Η FIA θα δοκιμάσει τους θόλους στους τροχούς στις δοκιμές του Silverstone

Σχετικά άρθρα

Στις 13 Ιουλίου στη πίστα του Silverstone η FIA θα δοκιμάσει τους θόλους στους τροχούς για να διαπιστώσει το κατά πόσο αυτά τα προσωρινά καλύμματα θα βελτιώνουν την ορατότητα των οδηγών και κατ’επέκταση θα επιτρέπουν την διεξαγωγή αγώνων υπό βροχή.

Τα μονοθέσια της Mercedes θα είναι αυτά που θα κάνουν τις δοκιμές που θα δοκιμαστούν στην κύρια ευθεία της πίστας, η οποία εάν δεν βρέχει, θα μουσκευτεί με νερό. Στις ίδιες δοκιμές θα συμμετέχουν και μονοθέσια της McLaren, έτσι ώστε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικά των θόλων.

Ο τεχνικός διευθυντής της FIA Νικόλας Τομπάζης δήλωσε πως εάν οι δοκιμές είναι πετυχημένες, είναι πιθανό οι θόλοι να τοποθετηθούν στα μονοθέσια είτε από το δεύτερο μισό του 2023, είτε από την αρχή της σεζόν του 2024.

Πιστεύουμε ότι θα είναι κάτι που θα χρειαστεί μερικές φορές το χρόνο, ίσως τρεις, κάτι τέτοιο. Δεν θέλουμε σε κάθε σταγόνα βροχής να τοποθετούμε τους θόλους,

είπε ο Τομπάζης που συμπλήρωσε πως ο απώτερος στόχος είναι να αποφευχθεί ότι συνέβη στο Grand Prix του Βελγίου του 2021, όπου τα μονοθέσια έκαναν μόνο μερικούς γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Το Spa το 2021 εξακολουθεί να αφήνει σημάδια στο άθλημα γιατί ήταν πολύ ατυχής συγκυρία. Θα ήταν 10 φορές χειρότερα, νομίζω, αν είχαμε πάει μέχρι την Ιαπωνία και έπρεπε να μαζέψουμε τα πράγματά μας και να επιστρέψουμε. Πρέπει πραγματικά να το αποφύγουμε.

Έχουμε τόσους πολλούς ανθρώπους που παρακολουθούν, θεατές που πληρώνουν εισιτήρια, ομάδες που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και μετά το να πούμε ξαφνικά ότι δεν μπορούμε να αγωνιστούμε δεν είναι πολύ υπεύθυνο για εμάς.

Νομίζω ότι οι θόλοι θα επιτρέψουν να διεξάγονται αγώνες με βρόχινα ελαστικά, αφού επί του παρόντος, αγώνες μπορούν να γίνουν μόνο με τα ενδιάμεσα,

εξήγησε ο Τομπάζης.

Η FIA έχει ήδη αρχίσει να διεξάγει ορισμένες προσομοιώσεις σε υπολογιστή για να εντοπίσει τα πλεονεκτήματα των θόλων των τροχών, αλλά ο Τομπάζης είπε πως δεν είναι εύκολο να αξιολογηθεί πώς επηρεάζεται η ορατότητα από το σπρέι που εκτοξεύεται από το πάτωμα των μονοθεσίων, γι’αυτό και πρέπει να γίνουν οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.

Έχουμε κάνει πολλές προσομοιώσεις CFD γιατί θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι η επίδραση των θόλων είναι σχετικά μικρή στη συνολική αεροδυναμική. Υπάρχει ακόμα σπρέι, αλλά όχι τεράστιο.

Επίσης, προσομοιώνουμε τα σταγονίδια της βροχής και ούτω καθεξής και βλέπουμε πώς επηρεάζει το σπρέι. Αυτό που αποτελεί πρόκληση στις προσομοιώσεις είναι να προσδιορίσουμε τη σχετική αναλογία του σπρέι που προέρχεται από τον διαχύτη και αυτού που προέρχεται από τα ελαστικά.

Μόλις έχουμε μια λύση, θα κάνουμε μερικά πρωτότυπα και θα τα βάλουμε μερικά μονοθέσια για να προσπαθήσουμε να το αξιολογήσουμε σωστά. Περιμένω ότι θα είναι μια βελτίωση κατά 50%.

Ο Τομπάζης διευκρίνισε επίσης ότι οι θόλοι των τροχών θα παραμείνουν στα αυτοκίνητα για ολόκληρο αγώνα μόλις τοποθετηθούν και δεν θα αφαιρούνται εάν βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες.

Δεν θα ζητήσουμε να τοποθετηθούν ή να αφαιρεθούν βιαστικά. Έτσι η τοποθέτηση ή η αφαίρεσή τους θα γίνεται είτε πριν από έναν αγώνα είτε κατά τη διάρκεια μιας κόκκινης σημαίας. Εάν ένας αγώνας ξεκινήσει με πολύ βρεγμένες συνθήκες και στη πορεία του καταλήξει να είναι στεγνός και τα μονοθέσια τρέχουν με σλικ ελαστικά, οι θόλοι θα παραμείνουν μέχρι το τέλος του αγώνα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

BYD Ocean-M Concept

Το Ocean-M Concept παρουσίασε η BYD στην έκθεση του Πεκίνου, με το πρωτότυπο να περνά στη παραγωγή μέσα στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Πρόκειται...