Η Kia και η Nissan γνωρίζουν και πότε κάνεις σεξ

Σχετικά άρθρα

Τα αποτέλεσμα της έκθεσης του μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Mozilla δείχνουν πως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παραδέχονται ότι μπορεί να πωλούν τα προσωπικά δεδομένα των οδηγών σε τρίτους, με τα σύγχρονα αυτοκίνητα να βαθμολογούνται κάτω από τη βάση στην προστασία της ιδιωτικότητας.

Τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν μικρόφωνα που καταγράφουν κάθε είδους συζητήσεις. Έχουν κάμερες που κοιτούν μέσα και έξω,

δήλωσε o Jen Caltrider, επικεφαλής της έκθεσης.

Οι ιδιοκτήτες συχνά δεν έχουν λόγο στο πώς μπορεί να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους, διαπιστώνει η έκθεση του ιδρύματος, το οποίο προωθεί τεχνολογίες ανοιχτού κώδικα και αναπτύσσει τον browser Firefox. Κενά εντοπίζονται και στις προδιαγραφές ασφάλειας, παρά το γεγονός ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ευάλωτα σε χάκερ.

Οι αγοραστές “δεν έχουν και πολλές επιλογές”, εκτός αν αγοράσουν κάποιο μεταχειρισμένο παλιό μοντέλο, τονίζεται στην έκθεση, με τα αυτοκίνητα να είχαν τη χαμηλότερη βαθμολογία για θέματα ιδιωτικότητας μεταξύ 12 προϊόντων που εξέτασε το Ίδρυμα Mozilla από το 2017, όπως ρολόγια παρακολούθησης αθλητικών επιδόσεων, έξυπνα ηχεία, έξυπνες οικιακές συσκευές, εφαρμογές υγείας και ευεξίας και άλλες συνδεδεμένες συσκευές.

Διάβασε επίσης

Το νέο σου αυτοκίνητο σε παρακολουθεί και συλλέγει δεδομένα σου

Από τις 25 μάρκες αυτοκινήτων που εξετάστηκαν, οι οποίες επιλέχθηκαν με βάση τη δημοφιλία τους στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, καμία δεν βρέθηκε να πληροί τις προδιαγραφές του ιδρύματος, αφού απέτυχαν όλες στις δοκιμές απορρήτου των καταναλωτών που πραγματοποίησε το ίδρυμα. Συγκριτικά, το αντίστοιχο ποσοστό για τις εφαρμογές ψυχικής υγείας είναι 37%. Μια από τις απαιτήσεις του ιδρύματος είναι η κρυπτογράφηση όλων των προσωπικών δεδομένων στο αυτοκίνητο.

Οι 19 από τις 25 αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν στην πολιτική ιδιωτικότητας ότι τα δεδομένα μπορεί να πωληθούν σε άλλες εταιρείες. Περισσότερες από τις μισές δηλώνουν ότι μπορούν να μοιραστούν τα δεδομένα των οδηγών με την κυβέρνηση ή την αστυνομία με ένα απλό αίτημα, αντί με δικαστική εντολή. Μόνο δύο εταιρείες, η Renault και η Dacia, δίνουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να ζητούν τη διαγραφή των δεδομένων τους.

Η έρευνά διαπίστωσε ότι το 84% των εταιρειών αυτοκινήτων εξετάζουν, μοιράζονται ή πωλούν δεδομένα που συλλέγονται από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και ότι οι πληροφορίες χρησιμοποιούνται για λόγους που δεν σχετίζονται με τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου ή με τη σχέση μιας μάρκας αυτοκινήτου με τους ιδιοκτήτες του.

Από τις 25 μάρκες αυτοκινήτων, η Tesla, η Nissan και η Hyundai βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τα χειρότερα αποτελέσματα.

Όλο και περισσότερο, τα αυτοκίνητα γίνονται σπιούνοι με ρόδες. Οι ηλεκτρονικές συσκευές που οι οδηγοί πληρώνουν όλο και περισσότερα χρήματα για να εγκαταστήσουν συλλέγουν όλο και περισσότερα δεδομένα για τους ίδιους και τους συνεπιβάτες τους.

σχολίασε ο Albert Fox Cahn του Κέντρου Πολιτικής Ανθρώπινων Δικαιωμάτων στο Χάρβαρντ.

Έξι εταιρείες αυτοκινήτων μπορούν να συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των ιατρικών και γενετικών πληροφοριών ενός οδηγού. Επιπλέον συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με το πόσο γρήγορα οδηγεί ένα άτομο και τα τραγούδια που ακούει στο αυτοκίνητο.

Ιδιαίτερα χαμηλή ήταν η βαθμολογία της Tesla. Αν ο οδηγός ζητήσει την εξαίρεσή του από τη συλλογή δεδομένων, η εταιρεία λέει πως ενδέχεται να μην μπορεί να τον ενημερώσει άμεσα για προβλήματα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε «μειωμένη λειτουργικότητα, σοβαρή ζημιά ή αδυναμία λειτουργίας.

Η Nissan παραδέχτηκε ότι συλλέγει “ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες”, όπως ο αριθμός πινακίδας, η φυλή, ο σεξουαλικός προσανατολισμός και δείκτες υγείας. Η Nissan αναφέρει ότι μπορεί να μοιραστεί “συμπεράσματα” που προέρχονται από τα δεδομένα για τη δημιουργία προφίλ που “αντανακλούν τις προτιμήσεις, τα χαρακτηριστικά, τις ψυχολογικές τάσεις, τις προδιαθέσεις, τη συμπεριφορά, τις απόψεις, τη νοημοσύνη, τις ικανότητες και τις δεξιότητές του καταναλωτή”. Ήταν μία από τις έξι εταιρείες που παραδέχονται ότι συλλέγουν “γενετικές πληροφορίες” ή “γενετικά χαρακτηριστικά”.

Συλλέγει επίσης πληροφορίες σχετικά με τη “σεξουαλική δραστηριότητα”, με την Kia να λέει πως μπορεί να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τη “σεξουαλική σας ζωή”. Δεν είναι ξεκάθαρο πώς μπορούν να το κάνουν αυτό, αλλά το αναφέρουν στην πολιτική απορρήτου τους.

Ξοδέψαμε πάνω από 600 ώρες ερευνώντας τις πρακτικές απορρήτου των μεγάλων αυτοκινήτων. Αυτός είναι τρεις φορές περισσότερος χρόνος ανά προϊόν από ό,τι συνήθως. Ακόμα κι έτσι, μείναμε με τόσες ερωτήσεις. Καμία από τις πολιτικές απορρήτου δεν υπόσχεται πλήρη εικόνα του τρόπου χρήσης και κοινής χρήσης των δεδομένων σας. Αν τρεις ερευνητές για την προστασία της ιδιωτικής ζωής μετά βίας καταφέρνουν να καταλάβουν τι συμβαίνει με τα αυτοκίνητα, τι πιθανότητες έχει ο μέσος άνθρωπος που πιέζεται από το χρόνο;

αναφέρει το Ίδρυμα Mozilla.

Και, παρόλο που οι κατασκευαστές μπορεί να πωλούν τα δεδομένα σε τρίτους, συχνά αρνούνται να τα διαβιβάσουν σε ανεξάρτητα συνεργεία για την επισκευή των αυτοκινήτων.

Το 2020, το 52% των Αμερικανών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Pew Research δήλωσε ότι επέλεξε να μην αγοράσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία λόγω ανησυχίας για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων.

[Photos credit: depositphotos.com]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα LFP μπαταρία από την CATL με αυτονομία 1.000 χλμ

Η CATL παρουσίασε μια νέα μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, στον κινέζικο κύκλο δοκιμών. Η μπαταρία...

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...