Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας το AAA, η αύξηση των ορίων ταχύτητας ελάχιστα ωφελεί τους οδηγούς σε ότι αφορά τον χρόνο ταξιδιού, ενώ συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση των ποσοστών ατυχημάτων και θνησιμότητας, ειδικά σε πολυσύχναστους αστικούς διαδρόμους.
Το ίδρυμα AAA Foundation for Traffic Safety παρακολούθησε τα ποσοστά ατυχημάτων σε 12 διαφορετικούς τύπους δρόμων τόσο σε αστικές όσο και σε αγροτικές περιοχές, που πρόσφατα άλλαξαν τα όρια ταχύτητας. Σε έξι από τους δρόμους αυτά μειώθηκαν, ενώ στους υπόλοιπους δρόμους αυξήθηκαν.
Στην έρευνά της, το AAA διαπίστωσε ότι η αύξηση των ορίων οδήγησε σε αύξηση των ατυχημάτων σε δύο από τους τρεις διακρατικούς αυτοκινητόδρομους. Εν τω μεταξύ, η μείωση των ορίων ταχύτητας οδήγησε σε μείωση των ατυχημάτων, αλλά και σε υψηλότερα ποσοστά παραβιάσεων των ορίων ταχύτητας. Παράλληλα, η επίδραση της αύξησης ή της μείωσης του ορίου ταχύτητας στους χρόνους μετακίνησης ήταν αμελητέα.
Η μελέτη μας ανέλυσε δεδομένα πριν και μετά σε δώδεκα δρόμους που αύξησαν ή μείωσαν τα όρια ταχύτητας και δεν βρήκε μια συνολική απάντηση σχετικά με τον αντίκτυπο αυτών των αλλαγών.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις στην ασφάλεια όταν οι τοπικές αρχές μεταφορών εξετάζουν το ενδεχόμενο να κάνουν αλλαγές στα όρια ταχύτητας,
δήλωσε ο Δρ David Yang, πρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής του Ιδρύματος AAA.
Στο Μίσιγκαν, όταν αυξήθηκε το όριο ταχύτητας στα 75 μίλια/ώρα (120 χλμ/ώρα), τα ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 17,2% και οι τραυματισμοί κατά 18,9%, ενώ στο Σιάτλ η μείωση του ορίου ταχύτητας οδήγησε σε μείωση των ατυχημάτων κατά 17%.
Το 2022, η υπερβολική ταχύτητα έπαιξε ρόλο στο 27% των θανατηφόρων ατυχημάτων στις ΗΠΑ, εκεί όπου τουλάχιστον οκτώ πολιτείες επιδιώκουν φέτος να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους τους.