Μη επιτυχημένη η πρώτη δοκιμή με τους θόλους στους τροχούς

Σχετικά άρθρα

Η FIA, στις 13 του μήνα, δοκίμασε στη πίστα του Silverstone για πρώτη φορά τους θόλους στους τροχούς των μονοθεσίων, για να δει το κατά πόσο βελτιώνουν την ορατότητα των οδηγών και κατ’επέκταση θα επιτρέπουν την διεξαγωγή αγώνων υπό βροχή.

Δυστυχώς, η FIA ανακοίνωσε πως οι δοκιμές αυτές δεν ήταν επιτυχημένες, με την λύση που δοκίμασε στο Silverstone να μην είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Ο τεχνικός διευθυντής της FIA Νικόλας Τομπάζης, είπε ωστόσο πως η δοκιμή χρησίμευσε ώστε να συλλέξουν δεδομένα και να κάνουν την συσχέτιση με τα δεδομένα που είχαν από τις προσομοιώσεις. Όπως δήλωσε:

Προφανώς θα ήταν ιδανικό εάν όλα είχαν επιβεβαιωθεί τέλεια και είχαμε ήδη μια λύση ώστε να κάνουμε αίτηση τον Οκτώβριο ή κάτι τέτοιο. Αλλά δεν ήταν έτσι. Είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στο να πετύχουμε τον στόχο μας γιατί πιστεύουμε ότι αργά ή γρήγορα οι θόλοι θα κάνουν την διαφορά ανάμεσα σε ενδεχόμενη ακύρωση ενός αγώνα.

Και νομίζω ότι αν στη διάρκεια της ζωής τους, αν σώσουν έναν αγώνα και 100.000 ανθρώπους από μια κατάσταση σαν και αυτή που συνέβη στο Spa το 2021, αν έστω και μια φορά κάνει τη διαφορά, νομίζω ότι αξίζει τον κόπο.

Η FIA έχει θέσει ως στόχο να δημιουργήσει θόλους που θα μπορούν να τοποθετηθούν στα μονοθέσια στις περιπτώσεις που η βροχή είναι τόσο δυνατή που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί αγώνας.

Η λύση που δοκιμάστηκε στο Silverstone αποτελείται από δύο μέρη. Το πάνω μέρος που καλύπτει τον τροχό και ένα δευτερεύον στοιχείο που μοιάζει με λασπωτήρας που βρίσκεται κοντά στο επίπεδο του εδάφους. Τα τμήματα αυτά ήταν ενωμένα μεταξύ τους και είναι βιδωμένα πάνω στην πλήμνη του τροχού.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, οι θόλοι τοποθετήθηκαν σε μια Mercedes W14 που οδηγούσε ο Mick Schumacher σε ένα τεχνητά μουσκεμένα τμήμα του Silverstone, με τον Oscar Piastri της McLaren να ακολουθεί με το φετινό μονοθέσιο, δίνοντας αναφορά για το πόσο σπρέι παράγει η W14 με τους θόλους και πόσο αυτοί βελτιώνουν την ορατότητα. Επιπλέον η FIA μέτρησε και πόσο σπρέι παράγει το μονοθέσιο της McLaren.

Ο Τομπάζης είπε πως παρότι είχαν κάνει πολλές προσομοιώσεις CFD, ήταν πολύ δύσκολο να προσομοιώσουν την συμπεριφορά των σταγονιδίων του νερού, επειδή δεν είναι εύκολο να υπολογίσουν από πριν πόσο νερό πετιέται από τα ελαστικά, την διάμετρο των σταγονιδίων και το πως επηρεάζεται η κατεύθυνση τους εξαιτίας της αεροδυναμικής των μονοθεσίων.

Στόχος της FIA είναι να κατασκευάσει θόλους που θα προκαλούν ελάχιστες διαταραχές στην αεροδυναμική και στις επιδόσεις, ενώ παράλληλα θα μειώνει το σπρέι και θα παραμένουν τοποθετημένοι με ασφάλεια στο μονοθέσιο σε υψηλές ταχύτητες.

Οι συσκευές που χρησιμοποιήθηκαν στη δοκιμή στο Silverstone ήταν σχετικά μικρές και κάλυπταν μόνο μικρά μέρη των τροχών. Προσωπικά δεν ήμουν πολύ σίγουρος ότι θα λειτουργούσαν. Σκεφτόμουν, είναι αρκετό αυτό το κάλυμμα; Θα έχει αρκετό αποτέλεσμα;

Και όπως αποδείχτηκε δεν έκαναν απτή διαφορά. Αποκτήσαμε όμως πολλή συσχέτιση και πολλά δεδομένα που μπορούμε τώρα να συσχετίσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά. Επομένως, νομίζω ότι ήταν ένα χρήσιμο πρώτο τεστ.

Ήμασταν πολύ ευγνώμονες για τις ομάδες που δούλεψαν μαζί μας σε αυτό. Αποδείξαμε επίσης ότι ότι η εγκατάσταση μας στην πίστα, το πώς να μετράμε τα πράγματα, λειτούργησε αρκετά καλά. Έτσι, είχαμε έναν λογικό τρόπο να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα.

Δεν είμαστε, ωστόσο στο σημείο που θα θέλαμε. Και πρέπει απλώς να προσπαθήσουμε ξανά. Δεν υπάρχουν πολλά έργα μηχανικής που λειτουργούν άψογα στην πρώτη φάση. Επομένως, πρέπει απλώς να δουλέψουμε λίγο περισσότερο. Υπάρχει ακόμα πολύς εκτεθειμένος τροχός. Σαφώς δεν έχουμε επιβεβαιώσει την ιδέα, αλλά επίσης δεν νομίζω ότι αυτό είναι αρκετό για να πούμε ότι αυτό δεν λειτουργεί,

συμπλήρωσε ο Τομπάζης που τόνισε πως είναι “περίπλοκη πτυχή” η αξιολόγηση της ποσότητας σπρέι που παράγεται από τον διαχύτη.

Είναι ένα εγγενές θέμα που έχει να κάνει με τους διαχύτες. Αλλά, γενικά, τα σπορ αυτοκίνητα έχουν λιγότερο από αυτό το πρόβλημα. Και έτσι είμαι αισιόδοξος, αυτό δείχνει ότι έχουμε μια ευκαιρία μάχης. Αλλά όπως λέω, μέχρι να το μετρήσουμε πραγματικά σωστά, πρέπει να συνεχίσουμε το πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης.

Η FIA θα ξανακάνει δοκιμές σε μερικούς μήνες από σήμερα και όπως είπε ο Τομπάζης, εάν τελικά βρουν μια λύση που παράγει ικανοποιητικά επίπεδα, θα χρειαστεί να εγκριθεί προτού περάσει στους αγώνες.

Μόλις έχουμε κάτι που πιστεύουμε ότι κάνει μια απτή μείωση του σπρέι με αισθητό τρόπο, τότε θα πρέπει να ορίσουμε αυτό το σχήμα, να το περάσουμε ως τεχνικό κανονισμό και να κάνουμε μια συζήτηση με την Formula 1 και τις ομάδες. Εάν έχει κατασκευαστεί σωστά, δεν θα χρειαστούν περισσότερα από 5-10 λεπτά για να τοποθετηθεί, έτσι ώστε οι ομάδες να μπορούν να τοποθετήσουν τους θόλους κατά τη διάρκεια μιας κόκκινης σημαίας.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τραυματίστηκε ελαφρά ο Lando Norris

Ο Lando Norris γιόρτασε την Ημέρα του Βασιλιά στην Ολλανδία, που γιορτάζεται στις 27 Απριλίου, αλλά η μέρα για τον πιλότο της McLaren έκλεισε...