμενης αεροτομής αλλά και της πραγματικής εισαγωγής αέρα στην οροφή.

[/nextpage]

[nextpage title=”WR Limited” ]

2004 Impreza WRX STI Spec C WR Limited

Subaru-Impreza_WRX_mp50_pic_13432

Για πολλούς, το ομορφότερο Impreza είναι η facelift έκδοση της δεύτερης γενιάς. Το Impreza WRX STI Spec C WR Limited βγήκε στην αγορά το 2004, με τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν σε Ευρώπη και Ιαπωνία να φορούν τον 2.0-λιτρο boxer κινητήρα, ενώ η Αμερικανική έκδοση είχε έναν 2,5-λίτρων boxer κινητήρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”WRX STI RB320″ ]

2006 Impreza WRX STI RB320

Subaru Impreza RB320

H Subaru το 2006, μετά τον θάνατο του Richard Burns, έβγαλε ακόμη μια ειδική έκδοση αφιερωμένη στον Βρετανό οδηγό που έφυγε από τη ζωή από όγκο στον εγκέφαλο. Οι αλλαγές ήταν λίγες, αλλά όχι τόσο λίγες όσο στο RB5. Είχε δεχτεί τη φροντίδα της Prodrive, αποκτώντας Eibach ελατήρια με Bilstein αμορτισέρ, οι ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών ήταν νέες, στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα είχε τοποθετηθεί ένα χείλος, η γρίλια ήταν πλέον χρωμιωμένη ενώ και το εσωτερικό είχε κάποια καινούρια καλούδια.

Όμως το RB320 όπως ονομαζόταν αυτή η έκδοση, είχε και αλλαγές στα μηχανικά. Η ανάρτηση ήταν 30 χιλιοστά χαμηλότερη εμπρός και 10 πίσω με αμορτισέρ της Bilstein και νέες αντιστρεπτικές ενώ ο κινητήρας, ενώ ήταν σε μεγάλο βαθμό ίδιος με αυτόν του απλού μοντέλου, χάρη στις επεμβάσεις της Prodrive, ήταν ισχυρότερος. Έτσι ο 2,5-λίτρων boxer κινητήρας αποδίδει 320 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. Μόλις 320 αυτοκίνητα βγήκαν στη παραγωγή, όλα βαμμένα σε μαύρο χρώμα, με μαύρο εσωτερικό και με μαύρες ζάντες. Κρίμα που δημιουργήθηκε για ένα τόσο θλιβερό γεγονός…

[/nextpage]

[nextpage title=”Type RA-R” ]

2006 Impreza WRX STI Spec C Type RA-R

2006 Impreza WRX STI Spec C Type RA-R

Ο τελευταίος των Μοϊκανών με ένα τρελό όνομα. WRX σημαίνει World Rally eXperimental. Spec C σημαίνει Specification Competition και RA-R ήταν τα αρχικά των λέξεων Record Attempt Racy. Κάπως έτσι γεννήθηκε το ταχύτατο Impreza WRX STI Spec C Type RA-R που είχε όλα τα νόστιμα καλούδια ενός συνηθισμένου Spec C Impreza, με το εσωτερικό του να έχει απογυμνωθεί, ενώ ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο στην Ιαπωνία. Φορούσε ελαφρά κρύσταλλα, αλουμινένιο καπό, λεπτότερη κατασκευή οροφής, βελτιώσεις στο σασί και κάτω από το καπό, ο boxer 2,0-λίτρων κινητήρας απόκτησε μεγαλύτερο turbo και απέδιδε 320 άλογα.

Λευκές ζάντες αλουμινίου 18″, πιο σκληρή ανάρτηση, αεροτομή (διαθέσιμη και από carbon), Recaro καθίσματα, παχύτερες αντιστρεπτικές, μεγάλα φρένα, και σπορ εξάτμιση ολοκλήρωναν τις αλλαγές. 300 μονάδες διατέθηκαν στην Ιαπωνική αγορά, σε κίτρινο, μπλε και άσπρο χρώμα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Litchfield” ]

2008 Litchfield Impreza STI Type 20

subaru-impreza-sti-c-9

Ίσως το πιο σκληροπυρηνικό Impreza που κατασκευάστηκε ποτέ. Φαντάσου το σαν μια 911 GT3 RS με τέσσερις πόρτες και την κίνηση σε όλους τους τροχούς για να πάρεις μια καλή ιδέα. Το Litchfield Impreza STI Type 20 βασίζεται στο γυμνό σασί ενός Spec C, με τον 2.0-λιτρο boxer να στροφάρει έως τις 8.200 σ.α.λ. Η ανάρτηση και τα φρένα είναι καλύτερα, με τον κινητήρα να αναβαθμίζεται και να αποδίδει 400 άλογα και 504 Nm ροπής, με το 80% να είναι διαθέσιμη από τις 3.000 σ.α.λ.. Μόλις 25 τέτοια όπλα κυκλοφορούν εκεί έξω!

[/nextpage]

[nextpage title=”STI S206″ ]

2011 Impreza WRX STI S206

Subaru Impreza WRX STI S206

Το 2011 οι Ιάπωνες παρουσίασαν το Impreza WRX STI S206. Φορά τον δίλιτρο boxer turbo κινητήρα που αποδίδει 320 άλογα με 431 Nm ροπής χάρη στο νέο turbo μεταβλητής γεωμετρίας, στη νέα εισαγωγή αέρα, στο μεγαλύτερο intercooler, στο καλύτερο ζύγισμα μεταξύ των εμβόλων, των διωστήρων και του στροφαλοφόρου άξονα αλλά και της επαναπρογραμματισμένης ECU.

Στιλιστικά φόρεσε νέο bodykit που βελτιώνει την αεροδυναμική ενώ διαθέτει νέες αναρτήσεις με αμορτισέρ της Bilstein και ελατήρια STi καθώς και παχύτερες αντιστρεπτικές μπροστά και πίσω. Πατά στη γη με 19″ ζάντες της BBS με ελαστικά Michelin Pilot Super Sport διαστάσεων 245/35 και φρενάρει με μεγαλύτερα φρένα της Brembo με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.  Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα bucket καθίσματα της Recaro, το δερμάτινο τιμόνι και το ειδικό ταμπελάκι με τον αύξων αριθμό. 300 Impreza WRX STI S206 βγήκαν στην αγορά, ενώ τα 100 φορούσαν το πακέτο NBR Challenge Package με carbon οροφή και carbon αεροτομή.

[/nextpage]

[nextpage title=”tS TYPE RA” ]

2013 Impreza WRX STI tS TYPE RA

Subaru WRX STI tS TYPE RA (5)

Το καλοκαίρι του 2013 ήρθε στην αγορά το Subaru Impreza WRX STI tS TYPE RA. Μόλις 300 αυτοκίνητα πέρασαν στη παραγωγή -όλα πουλήθηκαν στην αγορά της Ιαπωνίας-, διαθέσιμα σε τρία χρώματα (πορτοκαλί, λευκό και μπλε). Αυτά διέθεταν νέα ανάρτηση, παχύτερες αντιστρεπτικές, φρένα της Brembo με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 2-πίστονες πίσω, βαμμένες σε χρυσό χρώμα, μαύρες ζάντες 18″ και πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης.

Από στιλιστικής πλευράς υπάρχει νέο μπροστά spoiler, ειδικά σηματάκια, bucket καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων με κόκκινες ραφές, και μαρσπιέ. Στον επιπλέον εξοπλισμό υπάρχει το πακέτο Challenge το οποίο προσθέτει αεροτομή από dry carbon, ζάντες 18″ της BBS, Recaro μπροστά καθίσματα και ειδικά σηματάκια.

[/nextpage]

[nextpage title=”STI S207″ ]

2015 Impreza WRX STI S207 NBR Challenge

Subaru WRX STI S207 (1)

Tον Οκτώβριο του 2015, η Subaru στην έκθεση του Τόκιο παρουσίασε το WRX STI S207 NBR Challenge. Οι 400 μονάδες του, κυκλοφόρησαν αποκλειστικά στην Ιαπωνική αγορά, με τον 2.0-λιτρο turbo κινητήρα να αποδίδει 328 άλογα στις 7.200 σ.α.λ με 431 Nm ροπής μεταξύ 3.200 – 4.800 σ.α.λ, με την Subaru να τοποθετεί στο WRX STI S207 έναν μακρύ κατάλογο βελτιώσεων. Torque vectoring, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, φρένα της Brembo, αεροτομή, νέες ζάντες 19″ με ειδικά ελαστικά διαστάσεων 255/35, νέος πίνακας οργάνων, Recaro καθίσματα, με το πακέτο Nürburgring Challenge Package να φορά μεγάλη carbon αεροτομή και αναμνηστικά σήματα SP3T από τη νίκη της Subaru στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Το δικό σου αγαπημένο Impreza όλων των εποχών ποιο είναι;

[/nextpage]